opname afspeel dinges ???

Lukast

ruisend lid
Ik ben op zoek naar een geval wat geluid kan opnemen en het dan uit zig zelf weer een second of 4 later afspeeld...

bestaat dit? of is het zelf te maken (kep er een stuk of vier nodig) ik heb wel ideeen met van die memo recorders maar ik wil voorkomen dat ik zelf de hele tijd op knopjes hoef te drukken.

(ik hoop dat ik me een btje heb kunnen verwoorden :D)

een goede delay kan dat wel. let wel op de delaytijden dietie aankan... een hoop halen de 4 seconden niet.

je hebt er wel 4 nodig dus dat kan weleens enigszins prijzig gaan worden.

edit: met twee stereo delays moet eht ook wel kunnen

ok dus een delay apparaat ..

ik wil een ding bouwen wat kan comuniceren met zijn buurman (eigenlijk napraat)

dus een speaker en microfoon en een delay in een doos en nog zoeen :) (en liever nog een paar)

zou ik zelf een soort tape delay kunnen maken??

ff googlen

kan wel, maar 4 seconden is best lang hoor...

op google kom je misschien nog anekdotes tegen over hoe pink floyd en de beatles het in de jaren 60 deden... enorme tapelussen die door heel de studio liepen. :)

Ga op zoek naar...

Ga op zoek naar...

...een akai headrush ± € 100,-. maximaal 20 seconden echo en ook nog een loop-functie. Misschien is dit laatste wel precies wat je bedoelt.

Origineel geplaatst door Lukast
ok dus een delay apparaat ..

ik wil een ding bouwen wat kan comuniceren met zijn buurman (eigenlijk napraat)

dus een speaker en microfoon en een delay in een doos en nog zoeen :) (en liever nog een paar)
ik begrijp werkelijk niet waar je naartoe wil... denk je niet te moeilijk?

Dus....

Dus....

...ook vier microfoon ???

In dat geval, koop voor die drie delays een klein 4 sporen mixertje, dan heb je maar één delay nodig, één versterker (was je nog vergeten) en één box.

maar vertel anders eerst 'ns wat je precies van plan bent. Wat ik van je heb gelezen, lijkt op iets theater / street-performance-achtigs. Klopt dit?

ik wil 2 of 3 dingen bouwen van pallet hout waar een speaker in zit en een microfoon

als de microfoon een geluid opvangt dat hetzelfde geluid later weer uit de speaker komt en eigenlijk wil ik dan een soort opstelling maken die het geluid als het ware doorgeeft (dat het geluid hierbij vervormt is absoluut geen punt)

nou weet ik niet precies hoe ik die vertraging moet krijgen zonder dat ik zelf de hele tijd als een gek op allerlei knopjes moet drukken

ik probeer pratende beeldhouwerken te maken voor school :)

Ik weet niet zeker...

Ik weet niet zeker...

...of ik je helemaal begrijp. Met name dat wat je zegt over "knopjes drukken" snap ik niet. Welke knopjes bedoel je dan?

Jij wilt blijkbaar een soort audio-visueel kunstwerk maken bestaande uit een houten plastiek met hierin een microfoon en een luidspreker, verborgen of niet. Iemand maakt een geluid en een paar seconden later hoort hi/zijj zichzelf weer. Dat lijkt mij de basis. En blijkbaar wil je dan vier van dit soort opstellingen in je kunstwerk verwerken.

Klopt dit ongeveer?

Volgens mij zijn alle door de geachte forumleden aangedragen oplossingen goed. Je komt dan wel meteen met praktische problemen te zitten zoals feedback. Is altijd een probleem bij een combinatie van een microfoon met een speaker, en een echo maakt dit alleen nog maar complexer.

Misschien kun je nog iets meer vertellen over hoe het moet werken. Wellicht kunnen we dan nog beter advies geven.

Succes.

Back