meerdere samples tegelijk van 24bit naar 16bit

Thoraval

Ouwe rot
is er een manier om meerdere samples tegelijk (op de computer) van 24bit naar 16bit te krijgen?
ofwel is er een programma waarmee ik 30 samples tegelijk van 24 bit naar 16bit kan omzetten?

dat scheelt zoveel werk en tijd namelijk :)

alvast bedankt

chill bedankt!

ik ga even kijken of ik daar een demotje van kan vinden, of zijn ze gratis??? :D hmpf zal wel niet :)

Bedankt voor de suggesties maar helaas is dit allemaal software waar je centjes voor moet neerleggen. En die heb ik nu niet en al helemaal niet voor een heel software pakket waar ik alleen de batch edit van ga gebruiken... Geen andere suggesties?

Back to the old-skool DOS batch scripting then...

Gebruik bijvoorbeeld de open source Lame MP3 encoder (kan namelijk ook decoderen, standaard naar 16-bit). Download de meest recente binary release van : http://mitiok.maresweb.org/

Maak in de directory waarin je 24-bit WAV bestanden staan met notepad een batch script (convert.bat o.i.d.) en type daarin:

for %%w in (*.wav) do c:\lame-3.96.1\lame.exe "%%w" --decode "c:\wave\16-bit\%%w"

Vergeet niet het volledige pad naar lame en je 16-bit samples in bovenstaande regel goed te zetten. Is gewoon even een voorbeeldje.

Al je samples van de huidige directory worden nu door Lame opgepakt en standaard "gedecodeerd" naar 16-bit samples, de sampling rates blijven behouden though. Beetje vaag met dat decoderen, maar het werkt wel.

Succes.

Ik gebruik voor dat soort dingen meestal sox (Sound eXchange) en inderdaad een scriptje (bash in mijn geval). Beide gratis, maar geen idee of dat ook beschikbaar is voor het OS waar jij op werkt.

Origineel geplaatst door etaoin
Ik gebruik voor dat soort dingen meestal sox (Sound eXchange) en inderdaad een scriptje (bash in mijn geval). Beide gratis, maar geen idee of dat ook beschikbaar is voor het OS waar jij op werkt.

bash kan ook op windows dmv cygwin. www.cygwin.com

mvg

lcasei

voxengo ratebrain versie 1.8 (pc freeware) word qua kwaliteit in 1 adem met barbabatch (mac) genoemd.

Back