Nieuwe album A-Ha - Analogue is uit

leuke discussie! Maar blijf bij m'n standpunt... Een gepensioneerde Wimbledon-winnaar gaat het 10 jaar later echt niet proberen om nogmaals eerste te worden, maar mag het commentaar leveren tijdens de wedstrijd, mocht het "wel" financieel in z'n straatje vallen...

Origineel geplaatst door Cisco
leuke discussie! Maar blijf bij m'n standpunt... Een gepensioneerde Wimbledon-winnaar gaat het 10 jaar later echt niet proberen om nogmaals eerste te worden, maar mag het commentaar leveren tijdens de wedstrijd, mocht het "wel" financieel in z'n straatje vallen...

Maar ja,

Mohammed Ali heeft ook 3 come-backs (3x de kampionstitel) gemaakt voordat hij naar de klote ging,

Zoiets bedoel je?

Aha, het mag dus nog een paar keer.

En wijlen dr Moog mocht ook geen comeback maken met z'n nieuwe lijn met synths?
Alleen dan wat opgeleukt.

Diewertje Blok mag ook niet meer met d'r kop op TV? (Viola Holt niet, ok, daar is ongeveer iedereen het wel over eens.)

Maurice de Hond mag geen equetes meer houden?

Luv mag ook geen comeback maken?

Battlestar Galactica mag niet meer in geremakte vorm terug komen?

Dallas mag ook niet meer op TV?

Kweenie hoor Cisco. Je doet erg moeilijk voor iets wat relatief normaal is op deze aardkloot. De vergelijking topsport en muziek maken slaat IMHO helemaal nergens op.
Er zijn nog zat ouwe lullen en dozen die tot ver in de 80 nog verdomd goed moppie kunnen spelen/zingen vanachter hun rollator.

Origineel geplaatst door demian
hehe.. tijd voor een nieuw topic : 'Music for Men'...

'k denk dat die poppy bandjes die veel vrouwelijke aandacht weten te trekken bij de echte oengaboenga's nooit zo in de smaak zullen liggen. Zoiets zal het wel wezen..

Idem in de deejaywereld hoor. Tijdens de set van Dr. Kucho! op Dance Valley dit jaar was de zaal voor 3/4 gevuld met vrouwelijk schoon. Heel zeldzaam op parties. Al die gasten dropen af en de ladies vonden hem super. Niet commercieel maar anders dan altijd knallende beats. Ik vond het zalig om daar tussen te gaan lopen :duivels:

Er is een plaats op de markt voor de Oengaboengas maar evenzeer voor andere mensen ook. Fijn toch? Als je succes hebt ben je goed bezig.

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
hunting high and low is wel een beestachtig goed nummer , maar dan heb ik t ook snel gehad met deze band , kwestie van smaak ;)
volgens mij vergeet jij ff "The Sun Always Shines On TV" voor mij nog steeds HET a-ha nummer...
gvd wat een power... en idd, die kleffe refrein text neem ik dik op de koop toe...

Hey Cisco, je vergelijkt appels met peren. Je had boer of groentenman moeten worden.

Cisco jij bent hier lid sinds Aug 2002. Dan ga ik hier toch ook niet lopen verkondigen dat er hier geen plek meer is voor de oudere leden.

:dubbel:

Origineel geplaatst door Catalunya
Cisco jij bent hier lid sinds Aug 2002. Dan ga ik hier toch ook niet lopen verkondigen dat er hier geen plek meer is voor de oudere leden.

:dubbel:

Gelukkig maar dat je dat niet loopt te verkondigen want jij bent enkele maanden na hem lid geworden. Dan kon je ook bijna vertrekken!!!

Origineel geplaatst door divinio
Gelukkig maar dat je dat niet loopt te verkondigen want jij bent enkele maanden na hem lid geworden. Dan kon je ook bijna vertrekken!!!

Ik mag lekker nog 2 maandjes langer lid blijven :koffie:

Origineel geplaatst door 6 trak
volgens mij vergeet jij ff "The Sun Always Shines On TV" voor mij nog steeds HET a-ha nummer...
gvd wat een power... en idd, die kleffe refrein text neem ik dik op de koop toe...

idd, als die synth arpeggio daar naar omhoog schiet, fuckin great! :D

Die videoclip van Take on Me vond ik als kind geweldig. Film die overgaat naar stripverhaal , vluchten op een Norton motorfiets , achtervolgd door slechterikken ...

Origineel geplaatst door 6 trak

okeee wel aardig catchy nummer 6, maar wat vind je dan van Duran duran "rio" ?

Diewertje Blok mag ook niet meer met d'r kop op TV? (Viola Holt niet, ok, daar is ongeveer iedereen het wel over eens.)

Kweenie hoor Cisco. Je doet erg moeilijk voor iets wat relatief normaal is op deze aardkloot. De vergelijking topsport en muziek maken slaat IMHO helemaal nergens op.
Er zijn nog zat ouwe lullen en dozen die tot ver in de 80 nog verdomd goed moppie kunnen spelen/zingen vanachter hun rollator.

kijk !, hier ben ik het nu helemaal mee eens, bovendien geeft dit voor een volgende generatie ook nog eens de kans om te horen wat er voor hun tijd gebeurde. Neem nu klassieke muziek ? kijk over smaakt valt zeker niet te twisten.. als je AHA bagger vindt, prima, maar hun passie voor muziek om toch elke keer weer met nieuwe songs te komen, al dan niet vernieuwend, bewonder ik toch elke keer weer van "oudere" muzikanten. Ik zou zeggen, vooral doorgaan en laat me verrassen en vooral laat je passie zien in dat waarin je geloofd. Je moet zo nodig in de hitlijsten staan om nog erkenning te krijgen, da's nu juist het manko die er altijd leeft onder de muziek... Draai het om... vindt je het leuk ? ja, mag je best voor uit komen en die passie delen.. vindt je het bagger.. zeg ik altijd.. leuk voor die mensen die het graag beluisteren...
Als het mijn muziek niet is, maar ik kan die passie delen, dan vindt ik dat net zo mooi... da's nu het mooie aan muziek, voor jezelf en voor iedereen en ook weer niet...

De grond in boren mag, maar dan moet het wel kloppen en goeie vergelijkingen maken... wie weet, stap ik nog wel over van electronisch naar geheel "analoog"... de echte violen, echte menselijke stemmen, derde van beethoven... etc...

hmmm.. denk het toch niet... electronic is my life ! :)

toch een leuke discussie trouwens :)

mzl

Mooi gezegd Krafty808:okdan:

Het nieuwe album van A-Ha is trouwens mooi gemixed. Ik vind Morton (de zanger dus) 1 van de mooiste stemmen ooit hebben. Man wat heeft ie vent een bereik. Toch kan ik ook begrijpen dat zijn stem wat soft kan klinken voor de meesten. Ik kan ook begrijpen dat zijn stem na een aantal nummers gaat vervelen, maar dat geldt wel voor meer zangers.

Wanneer ik het album luister hoor ik in sommige stukjes zelfs een vleugje MUSE. Echt herrie soms, jeetje.
Er zitten heel wat akoestische tracks tussen met voornamelijk acoustische gitaar. Een erg muzikaal album. Niet echt vernieuwend, maar dit komt mede doordat de stem van Morton zo herkenbaar is. Zijn zang maakt de sound van A-Ha
Toch puilt het album qua techniek weer uit in sublimiteit. Mooie effecten en mixage. Ik hoor mooie palet lagen (vooral zware basssounds).

Dat A-Ha nog steeds gerefereerd wordt aan het nummer "Take on Me", zullen zij ook vast van balen. Zelfs bij concerten moeten ze het nog steeds spelen, omdat het publiek daar om vraagt.
Maar A-Ha is meer dan alleen "Take on me" en "The sun always shines on TV". Muziek uit het hart. Gevoelige tracks. Die gasten begrijpen gewoon wat muziekmaken is en het plezier straalt er vanaf.

Ga eens luisteren zou ik zeggen en laat je verassen. Het kan zijn dat je het niets vind, maar zowieso is het leuk om open te staan voor eens wat anders.

Origineel geplaatst door astronaut
Leuke deuntjes maar hun optreden op Live8 was nou niet bepaald top te noemen.

Hoezo?

Ik heb er wel van kunnen genieten. Jammer dat ze een lange technische storing hadden, maar ik kan begrijpen dat je dan even zorgt dat de storing wordt opgelost; zingen zonder monitors is niet te doen.
Voor en na de storing ging het enorm lekker!

leuk. Ik vind A-Ha ook wel ok, al heb ik maar twee cd's van ze. De "best of" Headlines and Deadlines, staan gewoon een paar steengoeie nummers op, m'n favorieten zijn The Sun Always Shines... ,Move to Memphis (behoorlijk the Doors invloeden in die track!) en the Living Daylights (van de Bond-film natuurlijk). Andere album wat ik heb is Minor Earth Major Sky, en die vind ik toch wel een stuk minder, alhoewel er wel een paar leuke nummer op staan.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat de jare 80 bands nog gewoon albums blijven maken. Het laatste New Order album vind ik bijvoorbeeld eigenlijk één van hun beste.

Origineel geplaatst door fuse

Ik wil helemaal niemand beledigen, en heb absoluut respect voor al die artiesten! Het enige wat ik vindt, is dat al die "oldskool-artiesten" die het anno 2005 nog eens een keer proberen, bijne allemaal (niet allemaal!) met z'on slap aftreksel komen met hetgene wat ze toen de tijd gedaan hebben?! Kijk dat vindt ik triest!
Zo iemand als Simply Red vind ik helemaal fantastisch!!! Ik vind z'n nieuwe album erg vernieuwend en orgineel!
Maar dat kan je niet van alle artiesten zeggen. Je pikt ze er gewoon uit! Vroegere populaire artiesten die jaren en jaren niks van zich lieten horen en nu plots met een nummer komen (in 2005 stijl, met house-beatje of zoiets) Waarbij ik dan denk, waarom je eigen identieke sound verneuken en meegaan met de tijd? Dan denk ik dat ze het alleen maar om het geld doen?! Misschien sorry voor Aha! Ik vond ze vroeger fantastisch!!! :halleluja En misschien is het nieuwe album van hun ook wel heel erg goed! Maar misschien was ik een beetje te bevooroordeeld?! En kwam mijn negatieve reactie er misschien te snel uit om ook maar eerst te oordelen?! Maar wees het alsjeblieft met me eens dat meer als de helft van de vroeger succesvolle artiesten waarvan niemand jaren niets meer gehoord heeft, plots opduiken met een afgetaaide of cover of slechte imitatie van de hedendaagse populaire sound?! Kijk Depeche mode vind ik weer een voorbeeld van een hele goeie verfrissende come-back! Daar is van te voren over nagedacht! Helemaal fantastisch! En Aha is schijnbaar ook heel goed! Ik zal 'em gaan beluisteren! Mijn excuses voor mijn vooroordeel van dit album! Maar volgens mij heb ik ook wel een punt! Er wordt ook veel shit uitgebracht van artiesten die vroeger heel groot waren?! ;)

cis

Als een band na 50jr weer muziek wil maken moeten ze dat gewoon doen, wat maakt het nou uit?
Als je het niet mooi vind dan koop je het toch gewoon niet.
Als je nou alleen maar muziek kan maken en bv niet kan stukadoren dan is dat toch gewoon je vak en blijf je dat doen net zolang je wilt.
Kijk bv naar de Rolling Stones, die zijn al bejaard, ik hou er persoonlijk niet zo van maar ik vind het wel cool dat ze gewoon door blijven gaan, en ze blijven hun eigen ding doen en ik vind dat niet erg dat hun stijl, of van veel andere bands, hetzelfde blijft, het is je eigen keus of je het leuk blijft vinden.
Er zijn ook bands die na vernieuwing geen bal meer aan zijn, komt vaak omdat ze dan hun eigen stijl en smaak niet meer spelen, dus genoeg redenen om niet vernieuwend te zijn en lekker te blijven spelen waarin je jezelf het beste voelt en dan automatisch ook betere muziek maakt.

Gelijk hebben ze A-HA, is persoonlijk niet mijn smaak maar mijn zege hebben ze, en commerciel zijn ze niet volgens mij, ze komen weinig tot niet voor in de Top 40 ofzo.

:)

Back