probleempje met effecten aansturen

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb nu mijn dp4 aangesloten en ik heb een raar probleempje,
Als ik een effecten over een kanaal doe, en ik draai de aux open, dan gaat opeen of andere manier het signaal verkleuren. Als of er iets verandert aan de eq, het lijkt ook op een soort fase effect.

Weet iemand wat dit precies is? Is dit normaal?

... dat klinkt inderdaad alsof je nog een stukje 'droog signaal' door je effect heen hoort.
Dat dubbelt met je eigen 'droge spoor' (iets vertraagd door de fx processor) en vandaar de fase verstoring die je hoort.

Humm het probleem zit idd in de dp4 zelf,, je moet dan bij elke patch afzonderlijk de mix en wet volume afstellen, dat is wel een beetje omslachtig, maar voor de rest

DIE DP4 KICKS ASS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:{

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bobaphat
Humm het probleem zit idd in de dp4 zelf,, je moet dan bij elke patch afzonderlijk de mix en wet volume afstellen, dat is wel een beetje omslachtig, maar voor de rest

tis alweer een tijdje geleden dat ik zo'n ding had....maar volgens mij kon je dat ook ergens regelen dat ie gewoon altijd 100% wet staat...volgens mij ergens in een menuutje...

Origineel geplaatst door bobaphat

Jeetje zeg, dat is idd omslachtig geregeld ja. Vaak hebben FX proccessors de dry/wet instelling buiten de FX para's zelf zitten. Of zelfs een soort van "send-mode", zodat alle patches altijd 100% wet zijn.
Die DP4 lijkt me verder ook wel een vette bak. Ga ik ook nog een keertje kopen. :D

Er staat er nu een op het synthforum. nog een beetje afdingen,,,, aanrader hoor die dp4.

volgens mij staat dr ergens in het master menu een functie 'set mix to 100% wet' on/off....

ja hebbes thanx dione,,,

Ik word blijer en blijer met mn dp4 :)

Vooral voor beats, hij maakt beats echt slamming.

Back