Nieuwe Evolver's 479 euro

Neon Vomit

Gedeactiveerd account
De evolver is bij www.Thomann.de te koop voor 479 euro...
dave_smith_instruments_evolver_synthmodul_pimx_159889.jpg

Toch grappig dat ze nog steeds voor 450 euro 2ehands worden aangeboden.

vraag en aanbod denk ik.. ik denk niet dat heel erg veel mensen de evolver hebben.

Zelf moet ik echt nog eens induiken (met name in het sequence gedeelte). Ik zit te overwegen de editor aan te schaffen.

Vet! Laat maar zakken die prijs! Dan kan ik er over een paar maanden een 2e hands eentje voor een prikkie kopen.

Origineel geplaatst door nomore
vraag en aanbod denk ik..
Of het is pas gebeurd, of niet veel mensen willen zoveel geld als dat ie voorheen moest kosten voor een monofone synth neerleggen.

Ja in het begin kon je 'm alleen van de Dave Smith site krijgen en dat vinden mensen soms 'n beetje ingewikkeld.

Net voor de gein nog even die specs gelezen bij thomann... Ik was vergeten dat die knoppen van die rotary dingen zijn - omdat er zo'n streepje op zit zag ik ze aan voor gewone pots. Scheelt 'n hooooop volgens mij, zeker met zo'n matrix interface. Wat ook scheelt is dat ie links naast de matrix veel meer knopjes heeft dan mijn Pulse. En dat het een unieke analoog/digitaal combo is, met inputs en 'n sequencer spreekt me ook wel aan. Als die prijs nog wat zakt weet ik niet of ik me kan inhouden.

wat is het verschil tussen rotary encoders en gewone pots dan als ik vragen mag? :)

De Evolver oefent nog steeds een grote aantrekkingskracht op mij uit. Ik heb er nog nooit een in het echt mogen beluisteren of proberen, maar wat ik erover gehoord heb en de demo's op de website........:W Goede combinatie van rauwe analoge klanken met digitale sickness. En lekker portable ook nog.

Rotie

Rotie

Origineel geplaatst door S.L.E.
wat is het verschil tussen rotary encoders en gewone pots dan als ik vragen mag? :)

Rotary encoders hebben geen eindpunt. Je kunt dus almaar blijven doordraaien! Wanneer je begint te draaien is het startpunt de eerder opgeslagen waarde van de parameter.

De huidige Thomann prijs voor de Evolver ligt trouwens al lange tijd op dit niveau.

Toch grappig dat ze nog steeds voor 450 euro 2ehands worden aangeboden.

En verkocht worden :engel: . Skeet.

Of het is pas gebeurd, of niet veel mensen willen zoveel geld als dat ie voorheen moest kosten voor een monofone synth neerleggen.

Waar maak je je druk om?

Vraagje voor iemand de een Evolver heeft: Als je een melodie lijn programmeert in de interne sequencer, kun je deze dan transponeren dmv midinoten.
Dus een soort arpeggiator idee - de Evolver speelt z'n lijntjes en een externe controller veranderd de key.
Heb in de handleiding gezocht, maar 't wordt me niet duidelijk.

Origineel geplaatst door Tactic
En verkocht worden :engel: . Skeet.

Euh... werden, dit soort nieuws gaat als een lopend vuurtje. :dubbel:

Waar maak je je druk om?

Neej, waar maak jij je druk om? :D

Origineel geplaatst door cowbell
Vraagje voor iemand de een Evolver heeft: Als je een melodie lijn programmeert in de interne sequencer, kun je deze dan transponeren dmv midinoten.
Dus een soort arpeggiator idee - de Evolver speelt z'n lijntjes en een externe controller veranderd de key.
Heb in de handleiding gezocht, maar 't wordt me niet duidelijk.
Laat maar, ik heb het gevonden, het kan! :)

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Euh... werden, dit soort nieuws gaat als een lopend vuurtje. :dubbel:

Neej, waar maak jij je druk om? :D

@tactic
waarom heb je hem verkocht, viel hij tegen ? en zo ja waarom?

ik zit er zelf ook over te denken er een te kopen, maar ik heb echt het idee dat er alleen maar oncontroleerbare schreeuwsounds uitkomen

daarnaast, off topic en bovendien ook nog oud nieuws;
het is mij inmiddels meerdere malen opgevallen dat de Duitse prijzen echt enorm veel lager zijn dan 's Neerlands laagste: Feedback.

voorbeeld: m-audio firewire audiophile
Feedback 269 euro, Thomann 199 plus 8 euro verzendkosten (binnen drie dagen in huis)
dan zijn er toch nog maar weinig redenen om in rotterdam te kopen (alleen garantieperikelen kan ik bedenken)

Jammer vond ik dat als je de interne seq gebruikt bij overstap van een digitale waarde er een duidelijke 'digitale tik' gehoord kon worden. B.v. bij een overstap in de delaylengte of -feedback setting.
Dat zijn nou juist geile dingen om per stap te moduleren....
Op enig moment begon me dat wel te irriteren.

En het is zeker niet zo dat er alleen gefreakte geluiden uit komen; maar dat is wel zijn sterke punt. Voor gewoon basjes ofzo zijn andere synths beter. Stuurt volgens mij wel ook CV uit... toch? Dus voor mensen met een analoge bak die semi-analoog willen sequencen in midi tempo... en nog wat weirde geluiden kunnen gebruiken....

Ik vind chilistein wel een punt hebben

Ik vind chilistein wel een punt hebben

tot nu toe heb ik alleen maar weirde klanken gehoord terwijl er toch ook echte Prophet VS-golfvormen inzitten en twee analoge oscillatoren.
Je zou toch ook wat demo's in de trant van pad's etc. verwachten, ook gezien de naam zou je iets a la Wavestation moeten kunnen verwachten.
Anyone al eens mierzoete tapijtjes met dan ding kunnen maken?
Ik ben nogal van de Prophet 5 klanken enzo.:luv:

Re: Ik vind chilistein wel een punt hebben

Re: Ik vind chilistein wel een punt hebben

Origineel geplaatst door VL7
tot nu toe heb ik alleen maar weirde klanken gehoord terwijl er toch ook echte Prophet VS-golfvormen inzitten en twee analoge oscillatoren.
Je zou toch ook wat demo's in de trant van pad's etc. verwachten, ook gezien de naam zou je iets a la Wavestation moeten kunnen verwachten.
Anyone al eens mierzoete tapijtjes met dan ding kunnen maken?
Ik ben nogal van de Prophet 5 klanken enzo.:luv:

Hier staan wel wat leuke demootjes!

Ik vind hem best vet klinken moet ik zeggen!

Thanks Acidfever

Thanks Acidfever

Daar heb je inderdaad meer aan.
Goede tip!:okdan:

Origineel geplaatst door dob
Jammer vond ik dat als je de interne seq gebruikt bij overstap van een digitale waarde er een duidelijke 'digitale tik' gehoord kon worden. B.v. bij een overstap in de delaylengte of -feedback setting.

Misschien had je Roger Linn eens moeten mailen. Volgens mij is hij wel een klantvriendelijke perfectionist die er alles aandoet om een perfect apparaat af te leveren. Nou ja misschien vergis ik me wel. Maar wie weet kan er wat verbeterd worden in een OS update.

Back