Nieuwe Evolver's 479 euro

Origineel geplaatst door sander
Misschien had je Roger Linn eens moeten mailen. Volgens mij is hij wel een klantvriendelijke perfectionist die er alles aandoet om een perfect apparaat af te leveren. Nou ja misschien vergis ik me wel. Maar wie weet kan er wat verbeterd worden in een OS update.
Roger Linn is zeker klantvriendelijk, maar dit gaat te ver :)
Je bedoelt waarschijnlijk Dave Smith?

Attachments

• dave_smith_roger_linn.jpg
    dave_smith_roger_linn.jpg
    28,1 KB · Bekeken: 85
Ik heb nu een tijdje een Poly Evolver Rack (PER) - helaas door tijdgebrek nog te weinig kunnen gebruiken! -
Daarover kan ik zeggen dat je er zéker meer kan uithalen dan alleen maar weirde sounds.

Dat vooroordeel had ik trouwen aanvankelijk ook... maar dankzij de post op bovenstaand linkje ben ik er (gelukkig) anders over gaan denken. Ook voor de meer 'traditionele' mooie / harmonische / analoge synth-achtige klanken kan je bij de evolver echt prima terecht. Dan heb je een synth die kwa klank ergens het midden houdt tussen een Oberheim Matrix 6 / 1000 en een Roland Jupiter 6 / MKS-80.

Dat de prijsjes van de Evolver maar blijven dalen (ik zie dat een PER inmiddels al voor 999 te krijgen is...) is natuurlijk mooi!(misschien doe ik nog wel eens een gewone Evolver om de PER aan te sturen)...

En de klantenservice van Dave Smith... geweldig! Ik had een klein probleempje met de bijgeleverde editor... binnen 3 uur had ik via email antwoord van de grote guru himself... opgelost! En nog een bedankje van zijn kant voor de aanschaf!
Zo hoort het! :okdan:

Die Evolver ziet er uit als het broertje van de Adrenalinn ( de eerste, blauwe versie dan). De verpakking/interface is ook ontworpen door Dave Smith. Ben er niet kapot van. Wat kost een LCD-displaytje nou helemaal ? Zit je je helemaal suf te turen op een 3 unit display en maar raden wat -Ht nou weer betekent.

Voor de Evolver

Voor de Evolver

zou je een editor kunnen nemen als je dat duidelijker vindt.
Maar ik ben nog van voor het display tijdperk!
Een klein knipper neonlampje was al high-tech.
Maar ik ben het met je eens, als ik naar het scherm van de Fantom bijvoorbeeld kijk dan heb je wel wat meer info.
Aan de andere kant hoort volgens mij een led meer bij Dave Smith dan een kleuren lcd.
Trouwens, het monochrome display zal wel goedkoop zijn maar de software moet er ook zijn om het aan te sturen.

In het pre-display tijdperk had elke functie een aparte knop (ik ben ook uit die tijd). De editor heb ik gedownload maar moet ik nog installeren. En niet alle functies worden ondersteund, zeker niet voor de Mac. Jongens, da's toch een kleine moeite ! Ik dacht trouwens dat er relatief veel Macs in gebruik zijn bij amerikaanse muzikanten ? Wel een lekker bakkie hoor, die Adrenalinn, zeker nu ik 'm geupgrade heb naar versie 2. Maar goed, we dwalen af !

Ik krijg net een mailtje van thomann dat ze hem niet meer verkopen.

Het beste alternatief zou denk ik dan de Music Store in Koln zijn.
Daar is hij 455,48 Euro. Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd of hij ook firmwire v3 heeft.
Zo ja ...dan is die tweakbaar genoeg voor mij om hem te kopen :).

Origineel geplaatst door Raph
...Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd of hij ook firmwire v3 heeft.
Ik heb er onlangs 1 gekocht bij de Music Store en die heeft versie 3.0.
Alle serienummers vanaf 1858 hebben 3.0.
Er zit een serienummer stickertje op de doos dus als je het zeker wil weten kun je ze dat laten controleren.

Ik heb me er verleden week ook eentje aangeschaft.Op ebay gekocht van een groothandelaar voor 444maar was wel nieuw.Wat ik wel eens zou willen weten van mensen die hem direct aan thomann hebben gekocht is of die editor er bij zat wand ik heb deze niet bijgekregen.Ik heb wel wat miserie gehad ermee.Zo nu en dan kwam er plotseling een soort witte ruis uit en zelfs toen je hem aflegde bleef de ruis nog doorgaan en moest ik hem weer uitschakelen vooraleer het stopte.Ik ben er nu nog voor aan het mailen met die mensen waar ik hem aan heb gekocht.Naar het schijnt zijn er nog wat evolvers die met hetzelfde probleem te kampen hebben.Dit is wat ie me terugmailde toen ik hem erover mailde:

Actually, we found a few evolvers recently that have that problem, and we
were able to come up with a fix. Attached is a sysex file to dump over midi
to the evolver to fix it. It will count down from 60 as it receives the
data, then count down from 10 to write the data. Wait for it to finish (do
not turn it off during the second countdown!), and you should be all set.
you will need a sequencer program like cubase that can ready sys-ex files to
dump the file onto the evolver

Dus ik heb nu dat bestand gehad van ze maar ik heb voor het moment geen sequencerprogramma als cubase om het te doen.Abelton heb ik ook niet meer alhoewel ik niet zeker weet of abelton sysexfiles kan lezen.Misschien weet iemand van jullie het.

Nu nadit alles gezegt te hebben ben anders wel tevree over de klank van de evolver die is echt vet.Alleen de sequencer daar ben ik nog niet helemaal uit maar beter zo dan het omgekeerde.

@Spycell: Wat je schrijft over die spontane ruis had ik ook. Heb Dave Smith gemailt en kreeg binnen een uur dat Sysex bestandje (dit alles op een zaterdag, dat noem ik ondersteuning).
Heb het ingeladen en probleem opgelost. :okdan:
Gebruik je een PC dan kun je de Sysex ook met een gratis programmaatje als Midi-Ox in de Evolver laden: http://www.midiox.com/
Mac gebruikers kunnen Sysex Librarian gebruiken: http://www.snoize.com/SysExLibrarian/

Origineel geplaatst door spycell
Nu nadit alles gezegt te hebben ben anders wel tevree over de klank van de evolver die is echt vet.Alleen de sequencer daar ben ik nog niet helemaal uit maar beter zo dan het omgekeerde.
De sequencer is heel tof omdat je daarmee bijna alle parameters kunt aansturen.

Origineel geplaatst door cowbell
Ik heb er onlangs 1 gekocht bij de Music Store en die heeft versie 3.0.
Alle serienummers vanaf 1858 hebben 3.0.
Er zit een serienummer stickertje op de doos dus als je het zeker wil weten kun je ze dat laten controleren.

Cheers mate, mijne is besteld :)

Origineel geplaatst door cowbell
@Spycell: Wat je schrijft over die spontane ruis had ik ook. Heb Dave Smith gemailt en kreeg binnen een uur dat Sysex bestandje (dit alles op een zaterdag, dat noem ik ondersteuning).
Heb het ingeladen en probleem opgelost. :okdan:
Gebruik je een PC dan kun je de Sysex ook met een gratis programmaatje als Midi-Ox in de Evolver laden: http://www.midiox.com/
Mac gebruikers kunnen Sysex Librarian gebruiken: http://www.snoize.com/SysExLibrarian/

De sequencer is heel tof omdat je daarmee bijna alle parameters kunt aansturen.

Hoi dank je cowbell voor de link.Ik heb nog maar 2 simpele patterns kunnen programmeren maar zullen deze er nog inzitten na de sysex mididump???

je kunt die patterns dumpen naar je pc voordat je die sysex data dumpt lijkt me.
kun je ze daarna weer van je pc in je evolver gooien (via datadump.
)

Hoi dank je cowbell voor de link.Ik heb nog maar 2 simpele patterns kunnen programmeren maar zullen deze er nog inzitten na de sysex mididump???
Ja, bij mij wel.

?

?

Waarom doen ze die mididump dan gewoon zelf niet in de fabriek?

Re: ?

Re: ?

Waarom doen ze die mididump dan gewoon zelf niet in de fabriek?

Beetje lastig als ze al de deur uit zijn :)
Ze kwamen er later achter, maar hebben het keurig opgelost met dit Sysex bestandje

Back