Egosys miditerminal vs SB Live

djdeon

Pulserend Lid
Ola

Ik heb een Sb live platinum(ja ja ik weet het) geluidskaart en ik ga er een Egosys miditerminal bijkopen. De Egosys heeft 4xmidi in en 4xmidi uit en de Sb 1-in en 1-uit.

Nu is mijn vraag of ik ook de midi in en uit van de Sb kan blijven gebruiken of krijg ik dan last van vertraging ofzo ten opzichte van de Egosys?

Je kunt binnen in hardwareprofiel het best met 1 geluidskaart werken. Wanneer je ze beide wilt instaleren kun je dus beter verschillende hardware setups maken.

Greetz,

Yawgmoth

Ben het niet met Yawgmoth eens.
Gewoon eens kijken of je verschil merkt, wat er op zich niet zou moeten zijn. Misschien is die egosys midi veel strakker en schrik je nu als je het vergelijkt met die SBLive midi.

Ik heb ze dus allebei (gehad), en ook naast elkaar gebruikt, geen enkel probleem! Ik heb weinig verschil gemerkt tussen de midi van de SBLive en midi van de Miditerminal. Maar daar moet ik je eerlijk bijzeggen dat ik niet superveel moeite heb gedaan om het verschil hoorbaar te krijgen. Als je synthesizers elk een eigen midiaansluiting geeft, dan zit er volgens mij weinig verschil tussen die 2.
Maar je merkt wel dat als je alleen de SBLive voor meerdere synths tegelijk gebruikt (dus doorlussen via midi thru en elke synth een eigen kanaal geven) dat je wat timingsproblemen krijgt, maar als je alle synths apart aansluit via de Miditerminal, dan is er niks aan de hand, perfecte timing.
Je kunt trouwens zelfs de SBLive aansluiten op de Miditerminal, en op die manier via midi bijvoorbeeld Reason aansturen met Cakewalk, werkt erg leuk!

Het grote voordeel van de Miditerminal is vooral dat je meerdere apparaten tegelijk kunt aansluiten zonder timingsproblemen.

Ik had nu inderdaad ook 4 apparaten doorgelust en er begonnen hier en daar af en toe wat haperingetjes op te treden. Vooral als ik veel controller data verstuurde. Ik ga het gewoon proberen met de Sb live erbij.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Je kunt trouwens zelfs de SBLive aansluiten op de Miditerminal, en op die manier via midi bijvoorbeeld Reason aansturen met Cakewalk, werkt erg leuk!

Bedoel je dat je dan de Midi in van de SbLive op de Miditerminal aansluit?

Ja, ik sluit ze idd direct op elkaar aan: Miditerminal uit -> sblive in. Is gewoon iets experimenteels wat ik heb uitgehaald om te kijken of ik Drex loops in Reason vanuit Cakewalk realtime kan aansturen. Erg leuk, en het werkt ook nog!
Ik heb dus verder ook nooit last gehad van conflicten tussen m'n miditerminal en m'n SBlive.

Ohja, onder windows 2000 en windows XP zijn er wel 2 instellingen waarmee je rekening moet houden, namelijk dat je parallelle poort een IRQ krijgt toegewezen voordat je de Miditerminal installeert. Normaal is de instelling van de LPT poort(en) in win2k en winXP zo dat hij geen IRQ krijgt toegewezen. Kwestie van veranderen in de broninstellingen van de LPT poort (via systeem -> hardwaremanager -> LPT poort). Als je windows 98 draait is dat verder geen probleem.

Back