Goede monitors garantie voor overal goede geluidskwaliteit?

Origineel geplaatst door mischa
als het op de oren goed is is het klaar .. en heb je mischien toevallig een golden room ratio te pakken en zit je ongeveer 38 % van de voor of achterwand .

yep, inderdaad, we hadden al een keer eerder de regie aan die kant van het gebouw en toen klonk het al goed overigens stonden er toen tannoy FSM's in, dubbel 15 inch monsters, nu is het precies goed, idd ik probeer altijd ongeveer op 1/3 van de ruimte te gaan zitten met de tafel...maar het mooie van deze ruimte is dat het bijna niet uitmaakt waar je staat het geluid verandert bijna niet, alleen hoor je uiteraard dat het mid en hoog gebundeld is en dat is dan het enige wat er vernaderten en een lichte phase shift is wel aanwezig dan als ik in de hoek sta

maar ik poste toen jij die post nog niet gepost had vandaar de post verwarring .

Nauwkeurig in de zin van wat ? ben wel nieuwschierig eigelijk

hieronder iets wat ik zelf bouw op bestelling

Attachments

• benno 1.jpg
    benno 1.jpg
    19,7 KB · Bekeken: 112
dus geen phase verdraaiingen das idd een pre voor een goed systeem .. soms is het wel lastig om het goed te doen .. Zo heb ik de ervaring dat het niet alleen phase is maar ook timing . Daarom is tanoy tanoy die hebben dat goed voorelkaar . Ik weet alleen zo niet of je met een dergelijk groot woofer membraam een kleurloze overgang kunt maken naar de tweater in het midden van de woofer .. In de praktijk is het al erg lastig om een 8 inches naadloos en kleurloos te filteren laat staan een grotere laag / mid woofer ..

Ik gebruik voor het hoog eigelijk alles wat men wil ( en stel dit ook juist af natuurlijk ) mids zijn van atc laagmid peerless subs scanspeak.

Hieronder nog 1 model maar dan compacter en net als de vorige foto fullrange .. dus echt op 20 hz vlak op 0 db geen phase verdraaingen en geen timings verschillen in solide behuizing ..

Attachments

• xls 1.jpg
    xls 1.jpg
    14 KB · Bekeken: 112
Ik weet alleen zo niet of je met een dergelijk groot woofer membraam een kleurloze overgang kunt maken naar de tweater in het midden van de woofer .. In de praktijk is het al erg lastig om een 8 inches naadloos en kleurloos te filteren laat staan een grotere laag / mid woofer ..

dat hebben ze goed geregeld die hoorn die loopt van 750hz naar boven, crosspunt op 1,2khz 18db/oct wat weer gecorigeerd met het sycnsource filter , waardoor uiteindelijk de phaseshift slechts 1 a 1,5 graad is

Origineel geplaatst door Capstan cappy
dat hebben ze goed geregeld die hoorn die loopt van 750hz naar boven, crosspunt op 1,2khz 18db/oct wat weer gecorigeerd met het sycnsource filter , waardoor uiteindelijk de phaseshift slechts 1 a 1,5 graad is

dat moet dan goed zijn :) helaas worden ze niet meer gemaakt en zou zoiets nieuw heel erg duur worden denk ik . Mischien wel een aardig idee om eens nieuwe luidspreker techniek naast oude te zetten

wederom, een beauty om te zien:), en zal zeker ook wel goed klinken als ik je zo hoor praten, maar mijn favoriet is toch echt signle point source van tannoy maar goed ben ook gewend om erop te werken , :)

leuk detail ik meet inroom een thd van max 1 % op 95 db gemiddeld is het 0,3 .. dus niet amp uitput maar in de ruimte met een microfoon. Ben hier best wel trots op

Origineel geplaatst door Capstan cappy
wederom, een beauty om te zien:), en zal zeker ook wel goed klinken als ik je zo hoor praten, maar mijn favoriet is toch echt signle point source van tannoy maar goed ben ook gewend om erop te werken , :)

Tany was zn tijd ver vooruit ja. Ik heb vaker gewerkt met breedbanders etc maar dit heeft me nog niet kunnen bekoren .. wat gewoon belangrijk is dat je met een meerweg systeem een beetje afstand neemt .

Mijn doel is het om voor de mensen die graag een fullrange systeem willen een betaalbaar alternatief te kunnen bieden .

Tussen leuke nears en de betere mains zit gewoon een mega groot gat . En de taak dus aan mij om hier iets aan te doen

inderdaad ivm de phaseshift niet van het speakersysteem zelf maar die je zelf creerd door tussen de woofers en de rest te gaan zitten met je hoofd:P
overigens deze kasten hebben we eerst geprobeerd in de oude regiekamer die een stuk groter was , alles JBL met 2" drivers en 4" drivers 2 X 15inch laag, 10" GAUS mid....moest me met een ketting aan de mengtafel binden als ik het spul los schroefde pfff, en als je dan celene dion draait dan hoorde je gewoon de stem van de ene hoorn naar de andere gaan, doordat ik er dus te dicht op zat zon, 2 meter daarom heb ik ze ook verkocht naar taiwan:

HR1.jpg

Mijn doel is het om voor de mensen die graag een fullrange systeem willen een betaalbaar alternatief te kunnen bieden .

Tussen leuke nears en de betere mains zit gewoon een mega groot gat . En de taak dus aan mij om hier iets aan te doen

midfield:) en idd voor de ruimtes die tussen groot en klein zitten is er zeker een grote markt, mensen die ook een beetje power willen hebben voor niet al te veel geld, ik zie soms ook mensen die in een knoeperd van een regie zitten te mixen of recorden op NS10 etc...krab me alrijd op me hoofd als ik dat zie, mat alle respect natuurlijik, maar monitoren zie ik als een vergrootglas, ik wil graag de basedrum van beneden to boven horen in details, en daar heb je gewoon meer speaker oppervlak voor nodig de functie van grote monitoren is een beetje aan het vervagen in de studio wereld, veel engineers zeggen dat ze het alleen aanzetten om de klant een beetje te intimideren met gebeuk en lawaai, LOL, het is een feit dat je oren als een com/lim werken boven de 70 phone, dus grote speakers hoefen niet hard weet je...lol ik dwaal af

Laatst gewijzigd:
op poten achter desk .. ja midfield . maar zodra het flush mounted is in een muur spreek je van main .. Of ik moet het mis hebben .

Vroeger . toen de natuur nog schoon was en sex vies had men in de betere studioos een nearfield alla ns 10 met een grote set jbls . Mixen dee men op de nears en de mains gebruikte men om af en toe eens op een stevig volume te checke .. ( en om de klanten te imponeren )

tegenwoordig mixt men meestal op de mains en heeft men een extra kleurend setje nears erbij die een beeld geven hoe het gemiddeld kling op een yoko mono

L

nee niet echt, main monitors zijn eigenlijk de grootste monitors die je hebt alhoewel als je ns10's de grootste zijn die je hebt noem je ze geen main monitors, mjah, het grotere werk idd..
in het fakjargon gelden monitoren met 12" en 15" speakers als main monitoren , het is maar hoe je het bekijkt:P

Het gaat hier nooit veel harder dan 80 db . meer dan genoeg om goed te kunnen werken .. Met nears gaat het vaak wat harder .

Geluid moet zo natuurlijk mogelijk geserveerd worden door een speaker .. zodra het niet lekker natuurlijk is gaan je hersene dit corrigeren en compenseren en dit is vermoeiend om naar te luisteren op den duur .

precies dat is die com/lim wat ik bedoelde, soms kun je heus wel een stukje los schroefen niks mis mee maar niet te lang omdat je vaak niet terug kunt , je gaat hoe langer je mixed van natuure al steeds harder...steeds een tikkie erbij...voordat je het weet zit je na twee uur twee keer zo hard te draaien , meestal neem ik dan ff pause om me oren rust te gunnen, en dan met frisse kop er weer in:)

Back