Advies nodig voor nieuwe mengert

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
LX 7

LX 7

Jah idd daar ben ik ook erg benieuwd naar, heb zelf de oude versie, veel gezeik mee gehad in het begin maar nu al een tijd een heel fijn tafeltje.
Heb echter nooit de nieuwe gehoord dus verschil? tja dat weet ik niet.

Turbo

No offence hoor , maar:

Sjeez, hoeveel threads lopen er nu al over die nieuwe mengtafel van je? Wordt het niet eens tijd om het zelf uit te vinden? Je gaat wel heel erg af op de meningen van alleen dit forum ipv je eigen oren..
Of ben ik nu zo'n zeikerd?

:confused: Beter tweaken dan op een channel strip kan niet lijkt me...

Bericht door een moderator:
samengevoegd

Origineel geplaatst door Tactic
No offence hoor , maar:

Sjeez, hoeveel threads lopen er nu al over die nieuwe mengtafel van je? Wordt het niet eens tijd om het zelf uit te vinden? Je gaat wel heel erg af op de meningen van alleen dit forum ipv je eigen oren..
Of ben ik nu zo'n zeikerd?

Mja ik weet zo geen zaak in de buurt die t oude lx7 en t nieuwe lx7 op voorraad hebben zodat ik eens kan vergelijken

dus waar ik erg benieuwd naar was is of bijv. de 1 scheller klinkt of warmer of etc. etc.

Origineel geplaatst door turbo2tone
Jah idd daar ben ik ook erg benieuwd naar, heb zelf de oude versie, veel gezeik mee gehad in het begin maar nu al een tijd een heel fijn tafeltje.
Heb echter nooit de nieuwe gehoord dus verschil? tja dat weet ik niet.

Turbo

wat voor gezeik?
ik heb namelijk ook gelezen dat de inserts soms erg raar kunnen doen op soundcrafts

Het verschil tussen en oude en een nieuwe lx7 kan toch niet zo enorm groot zijn, denk ik dan. Een verschil tussen verschillende merken Soundcraft en Mackie is natuurlijk vele malen groter.

Van Ghost naar Lx7, klein verschil... :stupid: volgens mij steven je weer rechtstreeks af op een nieuwe miskoop.

Zag trouwens dat je gelijk hebt, de Ghost LE is nog steeds verkrijgbaar, alleen de Ghost met automatisering is met pensioen. (Q is ook niet te beroerd een fout toe te geven)

Ik blijf er bij, als je kwaliteit voor een goeie prijs wil struin dan die 2e hands markt af naar een ouwe high end modulaire analoge tafel. Aangezien d'r modules inzitten is het makkelijk onderhouden. Koop alleen geen afgeragde live-bak, dat kost meestal wel centen qua revisie.

Verder blijf ik erbij: niet te licht doen over de aanschaf, neem je tijd en ga gewoon wat aanbieders af zodat je weet waar over gepraat wordt. Met geneuzel op dit forum alleen over nieuwe budget tafels neem je IMHO een groter risico dan gewoon eens even je oren handen en neus te gebruiken.

Suc6, Q
mijn noemenswaardige ex-tafels: A&H GS3, Soundcraft Delta, Soundcraft Ghost. Huidig: alweer 2 jaar de Soundcraft 328XD, de Ghost en 328XD waren nieuw aangeschaft)

Origineel geplaatst door The Q
Van Ghost naar Lx7, klein verschil... :stupid: volgens mij steven je weer rechtstreeks af op een nieuwe miskoop.

Zag trouwens dat je gelijk hebt, de Ghost LE is nog steeds verkrijgbaar, alleen de Ghost met automatisering is met pensioen. (Q is ook niet te beroerd een fout toe te geven)

Ik blijf er bij, als je kwaliteit voor een goeie prijs wil struin dan die 2e hands markt af naar een ouwe high end modulaire analoge tafel. Aangezien d'r modules inzitten is het makkelijk onderhouden. Koop alleen geen afgeragde live-bak, dat kost meestal wel centen qua revisie.

Verder blijf ik erbij: niet te licht doen over de aanschaf, neem je tijd en ga gewoon wat aanbieders af zodat je weet waar over gepraat wordt. Met geneuzel op dit forum alleen over nieuwe budget tafels neem je IMHO een groter risico dan gewoon eens even je oren handen en neus te gebruiken.

Suc6, Q
mijn noemenswaardige ex-tafels: A&H GS3, Soundcraft Delta, Soundcraft Ghost. Huidig: alweer 2 jaar de Soundcraft 328XD, de Ghost en 328XD waren nieuw aangeschaft)

ik weet dat je gelijk heb :D
en ik heb ook serieus 2e hands ghosts overwogen en alles hier opgemeten.. en er is gewoon geen ruimte voor die dikke high end tafels .. ook niet als ik ze rechtop zet.. ik zit hier jammer genoeg opgepropt op mn slaapkamer ..
en ik kan die knoeperts van tafels echt niet kwijt.. wat dat betreft zou iedereen qua behuizing design een groot voorbeeld aan behringer moeten nemen want die 32 kanaals / 8 bussen tafels (de mx3282a dan) die zijn echt de perfecte breedte/hoogte/diepte.. maar zoals je ziet kan nog net mn deur open zo .. mn behringer is net geen 1 meter .. de ghost is 1,3m in de breedte .. verder is ie in de diepte ook te diep voor wat ik hier kwijt kan net als de LE versie trouwens..

ff fototje van mn kleine speel hoekje, en dan begrijp je mn situatie .. ook hoogte is hier een probleem..
ik kan de boel nog een heel klein beetje verschuiven maar dan heb ik t ook gehad ..
verder wat je niet kan zien op de foto is dat er tegenover de mixer een kast staat..
als de mixer nog dieper is en de ghosts zijn bijna 30 cm dieper..
dan blocked de mixer de doorgaang naar mn kamer ..

Tja tis wat he =(
ik heb de afgelopen dagen al erg lopen stressen hierover..
de LX7 MK2 is iig een vooruitgang op mn Yamaha .. en die grote tafels dat is gewoon voor mij iets voor wanneer ik hier t huis uit ben en zelf een eigen plekkie heb zodat ik 1 kamer gewoon helemaal als studiootje kan inrichten.. dan kan ik er ook tafels in kwijt die zo groot als de ghost zijn..
en als ik evt. mn studio in moet kruipen doordat er een ghost in de weg staat is dat ook geen probleem :P

maar op mn slaapkamer nu kan dit echt niet

Attachments

• dscf0002-edit2.jpg
    dscf0002-edit2.jpg
    51 KB · Bekeken: 188
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door metatron
Nou dan gaat je deur wat minder ver open. Gewoon kopen dat ding, ooit ga je groter wonen maar dan heb je misschien geen geld meer voor zo`n tafel.

maar dan is er dus weer die kast .. maar goed.. ik ga nog eens brainstormen zometeen en alles opmeten..
en wat je zegt.. van ooit ga je groter wonen en dan kun je het misschien niet meer betalen.. daar heb ik idd ook vaak aan gedacht (niet alleen bij deze aanschaf), maar goed wat dat betreft zijn er nog zoveel dingen die ik wil (wie kent t niet). een Ghost LE is iig redelijk betaalbaar 2e hands.. dat zal later iig geen probleem zijn, als ik dan mn lx7 mk2 weer verkoop, ben ik alweer een heel eind op weg

iig bedankt voor t mee denken allemaal..

maar mn besluit staat redelijk vast nu

LX7

LX7

wat voor gezeik?

Idd de inserts, die zijn bij mij ALLEMAAL vervangen door soundcraft zelf.
Ook verschillende normale inputs moesten toen de tafel net een paar weken oud was al vervangen worden.
Reden: geen kontakt en... de jacks gingen er niet meer in :confused:
Dit alles is gerepareerd onder garantie dus buiten veeel tijd is er niets verloren gegaan.

Toen...

Deed nog maar 1 groen lampje (boven de LED meters) het nog maar, met andere woorden, voeding naar de knoppe.
Heb toen best lang gezocht naar een bedrijf die hem "in house" kon fixen en dat werd Heuff sound en vision.
Dat is uitgelopen op 1 groot drama, gains die het niet meer deden (ja idd NA reparatie) en een plastic zijkant gemold
omdat ze er een schroevendraaier tussen hadden gezet :(
Die moet ik nog steeds krijgen trouwens.. Dus nooit je tafel daar naar toe brengen (ff off topic)
Maar na dat alles nooit meer gezeik mee gehad en vind het verder een top tafeltje.

Trouwens een maatje van mij heeft een Ghost waar ook verschillende inserts defect zijn, dus dat is gewoon een soundcraft dingetje denk ik.... gewoon iets extra's ;)

Duss...

Re: LX7

Re: LX7

Origineel geplaatst door turbo2tone
Trouwens een maatje van mij heeft een Ghost waar ook verschillende inserts defect zijn, dus dat is gewoon een soundcraft dingetje denk ik....

dat is me idd ook verteld ..niet iets om vrolijk van te worden..
erg raar dat zo'n merk als soundcraft hier nooit iets aan gedaan heeft..
wat dat betreft zou ik misschien niet eens een soundcraft moeten kopen..

Laatst gewijzigd:
Ik kan je echt één tafel aanraden, de Soundtracs Topaz.
Hij ziet er niet uit met zijn pastelkleurtjes (smaken verschillen maar toch) maar klinkt super!
4-bands EQ met dubbel parametrisch midden en een ontzettend dikke sound.
Ik heb er mijn Allen & Heath GS3 voor weggedaan!
Zoek hier op het forum maar eens voor meningen.
En 2e hands niet eens zo duur.

@ Resonance.. Zover ik kan zien op je foto's zou je toch eventueel dat 19" rack nog een stuk verder naar links kunnen schuiven, dan heb je al weer wat meer plek voor je mixer

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
@ Resonance.. Zover ik kan zien op je foto's zou je toch eventueel dat 19" rack nog een stuk verder naar links kunnen schuiven, dan heb je al weer wat meer plek voor je mixer

dat kan idd nog een beetje verschoven worden, maar zoals je ziet ligt mn muis daar.. wat net niet op de foto te zien is, is mn toetsenboard en mn pc monitor.. verder staat er nog verder naar links een notebook die waarschijnlijk volgende week weg is.. op die plek zou ik dan weer mn nordrack en mn tb kunnen zetten.. planken weg halen, bovenste planken waar nu mn monitors staan iets omhoog.. en dan kan ik evt. toch een mixer rechtop zetten en mn midi keyboard ervoor zetten en de stekkerdozen achter de mixer..

dus ik ga toch de gok nog maar eens wagen naar andere grotere mixers te kijken.. dat insert en jackinput verhaal wat ik al vaker heb gehoord en hier nog eens bevestigd werd zit me toch niet helemaal lekker..

maar goed, ik ga toch nog maar een gokje 2e hands wagen.. liefst wel bij een winkel, dus als iemand een mooie tafel weet te staan hoor ik t graag

kanditaten op t moment zijn:

Soundtracs Topaz (op aanraden van wat leden hier, ook erg goed betaalbaar 2e hands)
Ghost of Ghost LE (al heb ik hier toch een minder goed gevoel bij gekregen)
Tascam 2600 (Niel is over deze tafel erg te spreken en ze zijn ook niet echt duur 2e hands)
De allen en Heath tafels ga ik toch nog maar eens checken..

wat ik iig wil is een tafel die vet klinkt.. de lx7 heb ik nu maar ff naar de achtergrond geschoven..

sorry dat deze topic nu al 3 paginas is .. maar ik woon nu eenmaal in een boeren gehucht..
de winkel die t dichtbij is, is Tonika en die verkopen over t algemeen alleen budget mixers, en de rest moet besteld worden.. verder heb ik zelf geen vervoer, dus ik probeer echt afhankelijk van wat hier gezegd word mn keuze te maken en dan kan ik eens iemand vragen me erheen te brengen om een mixer te checken.. maar dat is ook 1 keer in de zoveel tijd en kan natuurlijk niet aan de gang blijven :)

nogmaals bedankt voor jullie mee denken :biertje:

Ghost is idd lomp, ook een reden waarom die hier weg moest, de 328XD past veel beter en heeft dezelfde kwaliteit (zo niet beter)

Dat met de inserts, heb ik nooit iets van gemerkt, weet wel dat het op dit forum eerder aan de orde is geweest, zoek t ff op zou ik zeggen. Mijn XD heeft iig geen kuren van die aard.

Ik heb besloten om voor 2 x 16 te gaan of 1 x 24 en 1 x 16

* minder of geen gezeik met vervoer
* makkelijker in te delen hier (evt. 1 mixer links van mn pc monitor en 1 rechts)
* als er iets mee is zal de service goedkoper zijn
* als 1 mixer defect is zit ik niet gelijk lange tijd zonder
* verschillende tafels met een verschillend karakter lijkt me leuk om mee te werken

welke mixers dit gaan worden ben ik nog niet uit maar dat zullen waarschijnlijk kleine (2e hands) versies worden van de eerder genoemde tafels..

bedankt voor de tips allemaal..

en mods?

gooi deze thread maar op slot, voordat ik me weer op andere gedachtes laat praten..
want dan heb ik volgend jaar nog geen nieuwe tafel

:biertje: :slotje:

Normaal gooit hanz je de slotjes om de oren maar als je erom vraagt niet 8D

de 16 kanaals versies waarin ik geintresseerd was bleken achteraf toch weer groter uit te vallen dan ik had gehoopt..
en de ghost 24 ch die ik van plan was te kopen zie ik ook maar vanaf (teveel slechte ervaringen hier op t forum en elders gelezen) dus morgen hak ik toch de knoop maar eens door en bestel ik toch maar een lx7 type 2

ik geloof meteen dat de ghost veel vetter klinkt maar ze kosten 2e hands een hoop geld en je heb geen enkele garantie en als je de hele tijd je mengert moet laten servicen voor 350 / 450 euro per beurt wordt je ook niet gelukkig van

wou nog ff kwijt dat ik tijdens het orienteren naar zaken waar ik de lx7 wou kopen er wel achter ben gekomen dat t bij verspuy echt een stelletje glad jakkers zijn, hier zou ik dus echt nooit dealtjes mee maken

Ze zijn te duur, ze geven te weinig voor inruil spul, (Tonika bood 100 euro meer voor mn Tehringer).
Daarnaast als je met ze onderhandeld krijg je gladde praatjes en leugens te horen

Heb ze later nog eens benaderd over hun prijzen aangezien er op hun site staat dat je het kan melden als je elders goedkoper kan krijgen, ik kreeg toen iemand aan de telefoon die ik nog niet eerder had gesproken, persoon wou weten wie en waar, heb info gegeven en ze zouden me terug bellen.. prijzen zijn nog steeds niet lager geworden en ze hebben me nooit terug gebeld..

wat een stelletje galbakken bij verspuy :r

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik heb net een 2e hands mackie 32-8 incl meter bridge gevonden voor 1700 euro in een winkel ..

dit is een nette prijs toch? dan heb ik er iig ook gelijk een half jaar garantie op vermoed ik

mja tis geen soundcraft.. maar de prijs en t aantal kanalen en bussen spreekt me erg aan

zelfde layout van behringer cpoy mackie ehy ]
maar en tafel koop ik ook voor klankkleuring bv ghost enm zeker de sound tracs zijn mooi klinkende muzikalere [live] tafels

een topaz ofso van 6a800 eu is een ok tafel voor dik onde de 1000
zoites zou ik doen ,..tip van de adg

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

Ze zijn te duur, ze geven te weinig voor inruil spul, (Tonika bood 100 euro meer voor mn Tehringer).
Daarnaast als je met ze onderhandeld krijg je gladde praatjes en leugens te horen

Bovendien is de LX7 32 type 2 bij Tonika 40 euro goedkoper... dat zijn weer twee Behringer bakjes hehe

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back