telefoon aansluiten op mengpaneel

- -

Ouwe rot
telefoon aansluiten op mengpaneel, hoe krijg ik dit voor elkaar?

okeee bedankt voor je waarschuwing,. maar ik kan echt geen enkel apparaat daarvoor vinden.

okeee bedankt voor je waarschuwing,. maar ik kan echt geen enkel apparaat daarvoor vinden.

Zoiets heet een vork, ook wel telefoon-hybride. Ze zijn er van heel veel merken, de d&r's zijn de goedkoopsten, ik gebruik zelf veel youcom vorken .. die klinken prima.

is een velleman kitje voor geloof ik

Het allergoedkoopste is een 'lijn trafo' voor telefonie. Deze kost echt enkele euros.

Je doet de primaire kant van de trafo serieel met één ader van het telefoon snoer (of de blauwe of de rode draad tussen toestel en muur) en de secundaire kant bevat het telefoongeluid.

Cheaper kan het bijna niet, en de trafo filtert meteen de DC volledig weg, want je trafo zorgt voor een zwevende spanning / galvanisch gescheiden circuit.

Fototjes:
515701_BB_02_FB.EPS.jpg

2,49 euro bij conrad

516686_BB_00_FB.EPS.jpg

4.95 euro, specs: Frequentiebereik LF 300-3500 Hz ±0,5 dB dus erg goed voor telefonie!
Zie ook http://www2.produktinfo.conrad.com/...99/516686-da-01-de-Uebertrager_300-3500Hz.pdf

pffff lijkt me moeilijk hoor, ben absoluut niet technisch. probeer eerst toch eens een telefoonbeantwoorder met cassettebandje te bemachtigen, misschien is dat wat makkelijker

dateq heeft ook van die telefoon hybrides. Wat voor prijs je ervoor betaalt, weet ik echter niet.

laatst was hier toch een treath over op synth forum stond best veel informatie in en ben zelf nog gaan zoeke op marktplaats naar van die dingen en ze stonden er tussen de 100 en 150 euro op dus dat moet niet zo moeilijk zijn toch ?

Je kan ook gewoon eq toepassen op je opgenomen stem, zodat het net lijkt of het door een telefoon is ingesproken;)

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
pffff lijkt me moeilijk hoor, ben absoluut niet technisch. probeer eerst toch eens een telefoonbeantwoorder met cassettebandje te bemachtigen, misschien is dat wat makkelijker

Hmm, ik wil er wel één voor je maken.
Dan maak ik een kit voor jou; je sluit daar de telefoon op aan, en een stekker gaat naar de telefoon-aansluiting in de muur, verder kun je er een recorder of mengpaneel op aansluiten, via tulp of XLR, wat je wilt :)

Is dat wat?

Zo'n ding heet in Radio-jargon een telefoonvork. Dateq maakt ze ook..... Je vind ze ook wel 2e hands zo hier en daar. Plaats anders eens een advertentie op www.radio.nl

gewoon een jackplug aan de telefoon solderen? al eens eerder voorbij zien komen op dit forum *D

hier zijn idd al wat threads over geschreven .

maar

als je telefoon gesprekken wil opnemen zal je zoon vork/telefoon-hybride nodig hebben . al heb ik ooit een keer gewoon het singaal van de telefoon direct in mijn mixer gegooit (don't try this at home) en dit werkte , was een goedkoop aftans mixertje waar ik toch niks meer mee dee , dus het risco waard om hem op te blazen .

als je gewoon een telefoon stem wil hebben , kan je hem idd EQ-en , of een telefoonhoorn pakken en er een jackie aan solderen .

als je jouw signaal door een mic naar de andere kant wil sturen dan heb je een vork nodig idd..
als je de andere kant wil opnemen en jezelf ook door t tel effect mag horen dan is een simpel quicktapje voldoende
das een kassie tussen de handset en de telefoon met een monokanaaltje uit voor naar je mixert
ik pleur m dan zelf altijd nog ff door de compressor om t wat aan te dikken

http://www.jkaudio.com/quicktap.htm

JKaudio heeft ook nog vettere shit waar je meer mee kan

als je idd alleen je stem zo wil laten klinken is eq-en alleen eigenlijk niet genoeg, je kan er dan ook nog lichtjes een ampfarm of zoiets overheen pleure. maar ik neem aan dat je dat zelf al wel bedacht had

Back