telefoon aansluiten op mengpaneel

Origineel geplaatst door MrM
Hmm, ik wil er wel één voor je maken.
Dan maak ik een kit voor jou; je sluit daar de telefoon op aan, en een stekker gaat naar de telefoon-aansluiting in de muur, verder kun je er een recorder of mengpaneel op aansluiten, via tulp of XLR, wat je wilt :)

Is dat wat?

wat kost dat? ik wil mensen live in laten bellen nl

Origineel geplaatst door bassio
zou je ook gewoon op een handsfree setje voor je mobiel het "oortje" kunnen vervangen door een jackplug ?

ja zou kunnen, maar hoe zit t dan met vaste telefoon?

Origineel geplaatst door fjoesz
als je jouw signaal door een mic naar de andere kant wil sturen dan heb je een vork nodig idd..
als je de andere kant wil opnemen en jezelf ook door t tel effect mag horen dan is een simpel quicktapje voldoende
das een kassie tussen de handset en de telefoon met een monokanaaltje uit voor naar je mixert
ik pleur m dan zelf altijd nog ff door de compressor om t wat aan te dikken

http://www.jkaudio.com/quicktap.htm

JKaudio heeft ook nog vettere shit waar je meer mee kan

als je idd alleen je stem zo wil laten klinken is eq-en alleen eigenlijk niet genoeg, je kan er dan ook nog lichtjes een ampfarm of zoiets overheen pleure. maar ik neem aan dat je dat zelf al wel bedacht had

bedankt ! wel vervelend dat t zo duur is, maar ze bestaan dus deze apparaatjes

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
wat kost dat? ik wil mensen live in laten bellen nl

Hangt er vanaf wat voor een opties je wilt; maar ik doe dit meer voor de liefhebberij, dus peperduur wordt het niet :)

Als je echt professioneel wilt doen, moet je het signaal wat jij spreekt (zenden) aftappen* en wat jij hoort (ontvangen) apart aftappen.
Dan kun je namelijk in het geval van een slechte lijn wat EQ en compressie bijvoorbeeld op de ontvanger gooien.

Het hangt er een beetje vanaf wat voor een toestel je nu hebt, als je een analoog toestel hebt is het echt zo gepiept.
Bij een digitaal toestel is het niet veel moeilijker hoor.

Maar in beide gevallen moet je wel het toestel uit elkaar halen om er de modificatie op uit te voeren.
Ik weet niet waar jij woont, ik woon in Zwolle, en als je interesse hebt ; stuur een PB dan spreken we wat af.

*In de praktijk zul je tevens in een microfoon praten en laat je dat signaal aan de luisteraars van je radio station horen.

Back