cubase mixer & RME totalmix

Hazes

Vind ik leuk
Wie gebruikt RME totalmix in combinatie met Cubase (SX)? Hoe stem je ze op elkaar af? Is het uberhaupt nodig om ze op elkaar af te stemmen? Gebruik je verschillende presets in totalmix?

Ik gebruik totalmix iig niet.
alles gewoon vol open staan. maw ik gebruik alleen de mixer van cubase.
ps. ik record meestal maar 1 stereo tegelijk. (de mixdown) of een synth die ik ff wil "freezen"

Ik gebruik totalmix wel. Is toch handig als je je routing in hardware kan doen zodat je niet voor alles je sequencer hoeft op te starten. Bovendien is de totalmixer latency vrij en als je het via je sequencer doet heb je gelijk 2x je latency te pakken.

Ik heb bijv de systeem geluiden en winamp aan de interne SPDIF bus toegewezen die ik dan via totalmix weer naar een adat bus doorrout die op m'n mengpaneel binnenkomt. Ik heb ook een digiface aan m'n HDSP 9652 hangen waarvan ik ook een adat output naar m'n mengpaneel doorrout enz. enz.

Je gebruikt toch geen presets ? Ben je te lui om zelf wat te verzinnen of zo ? :D

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik heb bijv de systeem geluiden en winamp aan de interne SPDIF bus toegewezen die ik dan via totalmix weer naar een adat bus doorrout die op m'n mengpaneel binnenkomt.

Dit is wel listig !

Ik heb zelf een hammerfall 9632LE en die ondersteund volgens mij geen direct/totalmix op de soundkaart.

Ik gebruik Total-mix ook voor directe routering van audio-inputs zoals mic en gitaar..

Andere hardware zoals m'n Promega 3 heb ik zo ingesteld dat ik hem vanuit Total Mix
op een aparte fader heb op m'n mixer, zodat ik als m'n PC uitstaat toch kan spelen.
In Cubase echter, zet ik die fader dicht en stuur ik m'n Promega aan als external
instrument en looptie via de master-output van Cubase.

Back