Acid tekno threath

Bij deze hier mijn bijdrage...

Kheb ff drie tracks in een mp3 geflikkerd, geskipped wel te verstaan... 8)

luister hier

de eerste twee tracks zijn afgelopen zomer uitgekomen op Acidtracks. (AT29)
De derde is een uit een track van 16! minuten, wat daarmee gaat gebeuren is nog onbekend..

Grappig detail: het stemmetje in de tweede track is die van mijn dochtertje van 4! (ten tijde van het recorden van de samples was nog net geen 3... :halleluja )

CS187994-01A-BIG.jpg

Ben wel nieuwschierig wat de doorgewinterde SFers er van vinden...

@vinyl junk,

Als ik naar de eerste track luister zit er een rare tik in....komt dit door de mp3 of is het een vaag gesequencte tom??
Verder is het idd lompe acid:D soms lekker maar niet te lang achterelkaar (geldt haast voor alle muziek)

@syntac terror,

Tof dat je me track leuk vind....
Heb er nu 1 van jouw tracks geluisterd, dark dachtik, en die was lekker leeg en dark...
Wat voor spullen gebruik je. Trouwens wat voor spullen gebruiken de andere mensen precies??

Ik werk met:

101
mc-202
tb-303
tr-606
tr-808
tr-909
moog the rogue
korg ms-20
korg x-911 met frostwave sequencer
sherman fb 1
pearl syncussion
lexicon mpx-100
pearl flanger pedaal
mxr doubleshot distortion
pearl fat cat distortion
electric harmonix graphic fuzz
ableton (lange synthlijnen)
yamaha A-3000
doepfer A-100 modulair system 2
yamaha ns-10+ jbl subwoofer
D&R mixert
twee handen

Origineel geplaatst door brz

@syntac terror,

Tof dat je me track leuk vind....
Heb er nu 1 van jouw tracks geluisterd, dark dachtik, en die was lekker leeg en dark...
Wat voor spullen gebruik je. Trouwens wat voor spullen gebruiken de andere mensen precies??

Brz, die losse tracks zijn al een paar jaartjes oud, de track die je geluisterd hebt is nog met Fruity 2 gemaakt. Toen had ik nog geen hardware. De live sets bovenaan die pagina zijn gemaakt met hardware, dit is de set-up die ik tegenwoordig meeneem:

Electribe SX
Machinedrum
SU700

Mijn maatje neemt dan mee:

Electribe SX
Electibe R en A

In de studio staat meer spul, maarja je moet het ook allemaal kwijt kunnen op soms erg kleinen tafeltjes, dus houd ik het zo compact mogelijk. Geluiden die ik in de studio maak, stop ik in de SU700 of Electribe SX zodat ik ze toch kan gebruiken live...

Heej Nutrixia jij ook hier........

Het gaat wel steeds beter met je sound, veel meer variatie als een poosje geleden:okdan:

bRzzzzoepkip

Origineel geplaatst door brz
Heej Nutrixia jij ook hier........

Het gaat wel steeds beter met je sound, veel meer variatie als een poosje geleden:okdan:

bRzzzzoepkip

thanks b.r.oe.z.e :walker: ;)

kerel is van Delft: zoveel zijn er toch ni van Delft me dunkt :eureka: maar kga toch geen naam noemen vooraleer ik mis :P

Sensory Overload is hier ook lid he geloof ik?Sensory overload live @ Darkforce Nighttown 20 5 2005 :halleluja

Decktapes setup bij de betreffende set op de vorige pagina is:
Yamaha DX200 (synthmodule)
Yamaha AN1x (synth)
Korg electribe EA-1 (synthmodule)
Korg electribe ES-1 (sampler)
Boss DR-660 (drumcomputer)
Zoom RFX300 (multifx)

Inmiddels is de setup als volgt:

Yamaha DX200 (synthmodule)
Yamaha AN1x (synth)
Korg electribe EA-1 (synthmodule)
2x Boss DR-660 (drumcomputer)
Zoom RFX300 (multifx)
Akai MPC1000 (sampler/sequencer)
MAM MB33 mk2 (303 clone)

@ brz en nutrixia: ben koenkoen op AoA

dat nummer van C738 is lekker op tempo hoor :)

Hey Brz,

Ikke maak ook nog steeds wel wat tekno/acid als ik daar de tijd voor krijg :)

Ik wist niet dat je nu ook Ableton gebruikt, rielaxzt he? En je microQ eindelijk de deur uit gedaan? Ik weet 't niet met dat ding, ik heb nu eindelijk een editor voor de mac gevonden:) de sound vind ik tof maar moeilijk in de mix te plaatsen, en een beetje moeilijke patches editen is echt een krime zoals die knoppen (niet) reageren, vooral realtime.
Door dit gebrek heb ik echt een haat/liefde verhouding met dat ding want de sound is dus wel lekker in kontrast met die ouwe analoge shit.

ach ja.... tis altijd wel wat he?

Grtzls!

Heej Bas,

Post dan een track van je:)

Heb nu alleen nog maar analoge zooi staan (op sampler en machinedrum na).....stuur via ableton de synths aan (met een mcv24 van doepfer) en dat bevalt prima.

Hoop een track van je te horen hier..

bRzzzoepkip

Origineel geplaatst door Bas
Hey Brz,

Ikke maak ook nog steeds wel wat tekno/acid als ik daar de tijd voor krijg :)

Ik wist niet dat je nu ook Ableton gebruikt, rielaxzt he? En je microQ eindelijk de deur uit gedaan? Ik weet 't niet met dat ding, ik heb nu eindelijk een editor voor de mac gevonden:) de sound vind ik tof maar moeilijk in de mix te plaatsen, en een beetje moeilijke patches editen is echt een krime zoals die knoppen (niet) reageren, vooral realtime.
Door dit gebrek heb ik echt een haat/liefde verhouding met dat ding want de sound is dus wel lekker in kontrast met die ouwe analoge shit.

ach ja.... tis altijd wel wat he?

Grtzls!

Back