Acid tekno threath

Origineel geplaatst door Misme
Ik ken btw geen tekno onder de 160 bpm ....

Ik wel volop

Ik zie het btw ook meer als een ideologie, Tekno:

-soort van tegenhanger van hardcore

niet waar tekno is ook hardcore

-cheep feeste, niet comercieel (je moet er niet echt finalcieel afhankelijk voor zijn. Want het gaat om muziek/gevoel en dat moet voor iedereen zijn. Dat is een beetje de achterligende gedachte)

wel comercieel er moet overal geld verdient worden

je kan niet rebeliserend tegen een gulden kijken en morgen zeggen dat je honger heb

Ik ben al naar een aantal Tekno feesjes geweest (en zelf natuurlijk wat zitten aankloten met muziek) en daar varieerde de bpm tussen de 160-550 BPM (jah idd er zijn ook gekken tussen ;) )

overal heb je gekken

De mensen wat ik ken wat met tekno bezig zijn, kraken over het algemeen en hebben een heel eigen visie over hoe dingen eigenlijk moeten zijn (politiek, kunst, muziek, film enz enz enz)

dat vaak wel ja

Als ik kijk naar de "uitvinders" van tekno: MoNoNoM (teminste in mij ogen) voldoen deze wel redelijk aan de omschrijving

Ja uitvinders dat is niet waar er werd ik 1979 al tekno gemaakt klonk alleen anders

groet=D

Origineel geplaatst door brz
>> Vergeet je nu spiral tribe niet? En uiteraard alle andere mensen die jaren lang in hun homestudio's bezig zijn geweest met muziek maken die het discolicht niet konden verdragen...

komt overeen met mijn antwoord

zie je vrijdag bruz

Aijt David....

Tot vrijdag! Gaan we de Nightown laten schudden met de billen.

Origineel geplaatst door brz
>> Vergeet je nu spiral tribe niet? En uiteraard alle andere mensen die jaren lang in hun homestudio's bezig zijn geweest met muziek maken die het discolicht niet konden verdragen...
sorry :stupid

moet je eens kijken wat een paar oude achtergelaten cassettebandjes toch met je doet he .... :P

hey, davidvunk

Het was meer een omschrijving van de muziek soort zoals ik de meeste mensen het zou uitleggen. Ik kan er nog veel verder op ingaan maar dan wordt het alleen maar onduidelijker. Ik kan ook een aantal van je argument gaan verwerpen .... maar zou je anders eens kunnen omschrijven wat je zelf verstaat onder Tekno ?

Anders krijg je meer de vraag/discussie van welke sound een bepaalde stroming is. Vaak zijn bepaalde nieuwe/oude platen een gevolg van een andere sound in een stroming of een stroming met een nieuwe sound (wat eigenlijk het mooie en het totaal onverspelbare van muziek is). Dit zijn van die discusies waar je bijna nooit uit komt omdat mensen hun eigen ervaringen aan gaan koppelen.

bijv: (teminste hoe ik het zie dan)
-De eerste hardstyle muziek is voor mij toch nog een paar plaatjes die gereleased waren op tracid traxx (toen onder de naam techno) van oa warmducher. Daarna werden daar wat slappe aftreksels van geproduceert (vat het aub niet persoonlijk op). Daarna kwam er de trent om er hardcore bij te gaan betrekken.

-early rave wat vaak nu op flyers staat is gewoon oudere hardcore en heeft eigelijk niks met rave te maken (teminste de rave wat in 1992 dood is gegaan).

en ga zo maar door ...

edit:
Eigenlijk vindt ik het een verrotte discussie omdat het eigenlijk niet in hokjes te proppen is, muziek. Maar het vaak wel handig om te doen zodat andere mensen weten waar je over praat .... :bekdicht:

ik begrijp, vandaar de reactie.....maareuh, heb je nog muziek om te laten horen in de oren???

oude track

Heb deze een poos geleden gemaakt, staat nu op electrobel. Een tof forum waar je muziek kan up/downloaden....

grtzzzRb

Noize Maker Klinkt lekker BRZ......komt die naam uit Lost souls toevallig ?

Ik vind die duistere sfeer altijd zo heerlijk in Tekno.......is dat niet een beetje de definitie van die stijl?

Hier een stukje waar ik aan begonnen ben.
Het is nog een pril begin/een test met het intro en moet veel drukker worden.
Voorlopig bestaat het nog maar uit 3 patronen, heb snel wat in elkaar geflanst en wat met een midicontroller aan het tweaken gegaan.

Grts
Danny

Laatst gewijzigd:
people from the heart music from the heart

curley

ooit beschreef deze ultieme muzikant en dj het zo dus en dit is waar

Origineel geplaatst door D Sinister

Ik vind die duistere sfeer altijd zo heerlijk in Tekno.......is dat niet een beetje de definitie van die stijl?

misschien.. maar ik ken ook wel hele vrolijke, funky tekno.
vooral de wat oudere plaatjes dan, tegenwoordig idd veel duistere acid & hardcore invloeden...

Noize Maker Klinkt lekker BRZ......komt die naam uit Lost souls toevallig ?

Hier een stukje waar ik aan begonnen ben.
Het is nog een pril begin/een test met het intro en moet veel drukker worden.
Voorlopig bestaat het nog maar uit 3 patronen, heb snel wat in elkaar geflanst en wat met een midicontroller aan het tweaken gegaan.

Grts
Danny

Heej,

Als het goed is komt de sample uit lost souls......is het stukje waar hij een cassette bandje afspeelt met satanische shit erop die die zelf niet hoort maar andere mensen wel (waaronder de buurvrouw die het loodje legt)..

Ben sowiezo benieuwd hoe je track klinkt alstie af is.

grtzRb

Gaaf stukje is dat in die film inderdaad.

Vannavond heb ik wat tijd hoop ik om er verder aan te werken.
Die sample die ik gebruikt heb komt uit Fear Chamber een low budget film uit 1972. Ik vond het lekker rauw klinken en heb de film verder nog niet afgezien maar alleen de sample geript.

Even heel wat anders, heb je nog vinyl te koop van van jullie/jou label ?

Grts

Danny

Origineel geplaatst door davidvunk
people from the heart music from the heart

curley

ooit beschreef deze ultieme muzikant en dj het zo dus en dit is waar

Wij hebben (denk ik) maar twee platen van hem : Kibra-HACHA 2002 Axe breaker en die met flluoriserende stift erop geschreven (kirba Hacha) 3 tracks staan er op ...iedergeval zeer toffe muziek en worden vaak door mijn maat en ik gedraaid.

Muziek maken is puur om alle shit even te vergeten en lekker jezelf te kunnen zijn.

Wij hebben (denk ik) maar twee platen van hem : Kibra-HACHA 2002 Axe breaker en die met flluoriserende stift erop geschreven (kirba Hacha) 3 tracks staan er op ...iedergeval zeer toffe muziek en worden vaak door mijn maat en ik gedraaid.

Muziek maken is puur om alle shit even te vergeten en lekker jezelf te kunnen zijn.

ik heb ze allemaal hi hi hi

laatst van iemand curly en ramon - mad strings GEKREGEN dat was de laatst die ik nog MOEST hebben

Zeg David, kan je voor ons zieligaards zonder Curley platen misschien wat mp3's maken? :D
Ik heb alle Drop Bass platen op mp3 re ruil..... ;)

Gaaf stukje is dat in die film inderdaad.

Vannavond heb ik wat tijd hoop ik om er verder aan te werken.
Die sample die ik gebruikt heb komt uit Fear Chamber een low budget film uit 1972. Ik vond het lekker rauw klinken en heb de film verder nog niet afgezien maar alleen de sample geript.

Even heel wat anders, heb je nog vinyl te koop van van jullie/jou label ?

Grts

Danny

Die sample is wel vet die je gebruikt hebt... Heb je voor de platen een pm gestuurd, tjek gewoon www.tdk-records.freetekno.nl

@david, ik zoek nu nog desert planet/ tekno sahara/ dancing with devils...heb er binnenkort een aantal te ruil......

grtzRb

@ brz wat heb je preciers te ruil ?
ik heb trouwens bijna geen dubble platen meer

alleen kibra 2 heb ik dubbel op curley gebied maar ik weet dat jij die wel heb

Back