Origineel geplaatst door Chinetti
Ik denk dat jullie het allemaal iets te serieus nemen... Laatste moment regels, stemmen bevestigen, nieuwe leden regels... Het is geen eurovisie songfestival. Als mensen zo flauw zijn om op hun eigen nummer te stemmen al dan niet met vers aangemaakte accounts dan is dat intens treurig, zeker omdat er van deze contest niets afhang behalve misschien 'persoonlijke eer'. Ik denk dat 'vals spelen' die persoonlijke eer weinig goed zou doen, dus waar hebben we het over?
Nou, ik ben blij dat je dit vraagt Chinetti. Waar we het over hebben is het volgende.
Ik heb eind December heel veel werk gedaan en daarnaast nog 's heel veel tijd gestoken in het maken van de voter.
Het is echt een klus geweest om alles in 2 weken klaar te krijgen, zeker als je bedenkt dat ik ca 7 jaar geleden voor het laatst geprogrameerd heb.
Omdat iedereen het een leuk idee vond om de voter te gebruiken en ik daar mee aan ben komen zetten ben ik daardoor min of meer verplicht geweest een goed werkende tool te ontwikkelen.
Daarvoor zijn programmaregels nodig die moeten kloppen anders heb je geen tool.
Maar daarvoor zijn ook spelregels nodig, die bepalen mede de werking van de tool.
Omdat ik geen tijd meer had om een duidelijke FAQ te maken en niemand anders zich daar ook over heeft bekommerd is het onderdeel 'spelregels' een beetje in de verdrukking te komen.
Nu de voter werkt en iedereen stemt realiseer ik mij dat er een aantal extra spelregels nodig zijn om de tool zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen.
Het invoeren van deze spelregels (die ik helemaal niet zie als major veranderingen aan het hele idee van het voten) stuit helaas op verzet. En dat mag.
Maar dat is dus een leerpuntje voor de volgende keer. Volgende keer wordt de voter helemaal dicht gespijkerd en met spelregels uitgelegd zodat voor iedereen duidelijk is hoe en wat.
Want men is niet tegen de regels, maar men is wel tegen veranderingen.
Heb ik dan weer van geleerd deze keer. Zo gaat dat.
Maar goed, waar het dus voor mij om gaat is, nadat ik zoveel tijd in het ontwikkelen heb gestoken van een tool (en 6 ook) waarbij het doel een perfect werkende tool is, het jammer is om te moeten zien dat 2 eenvoudige regels die niks uitmaken voor niemand niet, niet kunnen worden goedgekeurd. Vooral jammer omdat het zo logisch is dat deze regels er wel moeten zijn.
Ik bedoel ik hoor niks van niemand niet terwijl ik ontwikkel, maar nu is die tool er en nu heeft iedereen in eens een mening over wat wel en niet mag.. erm.. ok dan maar.
Maar daar had men eerder mee kunnen komen. Daar heb ik ook om gevraagd zelfs eerder in deze thread. Maar goed. Bien.
Effe de Bloodpressure checkke.. : Normal. gelukkig..
Wil ik ook nog even zeggen dat ik de SF Voter niet als Ego Streler het uitgevonden, maar puur als persoonlijke uitdaging zag.
En zo zie ik het nog steeds, want coden is gewoon erg leuk om te doen.