Beginner Electro

Idioteque

This is the Gloaming
Hallo,
Ik ben sinds een paar maanden wat muziek instrumenten aan het leren (gitaar en piano), en ik zou ook graag straks zelf muziek willen maken. Ik ben zelf erg gek van Rock, maar ook van Electro. Wat ik helemaal geweldig vind is Radiohead, en ik zou ook graag iets in die richting willen, maar ook ipuur instrumentale dingen spreken me wel aan als Board of Canada, Aphex Twin, µ-ziq etc.
Ik wil nu dus ook wat electronische instrumenten gaan leren bespelen, bijv. een drumcomputer, maar ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen, of er boeken ofzo over zijn of goede tutorials op internet, ik kan het namelijk niet zo goed vinden. Ook weet ik niet echt welk (beginners) model van een drumcomputer of keyboard moet kopen voor een prijs rond de 200 euro. Zouden jullie me misschien wat tips of goeie websites kunnen geven? Alvast heel erg bedankt.:halleluja

Idioteque vette plaat van Radiohead! :okdan: (Women and children first)

Als je een beetje muziek wil maken dan is Radiohead luisteren een goed begin, vooral de laatste 3 cd's. Echt vet, die gasten maken geen muziek, maar ze zetten gewoon een sfeertje neer. Banish hoor!

Ga naar een (grote) bieb en lees daar de laatste 2 jaargangen van Interface, Future Music (uk), Sound On Sound (uk) en evt Computer Music.
En als je er toch bent, meestal hebben ze nog wel wat simpele boekjes over (electronische) muziek.

of lees elke maand in de boekhandel de nieuwste tijdschriften;)

Verder zit hier rechtsboven een rode zoekknop en bestaat er google.

Re: Beginner Electro

Origineel geplaatst door Idioteque
Hallo,
Ik ben sinds een paar maanden wat muziek instrumenten aan het leren (gitaar en piano), en ik zou ook graag straks zelf muziek willen maken. Ik ben zelf erg gek van Rock, maar ook van Electro. Wat ik helemaal geweldig vind is Radiohead, en ik zou ook graag iets in die richting willen, maar ook ipuur instrumentale dingen spreken me wel aan als Board of Canada, Aphex Twin, µ-ziq etc.
Ik wil nu dus ook wat electronische instrumenten gaan leren bespelen, bijv. een drumcomputer, maar ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen, of er boeken ofzo over zijn of goede tutorials op internet, ik kan het namelijk niet zo goed vinden. Ook weet ik niet echt welk (beginners) model van een drumcomputer of keyboard moet kopen voor een prijs rond de 200 euro. Zouden jullie me misschien wat tips of goeie websites kunnen geven? Alvast heel erg bedankt.:halleluja

Een van de beste websites heb je al gevonden synthforum.nl :D :okdan: Heb je een computer? Begin dan daar. Kijk bijvoorbeeld eens naar reason.

Download Rebirth , dit is een emulatie van 2 heeel bekende drumcomputers en een redlijk bekend:D bassynthje, ze zijn een beetje beperkt, maar je zal iig de klank herkennen en op die drumcomp. of andere TR hebben heel veel mensen waaronder ik, beats leren maken want dat gaat echt supersimpel.
Krijg je een beetje een indruk hoe een seqeuncer werkt en hoe maten in elkaar steken.

Vind je het uiteindelijk nix dat virtuele gedoe dan kan je altijd nog de echte hardware versies kopen, mits je genoeg geld heb:D

Oh ja, die Rebirth is nu gratis maar je moet je wel ff (kosteloos) registreren.

suc6

Wow egt bedankt voor jullie snelle reacties, de laatste albums van ze zijn idd het beste spdk :D, wat btw ook een vet nummer van ze is is The Amazing Sounds of Orgy, die staat op een boxset met b-sides :biertje: (Towering Above The Rest 10CDs!)
Bedankt ook voor dat programmaatje Rebirth, ik zal me er lekker in verdiepen :)

Ik gebruik nu Reason, wat ik wel erg fijn en uitgebreid vind, maar ik denk dat ik er toch nog een drumcomputer en misschien nog later een synthesizer bij koop om ze aan me pc aan te sluiten in combinatie met Reason. Goed idee?
Welke drumcomputer zou ik dan moete kopen voor rond de 200 euro? Is de Roland MC303 bijv. een goede keus? Ik las in een topic hier dat velen hem brak vonden, en dat de Korg EA-1 wel goed gevonden werd. Ik weet dus nu eigenlijk niet echt wat ik moet kopen.

Laatst gewijzigd:
de electribe EA is een synth en geen drum computer
de electribe ER is wel een drum computer

ik zou zeggen kijk ff op www.electribeforum.be
voor wat informatie en filmpjes en binnen kort ook muziek

Ok thanx, ik denk dat ik of voor de Korg RE dan ga, of doorsparen voor een Rm1x van Yamaha.

Wat ik overigens ook nog sowieso moet kopen is een vervanging van mijn huidige SB Live! geluidskaart. Ik wilde eigenlijk de Terratec DMX-6Fire kopen, ik hoor er tot nu toe wel goede berichten over en hij heeft ook een zo'n handig kastje waar je midi apparatuur op kan aansluiten.
Of hebben jullie suggesties voor betere geluidskaarten met goede MIDI? Mijn budget is max. 100 euro, anders heb ik geen geld meer voor de drumcomputer strax 8o)

Back