Elka Synthex op MP

Re: Re: Re: Handel ?

Origineel geplaatst door bronswerk
Dun en fragiel? :confused: Moet mijn Synthex maar eens afstoffen, want zo herinner ik hem echt niet.

Doe dat maar. Want dan kom je er vast achter dat Wiseguys mening niet de jouwe is. En ook niet de mijne. En dat mag, in een vrij land. Hoera!

Re: Re: MC

Re: Re: MC

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Jou mening vertegenwoordig je eigen gemoedstoestand........Het werkt niet zoals jij het weergeeft....Jij bied blijkbaar iets aan...Krijgt te lage biedingen...waar je vervolgens gewoon niet op in moet gaan...raakt gefrusteerd en geeft een ander de schuld...jammer...Ik geloof dat er in de 'handel" geen autohandelaar types rondlopen...Dat kan niet want een muzikant is heel erg gevoelig voor eerlijheid....Dus als je grimmig en egoistisch bent ben je na verloop van tijd gewoon nergens meer welkom....En waar heb jij je spullen gekocht???? vraag ik me dan af...

Ik geloof eigenlijk niet dat er iets is is met mijn gemoedstoestand. En ik heb eerlijk gezegd ook weinig vertrouwen in jouw analyserende vermogens. Dat je mij al gefrustreerd, grimmig en egoistisch noemt zegt genoeg denk ik. Maar wanneer ik jouw verhaaltje hierboven lees laat je eigenlijk zelf al heel goed zien hoe jij in elkaar steekt.

Jij bent blijkbaar ook muzikant en daarom als vanzelfsprekend erg gevoelig voor eerlijkheid? Goh... Dat er wel autohandelaar types rondlopen is echter precies wat ik probeerde te vertellen!

Re: Re: Re: MC

Re: Re: Re: MC

Origineel geplaatst door Homepage
Ik geloof eigenlijk niet dat er iets is is met mijn gemoedstoestand. En ik heb eerlijk gezegd ook weinig vertrouwen in jouw analyserende vermogens. Dat je mij al gefrustreerd, grimmig en egoistisch noemt zegt genoeg denk ik. Maar wanneer ik jouw verhaaltje hierboven lees laat je eigenlijk zelf al heel goed zien hoe jij in elkaar steekt.

Jij bent blijkbaar ook muzikant en daarom als vanzelfsprekend erg gevoelig voor eerlijkheid? Goh... Dat er wel autohandelaar types rondlopen is echter precies wat ik probeerde te vertellen!

Ik bedoel dat als je iets wilt verkopen en je komt grimmig over dat je snel uitgekakt bent....geef nou eens een positieve draai aan je verhaal man...Dat is leuker dan dit...Als je een advertentie zet kan je toch reacties verwachten die niet sporen met jouw verwachting??? daar moet je gewoon niet op reageren...easy
Als jij boos word als mensen je reacties geven die niet in jouw verwachting liggen dan is dat best jammer...Je moet gewoon even wachten...er komt altijd wel iemand die je wel het bedrag geeft wat je in je hoofd hebt...

Origineel geplaatst door Homepage
Ik refereerde aan handel. Wat je mening is over de kwaliteit van de synth is iets anders.

De kwaliteit lijkt me in orde, heb er nooit technische problemen mee gehad, voor de rest denk ik dat iedereen moet doen wat ie zelf leuk vindt, althans dat is wat ik persoonlijk doe en wat ik ook zeker blijf doen, als jij dat vreselijk vindt is dat vevelend voor je.

Ik zit er wel over te denken mijn Synthex met midi te gaan verkopen ik denk ergens € 2500,- = ruim fl 5500,- -fl 800,- (aanschaf) = ruim fl 4700,- of € 2132,- winst, en bijna 9 jaar gebruikt, foei ?

Ik heb vandaag nog een TB 303 gekocht voor € 1000,- van iemand die hem voor niks had gekregen in de 80iger jaren (ik haat die vent), helemaal winkelnieuw alles erbij in doos, via Marktplaats, mischien heb je hem wel gezien, hoge prijs, toch denk ik er nog wel meer voor te vangen, weer foei ?

:slotje:

Re: Re: Re: Re: Handel ?

Re: Re: Re: Re: Handel ?

Origineel geplaatst door Wiseguy
De kwaliteit lijkt me in orde, heb er nooit technische problemen mee gehad, voor de rest denk ik dat iedereen moet doen wat ie zelf leuk vindt, althans dat is wat ik persoonlijk doe en wat ik ook zeker blijf doen, als jij dat vreselijk vindt is dat vevelend voor je.

Ik zit er wel over te denken mijn Synthex met midi te gaan verkopen ik denk ergens € 2500,- = ruim fl 5500,- -fl 800,- (aanschaf) = ruim fl 4700,- of € 2132,- winst, en bijna 9 jaar gebruikt, foei ?

Ik heb vandaag nog een TB 303 gekocht voor € 1000,- van iemand die hem voor niks had gekregen in de 80iger jaren (ik haat die vent), helemaal winkelnieuw alles erbij in doos, via Marktplaats, mischien heb je hem wel gezien, hoge prijs, toch denk ik er nog wel meer voor te vangen, weer foei ?

:slotje:

Als ik zoveel zou verdienen kocht ik een rooie jeep...;)...hahaha...je hebt al jaren mooie spullen en ik zou zeggen keep up the good works....

Re: Re: Re: Re: Re: Handel ?

Re: Re: Re: Re: Re: Handel ?

Als ik zoveel zou verdienen kocht ik een rooie jeep...;)...hahaha...je hebt al jaren mooie spullen en ik zou zeggen keep up the good works....

Jij weet ook als geen ander hoeveel tijd het kost, echt ziekelijk, frustraties blijf je toch tegenkomen.

Jammer maar het is nu eenmaal niet anders :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Handel ?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Handel ?

Jij weet ook als geen ander hoeveel tijd het kost, echt ziekelijk, frustraties blijf je toch tegenkomen.

Jammer maar het is nu eenmaal niet anders :)

Ik maakte een grapje...bedoel je dat het veel tijd kost om mooie spullen te kopen???...Je reedt me laats omver op de kleine berg in Ehv en jouw hoofd staat in mijn geheugen synoniem met een door mij aangeschafte MPC60 MKII...Ik nog he John!!!! maar je was met een meissie en die had je aandacht

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Handel ?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Handel ?

Ik maakte een grapje...bedoel je dat het veel tijd kost om mooie spullen te kopen???...Je reedt me laats omver op de kleine berg in Ehv en jouw hoofd staat in mijn geheugen synoniem met een door mij aangeschafte MPC60 MKII...Ik nog he John!!!! maar je was met een meissie en die had je aandacht

haha, nee ik heb je niet gezien, ik heb dat altijd, ik zie niemand als ik achter het stuur zit :)

Ik doelde allerminst op frustraties van jou :)

Ik bedoel dat jij weet hoeveel moeite het kost om mooie apparaten te scoren, ik zie je
namelijk geregeld hele mooie machines adverteren, die komen niet aanwaaien, kost moeite
en daarbij moet je der echt zin in hebben, voor mij is het hobby, ik vind apparatuur geweldig.
ff pingelen en dan weer verkopen, ben gelukkig niet de enige :D

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Handel ?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Handel ?

haha, nee ik heb je niet gezien, ik heb dat altijd, ik zie niemand als ik achter het stuur zit :)

Ik doelde allerminst op frustraties van jou :)

Ik bedoel dat jij weet hoeveel moeite het kost om mooie apparaten te scoren, ik zie je
namelijk geregeld hele mooie machines adverteren, die komen niet aanwaaien, kost moeite
en daarbij moet je der echt zin in hebben, voor mij is het hobby, ik vind apparatuur geweldig.
ff pingelen en dan weer verkopen, ben gelukkig niet de enigste :D

Eerst synthmaten en dan wijven...dat weet je...Als je uit Veldhoven komt weet je zowiezo dat maten altijd voor wijven gaan...Dat heb je in de Kers geleerd....
Het kost idd heel veel moeite,risico etc etc om mooie spullen te kopen....en kennis van zaken..
De persoon die hier klaagt heeft hoogstwaarschijnlijk al eens iets van me gekocht!!!! mooie he...
Voor mij is het ook hobby....met positive bijeffecten...Ik was eerst autohandelaar en daar zag ik geen brood meer in..hahahahaha nee lulkoek...

Ik kreeg bericht terug van de advertentieplaatser

Hoi,
Ik heb nog geen miniumum prijs. Daarom moet er geboden worden.
Via de mail heb ik al twee boden van € 1.500,= gehad.
Groeten,
Renze

Tja dat wordt dus een bizarre prijs als je het mij vraagt. Voor mij te duur. Is het niet waard. Absoluut de mooiste synth ooit gemaakt, maar op een gegeven moment niet meer te repareren. Vraag me af of ie het nog wel doet, aangezien hij hem 10 jaar op zolder heeft staan. Een auto die 10 jaar stilstaat doet het ook meestal niet meer zo goed.

1500 is toch zo gek nog niet voor een synthex? daar is nog wel een paar centen op te verdienen hoor.

Origineel geplaatst door Leo
1500 is toch zo gek nog niet voor een synthex? daar is nog wel een paar centen op te verdienen hoor.

Inderdaad! 10 jaar op zolder gestaan wordt dan "Van een oude synthliefhebber geweest,wegens overstap op software, wegens onafgemaakte orgelles en nooit gebruikt! De synthex is bijna niet te tillen, maar de nieuwe koper wel!!!!!!!

Mits ie idd niet onherroepelijk naar de kloten is....
Ik denk dat de waarde van een instrument gekoppeld is aan de hoe graag de koper hem wilt hebben en hoeveel concurenten hij daarin vind...Ik vind van mezelf dat ik best wat meer uit een apparaat kan halen.....Vaak is iets weer weg voordat ik ik het volledige potentiel heb ontsloten....
Volgens mij is het zo dat als je met een klein ding iets groots kan maken dan kan je met iets groots iets fantastisch maken...
Een synthex is echt een mooi instrument die een bepaalde muziekstroming veel kleur heeft gegeven...dat zorgt er voor dat ie gewilder is dan anderen...
Mijn ervaring is wel dat als je instrumenten van deze orde koopt dat mythevorming ook een beetje meespeelt...Op moment dat je het thuis hebt is dat een soort van "hoogste punt bereikt"...De mate waarin het instrument creatief gebruikt gaat worden na aanschaf is vaak opmerkelijk...In veel gevallen valt de mythe weg en gaat ie naar een paar maanden weer in de verkoop... of niet....

Bericht door een moderator:
Opgeschoond. Beledigingen over en weer mogen de liefhebbers lekker per PB doen.
Houd deze thread liever een beetje netjes.

Ohja, ik geloof trouwens niet dat dit een hoax is.
Ik heb zelf ook eens even gepolst (de Jarre laserharp brigade meldt zich... ;)) maar inderdaad... 1500 and counting... :o:
Voor mij toch persoonlijk wel een stapje te hoog, ook al schijnt de going price eerder 2500 te zijn.
Ammenooitnie! ;)

De vraag is: hoe houdt een Synthex zich die 10 jaar op zolder heeft gestaan?
Moet ik meteen denken aan die CS-80 van Rick van der Linden, die bij nader inzien na enige jaren paardenstal bitter weinig meer bleek te doen... dure revisie, lijkt me...

Origineel geplaatst door Hanz
Ohja, ik geloof trouwens niet dat dit een hoax is.
Ik heb zelf ook eens even gepolst (de Jarre laserharp brigade meldt zich... ;)) maar inderdaad... 1500 and counting... :o:
Voor mij toch persoonlijk wel een stapje te hoog, ook al schijnt de going price eerder 2500 te zijn.
Ammenooitnie! ;)

Moet ik meteen denken aan die CS-80 van Rick van der Linden, die bij nader inzien na enige jaren paardenstal bitter weinig meer bleek te doen... dure revisie, lijkt me...

Het lijkt mij ook een echte aanbieder...hij is erg aardig en ik heb ook een bod uitgebracht..kreeg netjes reply.....
Ik heb een bod uitgebracht op basis van de "10 jaar op zolder pauze"...als je deze wilt repareren dan begin maar te tellen.....Ik hoop dat ie een liefhebber treft die er plezier aan zal beleven...En dat ie het goed doet voor 1500eu...anders word het een drama....Weet iemand wie die CS80 van ene Rick van der Linden heeft gekocht????O ja weet iemand met wat voor apparaat de intro bassline van Annabel is gemaakt...pom pom pom pom....pompom...Iemand

Origineel geplaatst door Hanz

Een Synthex is meestal goed te repareren. philips ic's, Cem's etc.

En die CS80 van Rick is weer perfect hoor ! Draait al maanden als een zonnetje. De stalgeur is ook verdwenen :biertje:

Back