wavestation, volgens mij goeiekoop!

Volgens synrise.de is ie nog 431 euro waard :)

Dat zou, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de ietwat gedateerde e-mu modules à 699 euro, in de buurt van de classificatie "koopje" komen. ;)

bij feedback stond laatst een wavestation keys voor 300, dus dat klopt ongeveer wel. Ik kan alleen niemand een wavestation aanraden, dat ding is echt gedateerd, er zijn apparaten die voor iets meer geld veel meer kunnen, maar dat is mischien ook een beetje mijn smaak

Ik ben thans erg tevreden met mijn Wavestation SR.

Die heb ik voor 175 euro gekocht ongeveer een jaar geleden.

Ok, het is geen A/D met een grafisch LCD dat dan weer wat meer programmeergemak biedt, maar kan wel hetzelfde - zelfs meer want er zit meer waveROM in.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
De eerste synth waarvan ik de vsti beter vind

Meen je dat nou echt?

Heb veel gelezen over de A/D en dacht eigenlijk dat het wel een leuke bak was voor bewegende ambient geluiden.

Heb zelf de vst wel eens geprobeerd, maar die viel behoorlijk tegen, de meeste geluiden vond ik erg statisch en plat/saai/bodyloos.

Hhm, niet uitproberen dus....

En hoe zit dat dan met die audio ingangen die je als "osc" kunt gebruiken??

Als je een WS/AD niet kan appreciëren, is het een teken dat je hem niet kent. De opbouw is heel anders en de filters zijn bv veel minder dan de gemiddelde synth. Maar da's ook niet de kracht van het ding. Als je zegt dat een WS op niet veel trekt, zeg je eigenlijk ook dat een Prophet VS op niet veel trekt ... en dat is iets wat velen zullen ontkennen. Enige wat een beetje jammer is, is dat de polyfonie 32 stemmen is. Wanneer je echt zwaar gaat layeren, dan kan dit wel eens te weinig gaan zijn.

Maar zoals altijd is dit een subjectief onderwerp ... de één houdt er van, de andere gaat er van lopen ... that's life (en gelukkig maar). :)

Trouwens, 250 € is inderdaad een koopje. Ze liggen gemiddeld tussen de 350 en 400 €.

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Als je zegt dat een WS op niet veel trekt, zeg je eigenlijk ook dat een Prophet VS op niet veel trekt ... en dat is iets wat velen zullen ontkennen.

Een Prophet VS is een 12 bitter met hele vette 24 DB filters aan boord, klankkleur lijkt er niet op.........

De VST plug van de WS is zeer OK, je hebt ook een plug van de VS, de VectorSector, kun je hier een demo van Downloaden

http://www.generalvibe.com/

Hier nog een...

http://manfreda.org/LordFrito/Prophet VS/VirtualVS/index.html

Origineel geplaatst door chromisX
Ik ben thans erg tevreden met mijn Wavestation SR.

Die heb ik voor 175 euro gekocht ongeveer een jaar geleden.

Ok, het is geen A/D met een grafisch LCD dat dan weer wat meer programmeergemak biedt, maar kan wel hetzelfde - zelfs meer want er zit meer waveROM in.

beeeeeep.

je hebt geen audio-ingangen op een sr. toch?
ook geen joystick.
vergelijken kan hier

2 dingen die bij het programmeren van nieuwe geluiden veel toevoegen vind ik.

Origineel geplaatst door Wiseguy
je hebt ook een plug van de VS, de VectorSector, kun je hier een demo van Downloaden

http://manfreda.org/LordFrito/Prophet VS/VirtualVS/index.html [/B]

:stupid vertel er dan ook bij dat als je geen orginele prophet VS software hebt ... je dit stukje software niet eens kunt draaien.

van de FAQ op de site :

Why do I need the Prophet VS ROMs?

The Virtual VS attempts to faithfully reproduce the hardware of the Prophet VS synthesizer. Being a hardware emulator, the Virtual VS uses the original software to control the features of the virtual synth. The original Prophet VS software is therefore needed to have a completely working emulator.

Origineel geplaatst door RPH
:stupid vertel er dan ook bij dat als je geen orginele prophet VS software hebt ... je dit stukje software niet eens kunt draaien.

Dat heb jij nu toch gedaan.

Wavestation A/D

Wavestation A/D

Heb heeeel vroeger een Wavestation A/D te leen gehad en weer moeten afstaan. Onlangs heb ik het apparaat weer gekocht (voor 500 Euro overigens, van een particulier) omdat ik vind dat het klankkarakter van een Wavestation zich echt onderscheidt, en dat bewijst zich vooral in een mix.
Dat geldt ook voor de Yamaha EX5, die ik sinds kort ook weer heb en alhoewel daar ook een paar heel rare mankementen aan zijn (bijvoorbeeld een DSP die de mogelijkheden van het apparaat eigenlijk niet aankan) is het toch een machine met een onderscheidend geluid.

Dus wat mij betreft is WS A/D een goede koop en zeker voor 250 Euro.

Back