nieuwe track: SeQueL

zaphod

Stamgast
Sja, ik zal het ook eens wat bijdragen:
Een elektro trackje van de (denk ik) klassieke soort.

http://z-universe.dyndns.org -> music -> latest track

Mijn server is niet al te snel, dus een realaudio trackje, maar het idee moet wel overkomen denk ik.

Ik was voor het eerst sinds lang weer eens met sql aan het klooten, moest deze file opslaan en ... vandaar de titel ...

Opmerkingen zijn welkom.

Greetz,

Z

Lekker harmonieus Jos, klanken zijn okee. Maar (effe lekker kritisch) het mist nog een beetje 'drive' of 'groove' maar dat kan ook je bedoeling zijn natuurlijk.

Rv

En ja, groove ... In de klassiekers hoor ik alleen staccato klanken. Maar misschien moet ik daar nog eens opnieuw naar luisteren ...

En ja, groove ... In de klassiekers hoor ik alleen staccato klanken. Maar misschien moet ik daar nog eens opnieuw naar luisteren ...

Luister eens naar het nummer Fill-out van Arveyman zelf, dan hoor je wat hij bedoeld met een groove...

Klinkt heel mooi clean. Supermix!

En die groove. Met wat meer snelheid en een extra drumlijn (evt loop) onstaat er wat meer dichtheid.

Over de mix heb ik geen commentaar, die is perfect. Maar dat verwacht je ook van een geluidsman.

Bedankt voor de reakties so far !

Ik begrijp waar jullie (Rv, Special K) heen willen met die 'groove', maar vraag me af of dat in elektro thuishoort. Het mechanische is wat me altijd aan de ritmes opviel namelijk, en daar straalde meestal geen druppeltje groove vanaf.
Oh, en dan ga ik uit van de definitie: groove = kleine gevarieerde afwijkingen in maatpositie van de beats.

Kennen jullie een elektronummer (het heeft m.i. geen zin om met andere stijlen te vergelijken) waarin een duidelijke groove te horen is c.q. die goed naar voren komt?

Ad dichtheid (fuse): ik ben normaal altijd te vinden voor klanklandschappen die uit meerdere lagen bestaan en zo een sfeervloertje leggen. Deze keer wilde ik dat eens wat minderen, vandaar de lostonigheid en het arpeggiokarakter van de diverse synthstemmen (op het mellotron na dan). Ik voeg kort na de break al een extra lijn aan de bassdrum toe maar vind dat dat in deze opzet al relatief moeilijk te horen is. Nog een drumlijn toevoegen maakt e.e.a. inderdaad weer dichter, maar ik weet niet of dat kan zonder dat dat ten koste gaat van de transparantie. Misschien kun je een stukje uit de track knippen en een 'remix' posten met je idee erin?
Ik heb een mp3-versie geplaatst op http://z-universe.dyndns.org -> music -> misc tracks

Owww.. luister maar is naar het werk van Radioactive Man (zoeken met SoulSeek)

Volgens mij maakt hij veel gebruik van de swing functie en hihat triplets.. Of het groove heeft? :D

hee hee, er zijn 1000 en 1 electro nummers met een lekkere groove. Je weet wel electrofunk. Een lekkere beat en een funky basslijntje.

Mooie bliepjes... Zit lekker in elkaar!

Ha,

Eindelijk de inspiratie om op verzoek een remix van deze track te doen. Nou ja remix. Meer een soort combimix. Met een 4 tal electro loopjes (met een beetje groove) er bijgemixt (wat automation gebruikt) . En verder te lui geweest om variatie in de loops te brengen. (gaat om het idee)
Eigenlijk best wel leuk om te doen.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/sequel_heavy_mix_by_fuse.mp3

Grappig toch?

Oh geinig, toch nog een reaktie op mijn verzoek.
Ik zal 'm direct downloaden en beluisteren.

Veel electrotracks worden nog steeds met de TR808 gemaakt en die grooved van zichzelf al de pan uit.

Ik ben je track nu aan het downloaden maar het gaat zo traag als dikke sh.......

groeten

basicsys

ps :wat moet ik wijzigen om hem in de Windows Media Player af te kunnen spelen ?

Sja, erg leuk. Dit is de eerste keer dat ik een combimix van een nummer van mezelf hoor. Toch wel een apart gevoel. Hmm, ik durf het bijna niet te vragen, maar ik heb nog een nieuwere versie op mijn site staan en die bevat wat kleine maar duidelijk hoorbare verbeteringen. Kun je die truuk ook daar eens mee uithalen? Er is niks uitgehaald of in de tijdlijn veranderd, dus dat moet makkelijk kunnen. Ik hoor het wel.

Back