MKS 7 stemprobleem

ik weet het niet zeker maar het zou kunnen zijn dat er de zelfde stemmen in zitten als de juno106

denk dat er een stuk is, aan jou verhaal te lezen is de gaat de vca niet meer open

ik hoop niet voor je dat mijn vermoeden waar is dat er de zelfde chips in zitten net als de 106 dan word het een leuk duur geintje.

ja

denk zo'n 75 euro en dan mag je hem zelf er in zetten en calibreren

ik weet trouwens niet eens als er nog iemand is die ze heeft

Meestal doet het 'stemmenprobleem' zich pas voor als de synth een beetje opgewarmd is... helaas.

wat het probleem is met een van die stemmen waardoor hij het nu opeens wel doet is dat de filter waarschijnlijk open blijft staan en niet dicht gaat. nu met toeval gaat hij wel dicht hij heeft namelijk een -15 volt nodig om het filter weer te sluiten. bij de juno 106 zit dat direct verbonden aan het voedings board en wat dan ook vaak voorkomt als er een stem stuk is dat er ook een zekering knapt.

persoonlijk denk ik dat die stem het niet lang zal redden dus ik zou alvast beginnen te zoeken links en rechts

hier alvast een link van een forum lid die die stemmen waarschijnlijk heeft liggen http://dlse.nl/dlse/synthrepairs.html

Overigens, ik heb even rondgesnuffeld en ik heb er geen documentatie van een MKS-7.
Dat valt me tegen van mezelf want ik dacht dat ik alles wel had van Roland.
Maar nu is het wel zo dat als het een vierstemmig apparaat is met dezelde toonopwekking als een Juno-106 dat er maar 2 x een MC-55344A en 4 x een 80017A in zal zitten.

Ik heb zojuist gekeken en het volgende aangetroffen

6 x een 80017A
en 3 x een 5534 A

deze zaten op het module bord
nou weet ik dat bij korg enige logica bij de stemmentoewijzing zit maar bij deze kan ik er geen touw aan vast knopen.

ik ben er zover achter dat bepaalde presets perfect werken en andere niet.
ga morgen even met een 106 editor aan de gang of ik daar iets wijzer van word

ter info

het is een 7 stemmig apparaat
monofone bas sectie
4 stemmige chord sectie (de ligt nou te klooien)
en een duofone solo sectie (werkt perfect)

Origineel geplaatst door KAOSKAOS
Ik heb gemaild en de betreffende persoon denkt iets anders

Dit zou dan de 80017A moeten zijn...

daar heb ik het dus ook over die 80017A

Mocht je nog geen 80017A gevonden hebben, ik heb er onlangs nog een bij Music House in Utrecht gekocht. Kostte wel €88 incl. verzenden.

Die MKS-7 lijkt me overigens wel een heel leuk ding, mocht je hem ooit kwijtwillen... =)

Is ook een vette bak allen jammer dat ie ligt te verekken, is echt 3 juno's in een doos
de chip kan ik al aankomen, alleen de opbouw van de print krijg ik niet door.
waarom moesten ze hem zo moelijk ontwerpen en niet gewoon voor iedere voice een moduul erin. nee roland heeft multitasking f***ing k*tchips.
ik ga even bij een kennis langs met electronica bedrijf of hij hem voor me kan in bouwen.

had pas wat midifiles mee gespeeld van abba en dan lijkt ie toch weer de moeite waard en lukt het niet dan heb ik nog een hoop zeldzame chips in een witte verpakking

ach en dan laat ik mijn hele studio eens uit elkaar trekken en alles fixen

Back