Re: Gebruikt iemand de Noah in combinatie met Ableton 5?
Origineel geplaatst door scan
Gebruikt iemand de Noah in combinatie met Ableton 5?
En werkt dat goed?
Of is de Noah gewoon een flop van creamware?
Drie vragen dus eigenlijk...
NOAH is 'gewoon' een externe MIDI module, zoals vele andere. Hij reageert goed op MIDI-CC's, dus aansturing mag geen probleem zijn. Ik ken Ableton5 niet, dus daar kan ik niets over zeggen...
Ik verwacht dat Ableton goed met externe modules om kan gaan, dus dat het dan goed kan samenwerken...
De NOAH is een commerciele flop van Creamware... Het product is echter geweldig! De modellen die er op draaien zijn briljant en klinken fantastisch!
Echter: de NOAH wordt niet meer verder ontwikkeld, hoewel er wel nog een paar modellen uit schijnen te komen (oa Profit5).
Wellicht kun je je vraag op het NOAH forum stellen, aangezien daar meer gebruikers rondhuppelen (voor link zie mijn review van de NOAH elders op dit mooie forum).
Als je een laptop gebruikt voor live, dan zou ik de NOAH kiezen -samen met een goede MIDI controller. Heb je echter een tabletop PC dan zou ik voor het SCOPE platform gaan, aangezien die wel nog verder ontwikkeld wordt. Een andere optie is natuurlijk de MINIMAX ASB, maar dan moet je al die andere mooie modellen missen. Je krijgt er echter een mooie control surface bij...