USB --> midi

Vraagje aan degene die een USB midi interface gebruiken:

Welke chipset zit er op jullie moederbord? (en hebben jullie daar problemen mee gehad qua compatibiliteit?)

Dit vraag ik omdat bijna elke producent van midi-USB spullen gilt dat je alléén Intel Chipsets moet gebruiken. Anders gaat het hopeloos mis... :erm:

een intel chipset dus ;)
echt, als je met data-intensieve dingen zoals audio of video bezig gaat zou ik de zekerheid van een intel-chipset kiezen..ik ken teveel mensen die hun VIA board gillend het raam uit gegooid hebben..het schijnt dat de nieuwe VIA chipsets niet meer het PCI probleem hebben waardoor alle ellende optrad maargoed...voor een klein beetje meer oiro's zit je op zeker

Re: USB --> midi

Origineel geplaatst door speady
Hallo allemaal...

Mijn vraag aan jullie: Jullie kennen mijn setup... wat adviseren jullie mij erbij te kopen? Wat voor usb-->midi apparaatje??

ik hoor het wel??

Ik kan je niet adviseren wat je moet kopen, want ik zoek zelf nog steeds een goeie(USB) interface, ik kan je wel vertellen wat je zeker NIET moet proberen...

Ik heb 2 Yamaha UX256's en die dingen zijn niet echt strak te noemen.Timing problemen zijn er continu (alhoewel ik niet 100% zeker ben dat het de interface of de driver is, het lijkt alsof het onder Windhoos 2000 steeds erger wordt).

Bovendien hebben die dingen problemen met sommige software. Zo ziet de Clavia Modular editor bv die interface niet (of alleen maar de IN en niet de OUT).

Daarnaast heb ik wel eens dat als ik de PC herstart dattie interface 1 als interface 2 ziet (en dan zitten al je poorten dus ineens op de andere interface).

Als je de interface uitzet, kan je PC nog wel eens vastlopen.

Tjonge, wat mis ik m'n oude Opcode Studio 64X ... Retestrak, werkte ALTIJD perfect, maar ja, na Windhoos 98 waren er geen drivers meer voor......

Back