Module met built-in Sequencer

Techz2k4

Ingeburgerd
Welke synth modules zijn er met ingebouwde (step)sequencer?

Ken zelf de volgende:

Korg EA1, MS2000R
Yamaha AN200, DX200
DSI Evolver

Wie kent er nog meer?

En ik bedoel geen grooveboxen of sequencers met ingebouwde Rompler zoals de MC505 of QY100.

Re: Module met built-in Sequencer

Welke synth modules zijn er met ingebouwde (step)sequencer?

MS2000R

Strikt genomen niet helemaal. Er zitten inderdaad drie stepsequencers in
van maximaal 16 stappen, maar die kun je alleen maar als modulatie-bron
gebruiken. Hij kan niet als sequencer fungeren voor andere modules.

De sequencer hoeft alleen de eigen synth aan te sturen, dus die MS2000R doet wel mee.

Die Mpc is een sampler, ik zoek echte synths.

En voor die nord modular heb je een pc nodig, zit je alsnog aan een pc vast.

machinedrum lijkt me ook gaaf, maar helaas te duur.

Ik zoek een compact bakje, koptelefoon erin en jammen maar.

Mijn schoot is niet groot genoeg voor een Rm1x EN een losse synth. Ik wil gewoon lekker op de bank zitten met een synth op schoot, koptelefoon erin en gaan.

Lekker knoppen draaien, geluiden maken en gelijk sequencen

..

..

Origineel geplaatst door Techz2k4
Mijn schoot is niet groot genoeg voor een Rm1x EN een losse synth. Ik wil gewoon lekker op de bank zitten met een synth op schoot, koptelefoon erin en gaan.

ik heb laatst een yamaha qy-70 gekocht:) dit een soort van rm1x(als ik zo onbeleefd mag zijn) maar dan zo groot als een video kassete het is ook gelijk een 16 kanaals sequencer met midi in en out hij kan ook gelijk dienen als midi interface. en ik betaalde er maar 75 euro voor.... ik vind de geluiden nog best wel vet klinken eigenlijk beetje jammer dat het allemaal preset is maar goed... als je lekker op de bank wil zitten koptelefoon erin en gaan :) is het wel ideaal.. mijn vriendin vont het ook wel gezzelig}:|

Waldorf MicroQ heeft ook een stepsequencer. Let wel, deze feature zit niet in een Waldorf MicroQ lite (= lichte versie van de MicroQ).

Via de arpeggiator, inderdaad. Pagina 105 in de manual. Je kunt dan een soort van grid zien op het schermpje. Wel maximum 16 steps.

dat dacht ik al , de Q heeft zo dus nog een extra seq.

heb die Q trouwens net een week en en net als de mQ je blijft aan die knoppen draaien !!!

Maurice

Volgens mij heeft de microq alleen een programmeerbare arpeggiatior, die echt verschilt van de sequencer uit de grote Q. De Q heeft naast de sequencer ook de beschikking over de programmeerbare arp. Maar misschien zit ik er naast. De micro Q heb ik niet zo lang gehad.

Ik krijg ergens toch het gevoel dat je met sequencen meer bedoelt dan een note-on getriggerde 16-staps modulatie zoals de MS2000R heeft :D Want die stepsequencer is niet een sequencer die zelf noten kan triggeren.

Back