Emu Emulator 2 geluiden/Presets

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ola allen !

Ik ben weer eens op zoek naar wat exotische samples. Dit keer zoek ik wat dingen uit de Emu Emulator library (van de emulator 2) zijnde:

French Horn Section (disk 40) - French Horn samples

Oboe/English Horn section (disk 49) - Oboe samples

Orchestra Hits (disk 62) - alle 5 de presets

Orchestra Hits 2 (disk 73) - alle 8 de presets

Dit al dan niet voor vergoeding. Het gaat dus om de geluiden, niet de disks zelf (voo rmensen die de library hebben heb ik voor het gemak even de disk nummers erbij gezet). Ze mogen eventueel ook uit de Emulator 3 library komen (is immers de zelfde maar dan 16 bit).

Wie o wie kan mij en de groep redden?

Op de emulator III cd Orchestral:

Kom ik de volgende geluiden tegen:

Solo French Horns 4M (16 Samples)
Solo French Horns 8M (16 Samples)
Solo French Horns 2 (18 Samples)

Solo Oboe (18 Samples)

Ik weet dat er ooit een emulator II cd is gemaakt, maar die heb ik nog nooit kunnen vinden. De Orchestra Hits heb ik nog niet kunnen vinden.

erg jammer :( Alle gedownloade files geven een enorme reeks behoorlijk distorted samples die allen in de verste verte niet klinken. Toch bedankt voor de link ! Is erg interresant voor Emax gebruikers ! (staat ook de handleiding voor de VPR330+ vocoder op)

????
vervormd?
geen last mee
de geluiden zijn in het oude emax-1 formaat
12 bit
-------
je moet ze omzetten met het programma EMX (ook op de site)
------
de samples van emax-2 ,zijn wel in 16bit formaat,
je kunt de disks zo in soundforge importeren,als RAW-formaat in motorola-byte order
dan kun je de waveforms er zo uitknippen
-----------

ik had translator geprobeerd :) Maar zie dus dat het een soort beta status is (translator free). Verklaard denk ik het een en ander ! Ik ga even proberen wat je zegt ! Bedankt !

Origineel geplaatst door Slipperman
ik had translator geprobeerd :) Maar zie dus dat het een soort beta status is (translator free). Verklaard denk ik het een en ander !

Nee, Translator kan sowieso geen Emax inlezen. Ik heb een volledige versie en die kan het ook niet.

de EOS manual rept niets over andere emu formaten. Ik lees niets over Emulator 3, Emax en het ESI formaat (afgeleide van Emu3) maar het lijkt me stug dat een goedkopere lijn als de ESI het wel kan en een dure EOS het dus niet kan.

Back