Fs1r editor/RMT25 template?

Acidfever

There's no "I" in denial.
Ik vroeg me af of iemand ooit en goede Fs1r editor heeft gevonden.

Het is een schitterende synth maar zoals bekend is de bediening echt een ramp.

Ik heb een paar redelijk simpele editors gevonden maar toch nog niet helemaal super en de Sounddiver adaption voor de Fs1r is echt waardeloos!

Dus iemand suggesties???

Een Novation Remote25 template zou ook welkom zijn overigens! :D

De editor op deze site vond ik al een winner. Gratis en bedient alle functionaliteiten van de fs1r op een redelijk eenvoudige manier. De tonewise demo die ik geprobeerd heb biedt weinig meerwaarde. De inferface is dan wel iets gelikter/overzichtelijker, maar imho is dat het wel. En bij tonewise mis je dan zelfs nog een eye candy van Ikaruga op het tabblad met de vraagtekens 8o)

De ontwikkelaar is bezig met een versie voor de mac.

[edit] ah, de beta voor de mac is er sinds kort[/edit]

Origineel geplaatst door Acidfever
http://www4.airnet.ne.jp/k_take/fs1r_editor_english.html

Die is er voor zowel PC als MAC. Misschien heb je daar wat aan?

Dat ziet er wel heel cool uit!!! :halleluja Ik kan niet wachten tot ik thuis ben om dat eens te proberen. De FS1R is een van de bruutste synths ooit als je het mij vraagt, maar die bediening vergt veel geduld. Op een groot scherm heb je tenminste nog een BEETJE overzicht.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Dat ziet er wel heel cool uit!!! :halleluja Ik kan niet wachten tot ik thuis ben om dat eens te proberen. De FS1R is een van de bruutste synths ooit als je het mij vraagt, maar die bediening vergt veel geduld. Op een groot scherm heb je tenminste nog een BEETJE overzicht.

Dit is ook echt de reden dat ik ernaar vraag. De sounds die eruit komen zijn zo VET!

Een Remoet25 template zou nog beter zijn, dan heb ik ook nog eens realtime controls ter beschikking i.p.v. muizen.

hey, thanx voor de link
heb zelf ook een FS1r, maar wist niet eens dat het zo erg gesteld was met de fs1r :

2959 parameters aan te sturen met totaal 15 (druk) knopjes :stupid

een van de ergste interfaces ooit ?!

Helaas.....had weer eens niet goed gekeken :( Is alleen voor OS X en hoger en ik draai nog op 9.2.

Ik moet nog steeds een keer upgraden maar ben daar nog niet aan toegekomen. Ben ook een vreselijke computeranalfabeet dus ik denk dat ik in 2017 nog steeds op 9.2 draai :D

Gewoon houden en over een tijdje een dikkere Mac met OSX voor bijna niks scoren, al die Giga/Mega machines heb je toch niet nodig om muziek te maken ?

http://www.xs4all.nl/~niff/fs1r/

is er iemand die goed overweg kan met die Fseq edit ?
het is mij ooit wel eens gelukt om zelf een Fseq te importeren in de FS1R, maar ik had niet echt het gevoel dat ik het 100% doorhad...

Back