QY70 en QY100

Dajella

Nieuwkomer
Hallo,
Kan iemand mij antwoordt geven op de volgende vragen. Ik sta op het punt een Yamaha drumsequencer QY70 aan te schaffen (tweedehands,5 jaar oud). Ik ben op internet opzoek naar specificaties en een demo ,over de sounds. Is de QY 70 ouder of nieuwer dan de QY100. Zijn deze apparaten nog nieuw te krijgen in de winkel of zijn ze alleen nog tweedehands te krijgen ,en wat zijn ze dan waard. Weet iemand iets over de gebruiksvriendelijkheid, en of het een makkelijk te programmeren apparaat is.
Graag antwoord,
Grtz Dajella.8)

De QY70 is niet specifiek een drumsequencer, meer een portable music workstation sequencer voor in de trein of vliegtuig met een heleboel verschillende geluiden waaronder dus ook drums. IMO zijn die drums wel heel erg goed zeker de nep 808 met zijn veneinige korte sampletjes.
Om andere synths mee aan te sturen in de studio zou ik eerder voor een RM1X gaan (de RM1x sequencer is afgeleid van die van de QY serie maar wel veeeele malen meer geavanceerder en gebruiksvriendelijker). De QY70 heeft maar 5 patterns per song, da's een beetje weinig maar genoeg voor korte schetsjes of simpele minimale tracks.

QY's doen iets tussen de 150 en 300 euro denk ik voor een QY70 en een QY100 meer richting 300 euro.

Alvast bedankt voor de uitleg, de rmx heb ik ook bekeken en het leek me zo'n ingewikkeld apparaat en meer voor de house scene, en DJ's qua sounds. De portabiliteit van de QY's vind ik heel interessant. Dus de QY 100 is blijkbaar wat geavanceerder, ik vraag me ook af of ie dan nieuwer is (later uitgebracht). Ik kom ze sporadisch tegen op verkoopsites. Ik vraag me ook af of ze nog nieuw te kopen zijn in de winkel. Jammer dat ik het niet eerst kan uittestten. Het bod wat ik heb lopen is voor de QY70 voor 140 euro. Meer informatie is welkom!;)

Back