Drumkit van wel 20 tracks...

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey iedereen,

Waarschijnlijk hebben jullie ook wel eens dit probleem.
Ik heb weer eens een nummer gemaakt waarvan wel 20 midi tracks deel uitmaken van de drumkit ( BD, SD, CLAPS, CHH,OHH, enz...).
Het een per een overzetten naar audio van al deze tracks is een nachtmerrie. Ik heb het al vaker gedaan maar zoek nu echt een alternatief.
Hoe gaan jullie hier mee om? Groeperen jullie alle 20 tracks naar een stuk of 4 /5 essentiƫle tracks (Bijv: Drums, Snars, Hats, Toms, Other) waar vervolgens effecten op worden losgelaten? Of, behandelen jullie elke track afzonderlijk met effecten (wat ik doe, maar waar ik helemaal gek van word. Muziek maken is dan opeens een stuk minder "leuk").

Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Frederik.

het is nergens voor nodig om elk geluid op te splitsen in een eigen midi track... als het goed is route je toch de individuals van je drumdoos dusdanig dat je het goed kan afmixen, heeft nix met midi channels te maken dus...
gewoon slechts een paar midi sporen aanmaken, stuk of 4, kick/snare/clap, hats, crashcymbal(s), toms

Laatst gewijzigd:
Waarom zet je ze om naar audio, om je CPU gebruik laag te houden?
Want zolang het MIDI is, is het eenvoudig te editten, dus laat ik de MIDI lekker MIDI, en wordt het pas audio bij het bouncen. Ik bounce de multitrack naar stereo, ik ga zeker geen MIDI sporen stuk voor stuk bouncen.
Dat deed ik wel eens in het verleden, maar dat heeft mij veel ellende en beperkingen opgeleverd :(

Dus inderdaad. Ik moet gewoon een paar "samenvattende tracks" ervan maken :)
Bedankt !!

Met wat betreft het omzetten naar audio:

Als ik mijn midi compositie af heb dan stuur ik het naar audio voor panning, balancing, Eq' inq, Compressie, Effecten en uiteindelijk alles naar 1 track voor mastering.
Overigens kun je ook op een andere manier heel creatief omgaan met audio tracks met wat betreft compositie....

Groetjes en bedankt jongens!!

Frederik.

kheb gehoort met zip of rars file's werken. al je samples in 1 rar file ofzo :S

ja ik vid audio ook veel interessanter om mee te sequencen.. je kan alles & meer met met een goede audio sequencer als je creatief met de grid omgaat (shortkutz ;) ) tov midi ....

... op een computer dan he .... hardware niet meegerekend

Re: Drumkit van wel 20 tracks...

Origineel geplaatst door gremlin23
Ik heb weer eens een nummer gemaakt waarvan wel 20 midi tracks deel uitmaken van de drumkit ( BD, SD, CLAPS, CHH,OHH, enz...).
Het een per een overzetten naar audio van al deze tracks is een nachtmerrie. Ik heb het al vaker gedaan maar zoek nu echt een alternatief.
Hoe gaan jullie hier mee om? Frederik.

Splitten van de drumtrack doe ik ook, voordat ik er audio van maak, maar 20 tracks?

Wat ik doe is de BaseDrum opart, de snare apart, de bekkens apart, Hi-hat soms apart. Toms laat ik lekker in een spoor, of er moeten voor tom-breaks in zitten, maar dan alleen om te pannen. Ik kom dan normaal uit op zo'n vijf tot zes drumtracks, maar dat is toch afhankelijk van het nummer. Ik doe dit om de afzonderlijke onderdelen van het drumstel apart te kunnen bewerken met FX. Beetje galm op snare, Compressie en EQ op BaseDrum, etc.
Tenslotte mix ik deze aparte audio sporen naar een bus. Klinkt alles oke dan bounce ik het weer naar een audio track.

De drums kun je op deze manier behoorlijk oppoetsen. Wel moet je midi eerst oke zijn natuurlijk. Zolang je alle gemaakte tracks bewaard, Archieve in Sonar5 in mijn geval, kun je altijd weer terug maar belast je je CPU en geheugen niet extra.

Begrijp je werkwijze dus, maar 20 tracks vind ik behoorlijk overdreven!

Je kan 2 kanten op denk ik binnen midi mix met je drum modules etc en dat opnemen op 1 stereo drumtrack.
Nadeel je kan niets meer veranderen.

Zelf neem ik dus wel 20 tracks audio op en maak dan een (sub)mix.
Ik wil totale controle en niet meer terug moeten gaan naar midi.

Bedankt voor alle antwoorden:biertje:

Ik werk nu al een tijdje met +- 7/ 8 tracks tracks for drums/percussie per project en ben zo tevreden!:)
Gewoon sommige geluiden samengevoegd, zoals bijvoorbeeld de hihats.
Snares neem ik liever nog steeds niet samen op. Elke snare zijn eigen track:)

Back