wie heeft een m-audio audiophile 2496 in een P2?

olafmol

[EXPANSIONS]
halliehallo,

ik wordt knettergek van mijn oude P2 233Mhz met SB live en die gehackede asio drivers....misschien komt het door mijn snelle studio PC maar ik zou toch denken dat het echt wel sneller kan....dusse:

wie heeft er een m-audio audiophile 2496 soundcard draaien in een P2 233MHz (of soortgelijke snelheid) draaien, en met welke latency kan je die gebruiken??

Olaf

oeps...ehh..toch maar es een nieuw mobo met processor kopen denk ik.....

ach.. ik deed mijn egosys waveterminal (zelfde princiepe) ook op mijn p2 (celeron 466) en je hebt al een heel verschil dat wel.. MAAR .. een ebter systeem doet wonderen (logisch :P )

als je echt een p2 wil gebruiken is het aanteraden om voledig retro tegaan, zoals MS DOS met windows 3.11 als je niet zo goed dos om kan gaan, er zijn nog zat leuke dos aplicaties die je voor muziek kan gebruiken.

mm..windows98 draait prima op mijn P2...en voor zover ik weet zijn er ook geen DOS drivers voor een audiophile ;)

das waar maar wat ik bedoel te zeggen is dat je meer uit zo'n pc haalt met ms dos dan met dat k*t besturings stysteem van een win 98

Origineel geplaatst door olafmol
oeps...ehh..toch maar es een nieuw mobo met processor kopen denk ik.....

Voor 200 euro koop je een slot 1 -> FPGA converter en een 1Ghz PIII. Is makkelijker dan upgraden met mobo en CPU en mem. :D

thanx fuse! ga ik eens uitchecken..

Origineel geplaatst door fuse

Voor 200 euro koop je een slot 1 -> FPGA converter en een 1Ghz PIII. Is makkelijker dan upgraden met mobo en CPU en mem. :D

Idat zou ik niet doen... want je heb namelijk met beperkingen temaken van de mobo chipset en bus speed, waardoor de mobo een ongeloofelijke bottle neck wordt ... al met al ik denk niet dat je kenoeg wint met zo'n conferter om de m-audio kaart te gebruiken

okidoki, bedankt voor de tips allemaal..ik ga binnenkort weer es rondkijken als er weer wat pieken te besteden zijn

hallo, ik weet niet of het van toepassing is maar ik heb straks waarschijnlijk wel een Audiophile in de aanbieding...heb nl een Inca88 besteld dus als die beter bevalt dan de audiophile, heb ik die over. (jroom@chello.nl)

greetz

Origineel geplaatst door Tron

Dat zou ik niet doen... want je heb namelijk met beperkingen temaken van de mobo chipset en bus speed, waardoor de mobo een ongeloofelijke bottle neck wordt ... al met al ik denk niet dat je genoeg wint met zo'n converter om de m-audio kaart te gebruiken

Je weet niet eens wat voor mobo OlafMol heeft. Lijkt me een interessante optie.

En een nieuw mobo setje ben je ook zo rond de 600 pleuro's kwijt. Of je moet op tweakers.net een 2e hands setje scoren voor rond de 300 euro.

Back