Mijn Juno 60 begon wat toetsenkuurtjes te vertonen en ik besloot het toetsenbord een onderhoudsbeurt te geven. Na het verwijderen van alle toetsen heb ik de contactpunten van de dunne koperen strips met alcohol schoongemaakt. Hetzelfde heb ik gedaan met de dunne staafjes waar de strips tijdens het spelen dan contact mee maken. Er kwam behoorlijk wat vuil vanaf! 
Nu merkte ik dat de bovenzijde van de dunne koperen strips, de zijde waar een toets contact mee heeft, nogal 'vettig' is. Alsof er een smeerlaag opzit. Nu ben ik beslist geen techneut en vraag me dan ook af of dat vet gewoon vuil is dat ik er straffeloos af kan poetsen voordat ik de toetsen terugplaats. Of dient het vet een bepaald doel dat mij volledig ontgaat? Bijvoorbeeld het laten 'kleven' van een strip aan een toets.
Ruud

Nu merkte ik dat de bovenzijde van de dunne koperen strips, de zijde waar een toets contact mee heeft, nogal 'vettig' is. Alsof er een smeerlaag opzit. Nu ben ik beslist geen techneut en vraag me dan ook af of dat vet gewoon vuil is dat ik er straffeloos af kan poetsen voordat ik de toetsen terugplaats. Of dient het vet een bepaald doel dat mij volledig ontgaat? Bijvoorbeeld het laten 'kleven' van een strip aan een toets.
Ruud

Om die beweging soepeltjes te laten verlopen, zit er een beetje vet tussen de plastic toets en het koperen contact.
Was makkelijk te verhelpen met secondenlijm, maar het was niet nodig geweest.