release ... waar ik niks van af wist ?

glennplumber

Kneed je synth
Doordat ik iemand sprak die wel heel veel van een door mij gereleasde hardcore track
af wist ging ik mij afvragen hoe hij dat kon weten. De EP had ie zelf niet dus hij had
een bron. Ik dacht toch maar eens even op discogs kijken en jah hoor hij staat er op
... lachen dacht ik nog. Dus ik die linkjes eronder checken sta ik gewoon op een mix
cd waar ik nooit iets van te weten ben gekomen tot aan nu dan dus :confused:

Dat ze me dat nooit verteld hebben en een copy hebben gestuurd (nanada publischer)
is natuurlijk wel een beetje vreemd. En niet dat ik nou op bergen geld zit te wachten
maar had ik niet in iedergeval iets moeten horen dat er ergens bij buma ofzow iets is
binnen is gekomen ?

Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen hoe zoiets normaal in z'n werk
gaat !?

Alvast bedankt,
Glenn

Link naar EP

Link naar mix

Dat is wel normaal. Dat doen labels vaak zonder te vragen...zeker bij mix CDs. Als het goed is zal de uitgever van die verzamel CD dat moeten aangeven bij de BUMA of whatever dat ze jouw track gebruiken en daarvoor zullen ze ook moeten betalen. Of je krijgt een "license fee" als je niet bij de BUMA zit of als extra van het label dat de verzamel CD uitbrengt, dat is wel zo aardig.

Het zou wel niet in de haak zijn als je daar geen royalties voor krijgt...ik weet niet hoe dat gaat bij hardcore maar daar zullen wel een hoop louche figuren rondlopen :D

Origineel geplaatst door smackos
Dat is wel normaal. Dat doen labels vaak zonder te vragen...zeker bij mix CDs. Als het goed is zal de uitgever van die verzamel CD dat moeten aangeven bij de BUMA of whatever dat ze jouw track gebruiken en daarvoor zullen ze ook moeten betalen. Of je krijgt een "license fee" als je niet bij de BUMA zit of als extra van het label dat de verzamel CD uitbrengt, dat is wel zo aardig.

Het zou wel niet in de haak zijn als je daar geen royalties voor krijgt...ik weet niet hoe dat gaat bij hardcore maar daar zullen wel een hoop louche figuren rondlopen :D

Dan moet ik toch maar eens even bij buma gaan checken want ik sta of stond in iedergeval bij buma ingeschreven.

Thanks !

Het is heel normaal hoor dat je track op compilaties verschijnt zonder daarvan kennis te nemen.

Bleek er ergens op een Japanse compilatie cd een track van mij en nog iemand te staan, stond ik te pinnen snachts in Utrecht, bleek er ineens 6000 euro op mn rekening bijgeschreven te zijn:)
Tja als je 17 bent lijkt dat nog veel

IIg je moet je wel inschrijven bij de Buma, dan komt het allemaal wel goed

Origineel geplaatst door bobaphat
Het is heel normaal hoor dat je track op compilaties verschijnt zonder daarvan kennis te nemen.

Bleek er ergens op een Japanse compilatie cd een track van mij en nog iemand te staan, stond ik te pinnen snachts in Utrecht, bleek er ineens 6000 euro op mn rekening bijgeschreven te zijn:)

IIg je moet je wel inschrijven bij de Buma, dan komt het allemaal wel goed

Ok .. goed om te weten !!

Maar heb je wel gezien dat die release uit 1997 was ? :)

ja, natuurlijk bas, echt niet dat we dat geloven.
Ik stond op een mix cd van 5000 oplages, geen cent ontvangen, want ik ben geen lid van een organisatie.

Origineel geplaatst door glennplumber
Ok .. goed om te weten !!

Maar heb je wel gezien dat die release uit 1997 was ? :)

Ja daarom juist, toen draaide de muziek industrie nog op volle toeren. Nu alleen nog hopen dat die bedrijven nog bestaan, anders valt er weinig te halen.

Bleek er ergens op een Japanse compilatie cd een track van mij en nog iemand te staan, stond ik te pinnen snachts in Utrecht, bleek er ineens 6000 euro op mn rekening bijgeschreven te zijn
Dat is toch wel heel erg stoer :maffia:

Attalos is niet meer... Maar een van de mensen achter UDG was de eigenaar van Attalos.

Laatst gewijzigd:
6000 euro is nog steeds veel hoor :engel:

dus je zei tegen de pinautomaat... :"Doe mij maar 5 tientjes en weet je wat, doe maar in euro's alvast, ik heb dorst"
en toen zei de pinautomaat:"Ja maar ho even, weet je dat wel zeker? je kan ook gewoon 6000 euro opnemen hoor"
:p

ik weet niet wat je nu allemaal verdient aan je releases..maar ik neem aan niet zo veel dat je lekker neerbuigend kan doen over 6000 euro voor ergens verschijnen op een comp. ceedeetje samen met iemand anders

6000,- euro is nog steeds veel.. koop je gewoon een tubetech multiband en een culture vulture voor hehehe

Jij kreeg in 1996-97 al euro's bijgeschreven op je rekening?

Goed opgemerkt!

Dek jezelf goed in als je in zee gaat met 'labels' en/of 'platen' maatschappijen, ook al denk dat je dat het nooit wat wordt. Zij worden rijk over jou rug zonder dat jij er ook maar 1 eurocent aan overhoudt. Laat je goed informeren bij dergelijke instanties als de BUMA en loop eventueel een wetswinkel binnnen bij jouw in de buurt over het recht.

IIg je moet je wel inschrijven bij de Buma, dan komt het allemaal wel goed [/B]

ja behalve wanneer het in Rusland of aanverwante staten uitgebracht werd, daar weten ze nog niet eens goed wat auteursrechten en royalties zijn...

Origineel geplaatst door mario
Goed opgemerkt!

Dek jezelf goed in als je in zee gaat met 'labels' en/of 'platen' maatschappijen, ook al denk dat je dat het nooit wat wordt. Zij worden rijk over jou rug zonder dat jij er ook maar 1 eurocent aan overhoudt. Laat je goed informeren bij dergelijke instanties als de BUMA en loop eventueel een wetswinkel binnnen bij jouw in de buurt over het recht.

Inderdaad ! Goede raad is goud waard !
Zo ben ik, alvorens mijn contract te tekenen, eerst alles gaan laten doorlezen bij de juridische dienst van SABAM (Belgie).
Zij hadden mij goed geholpen en gewezen op puntjes die veranderd mochten worden (dat waren toen kleinigheidjes). Ook hadden zij alles uitgelegd wat dat alles eigenlijk wel inhoud, de consequenties enz.
Ik ben blij dat ik dat toen gedaan heb, ik weet perfect wat alles inhoud, wat kan en niet kan.

Ik moet zeggen dat ik nooit enige narigheid heb ondervonden (misschien nét daardoor) met mijn label.

Wat betreft de vraag naar het 'ter kennisgeven' van evt stukken van jou op compilaties, dat is doodnormaal.
Soms kreeg/krijg ik ceedees toegestuurd, soms ook weer niet. In dat laatste geval vond ik mijn eigen stukken wel op één of andere ceedee op het internet!!! Die bestelde ik dan steeds prompt, ik heb nu dus een hele rits ceedees in mijn kast waar ik met één of meerdere stuks op sta, leuk!!

Origineel geplaatst door fjoesz
dus je zei tegen de pinautomaat... :"Doe mij maar 5 tientjes en weet je wat, doe maar in euro's alvast, ik heb dorst"
en toen zei de pinautomaat:"Ja maar ho even, weet je dat wel zeker? je kan ook gewoon 6000 euro opnemen hoor"
:p

ik weet niet wat je nu allemaal verdient aan je releases..maar ik neem aan niet zo veel dat je lekker neerbuigend kan doen over 6000 euro voor ergens verschijnen op een comp. ceedeetje samen met iemand anders

6000,- euro is nog steeds veel.. koop je gewoon een tubetech multiband en een culture vulture voor hehehe

het waren toen guldens, en als je pint zie je altijd aan het eind je maximaal op te nemen bedrag, bij de rabobank tenminste,,

Back