release ... waar ik niks van af wist ?

Jeetje... Als ik dit lees voel ik me wel erg genaaid...

Ik heb in 2001 een contract getekend voor "Melody of Consolation".
Van die track zijn 2000 vinyls gedrukt, en de track is op circa 10 verzamelcd's terecht gekomen (waaronder 3 vrij bekende).
En ik heb me toen ook bij Buma-Stemra ingeschreven, maar tot op heden nog niets gehoord/gezien.
Die platenbaas heeft me het voorschot (250 gulden) niet eens betaald. Nu vraag ik me serieus af wat ie aan die licenties voor die verzamelaars heeft verdiend. Hij heeft de track toen wel laten remixen en zei dat ie t geld daarvoor eerst in eigen zak zou steken, maar volgens mij heeft ie dat met de rest ook gedaan. Lekker dan.

250 gulden 8)

2000 maxi's = in ieder geval 2000 euro + gemiddeld tussen de 200 - 1000 euro per verzamel cd licentie...

Misschien wel 10.000 keiharde guldens

Maar zijn die 2000 vinyls ook verkocht? Das ook de vraag natuurlijk...

Origineel geplaatst door dione
dat ligt er helemaal aan welke compilatie cd...maar dankzij het vele downloaden van tegenwoordig is het nooit veel...

En het ligt eraan met hoeveel mensen je het moet delen die op de verzamelaar staat.
Maar echt een vetpot is het tegenwoordig echt niet meer, wat je al zei.
Tig verzamelaars en tig donwloads

hm.. ik zie nooit na het pinnen mijn totale eind bedrag, wel welk bedrag ik nog kan opnemen.. daar moet ik een aparte knop voor indrukken (rabobank..8) ). Dat komt, ik ben dan wellicht bezig de flappen uit de gleuf te rukken.. :duivels:

Origineel geplaatst door smackos
250 gulden 8)

2000 maxi's = in ieder geval 2000 euro + gemiddeld tussen de 200 - 1000 euro per verzamel cd licentie...

Misschien wel 10.000 keiharde guldens

Maar zijn die 2000 vinyls ook verkocht? Das ook de vraag natuurlijk...

Jeetje :{

Nou in het contract stond dat ik 50 guldencent zou ontvangen per verkochte vinyl.
Stel ze zouden allemaal verkocht zijn, was dat duizend gulden.. Daar kon ie de remix al van betalen.

Maar ja ik heb er gelukkig geen trauma aan over gehouden. Ik wil wel anderen waarschuwen, let op wat je tekent en bij wie.

Origineel geplaatst door bobaphat
Toen werkte ze ook nog met voorschotten trouwens, het waren echt andere tijden hoor, de jaren 90.

Ik kreeg dit jaar van een bekend label ook het verzoek voor een nummer, wat nummers of release en toen zeiden ze ook van, we kunnen je alvast geld geven hoor. Dus een voorschot kan nogsteeds wel. Ben er alleen niet op ingegaan.

Origineel geplaatst door fjoesz
nouw, als je zin hebt om nog ff door te halen :D

60 gram coke, daar maak je 'vrienden' mee :D

Back