Nieuwe sounds voor Triton LE - Hoe?

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Ik las net het bericht van MarcE over zijn sounds voor de MK2000. Nu heb ik een vraagje hoe krijg ik Triton sounds in mijn LE? Welke programma´s heb ik nodig en welke geluidsbestanden? Sorry dat ik overkom als een leek maar da ben ik dus ôk!
Wat komt er dus bij kijken om geluiden van derden in mijn synth te krijgen? Wie kan me een korte inleiding geven?

Groeten,

Eric

Ok - hier gaan we dan,
Je hebt vooral een pc nodig om je klanken van het net te halen en om ze naar je Triton te dumpen.Je computer moet verbonden zijn via midi (IN en OUT) met de Triton.Je kan patches dumpen op twee manieren , als een midi file of als een sysex file.Als je een soundbank als midi file hebt gedownload kan je die openen in Cubase of een andere midifile player en ze zo dumpen naar je triton.Je moet natuurlijk je memoryprotect in de triton op off zetten en ook nagaan of je wel op het juiste midikanaal kan ontvangen.Dus als je een midifile verzent op midi kanaal 1 moet de triton ook op midikanaal 1 staan.Als je een sysex file hebt word het iets moeilijker ,dan moet eerst een patch dawnloaden die speciaal geschreven is voor je synth , zo cubase of cakewalk of een ander progje je synth erkent.Voor sommige synth's bestaan er speciale programma's om alleen sysex te dumpen en die werken meestal heel gemakkelijk.Dus even rondkijken op het net wat er allemaal te vinden is voor de Triton en dan kijken wat er het best voor U past.
En zeker niet vergeten, als je nieuwe klanken naar je synth dump eerst je eigen patches op te slaan.Zoniet ,ben je al je patches kwijt waar je vele uurtjes aan gesleutelt hebt.

Met vriendelijke groeten,
marcE

ps - kijk even naar deze link , daar staan verschillende site's op voor de triton ,daar vind je wel iets dat ge kunt gebruiken.
http://www.synthzone.com/korg.htm
ps2 - kijk ook even na of je OS de nieuwste is , er staan al verschillende versies op de korg site

:halleluja :okdan:

Zoiets staat toch wel in de manual beschreven???

Origineel geplaatst door marce
Met vriendelijke groeten,
marcE

ps - kijk even naar deze link , daar staan verschillende site's op voor de triton ,daar vind je wel iets dat ge kunt gebruiken.
http://www.synthzone.com/korg.htm
ps2 - kijk ook even na of je OS de nieuwste is , er staan al verschillende versies op de korg site

:halleluja :okdan:

Thanks MarcE! Ik zal er eens achteraan gaan!

Eric

p.s. KRZ als je niets zinnigers te melden hebt dan het staat toch wel in de handleiding!? Reageer dan maar niet meer op mijn vragen! Thanks!

hee hee hou het ff een beetje vriendelijk iedereen.

Ben het wel eens met Auxillary.

Er wordt zo veel gepost wat misschien wel in de handleiding staat.
Je moet het niet alleen zien als een antwoord op een vraag voor Auxillary, maar ook andere leden kunnen hier van leren..

Dus KRZ, let ff op wat je post.

thanx iedereen.

ps. doe dit bewust niet in een pb-tje.
Schrijf dit wel als moderator van het synthforum.

haha, de man die altijd post, LEES je handleiding heeft commentaar op de mededeling: lees je handleiding.. nee, lekker ben je bamse. :D

:doei:

dat gaat meestal over illegale software, maar lezen is kennelijk ook moeilijk.

maar ik ga hier geen discussie over voeren.
Ik heb het recht op je op je vingers te tikken en dat doe ik bij deze.

Ben je het niet eens met mijn beslissing, dan kun je je wenden tot de Admin, en dat is CraZ.

Wie wilt er een begin maken met manuals uit te tikken en in de faq te plaatsen? ;)

Het is al goed bamse, ik maak me er niet druk om. :)

Niet elke manual is duidelijk voor iedereen dat kan toch?

Voor die Polaris heb ik een (met de hand getype/kopieerde) manual was en moeilijk leest en bijna criptisch versleuteld is met technische termen. Ga d'r maar aan staan.

Zoals Johnny al zei: 'Er zijn geen domme vragen.' :)

Jongens ,doe eens gewoon.
Is het niet plezant dat we elkaar kunnen helpen??
Daarvoor dient dit forum toch???
Of niet soms????
Waar is onze tijd , dat we niet eens wisten wat een oscillator of een filter was.Waarom een ander dan niet verder helpen .
t'Leven is al moeilijk genoeg.

Groetjes,
marcE

Back