ja en nee, thijs heeft gelijk, de een heeft geld zat en koopt liever om de hoek en de ander kijkt wat verder, en natuurlijk, als iemand een ding voor 3000 verkoopt en iemand anders wil dat betalen, ok, maar dat betekent ook weer niet dat vraag en aanbod de marktprijs bepaalt, als die er al is voor die oude zooi. dat is andersom geredeneerd en klopt niet helemaal. het aanbod is zo klein nog niet en volgens mij is het toch vaak ook een kwestie van niet verder kijken dan je neus lang is (en dat is wat anders dan om de hoek kopen). toevallig zag ik van de week 2 keer een prophet600 veiling aflopen in duitsland. eentje vloog omhoog naar net over de 700 euro en de ander kwam niet verder dan net 500. zelfde site, zelfde ding, dag of 5 ertussen.
ik zit trouwens niet zo veel uur achter de pc hoor, althans niet op ebay of zo. ik kijk elke dag een paar dingen af, gewoon de standaard dingen. vroeger had ik een hele lijst met vooral duitse v&a sites die ik dagelijks afkeek, maar de lol gaat eraf als het gezeik begint. bovendien is er steeds minder te ontdekken. de hele dure dingen, als bv de synthi of zo, daar begin ik toch niet aan, dat geloof ik wel.
maar net als zo'n prophet600, is toch wel weer leuk als je die na een jaartje of zo weer eens onder handen hebt.
klote dingen! ik wou dat ik mondharmonica-gek was.