Korg Triton LE-61 wat vind jullie er nou van

Inderdaad:
Beginner workstations: Korg Trinity, Yamaha EX5/EX7, Roland Xp50/Xp80....
Hiermee kan je veel meer dan met de Korg Triton LE.
Toegegeven, misschien zullen de geluiden in de Korg LE iets moderner klinken ( meningen verschillen hierover). Maar los van de geluiden heb je veel meer aan de bovengenoemde als ook andere workstation/synths.
Als je persee de geluiden van de triton wilt is de LE misschien wat.
Er wordt ook nog wel eens over kwaliteit van de toetsen van de LE geklaagd. Vind ze persoonlijk wel fijn..
Ook is inmiddels de TR al uitgekomen. Zelfde als LE maar met SD kaart en standaart sampler als ik me niet vergis..

:{

DTmaster, ik heb laatst een Triton LE 61 gekocht bij de Music Store in keulen voor 799 euro.
Ik had hem toen in nederland nog nergens voor zo weinig gezien.

Ik vind het overigens een super-apparaat!
Als je een geluidje wil horen, dan roep maar!

Ik zie dat jij een Korg Triton Le 61 Extreme Hebt .... over die had ik ik het ... ( die van jouw is zekerzzz zwart) mijnes is ouder en die is grijs .... mischien klopt je verhaal dan niet meer daarom zeg ik het maar ff ;)

en tsja about die toetsen dat moet ik maar zien.... ik ga hem eerst een uitvoerig testen ,,, en dan zie wel wel

maar het leukste vind ik die bRass sound van Van halen ... kan niet wachten todat ik dat er uit kan halen .... voor mij heeft synths nog een speciaal ... "allemaal geluiden uit een bakkie (verschillende instrumenten ... :) dan kennen gitariste nie haahhahahaha

Ik heb nog een Yamaha W7 versie 2. In totaal 12 mb aan 48 khz 16bits samples. Deze workstation klinkt heel erg goed. Ik kan hem niet vergelijken met de Triton, maar de klanken zijn best vol.

Ik doe hem weg omdat deze klanken niet in mijn muziek past. Ik maak retro-Berlinerschule muziek en dan kun je niet veel met pop-geluiden. Het klavier speelt erg licht. € 325,00

nee :) ik ga binnekort wel naar feedback maar toch leuk om allemaal goeie berichten te horen over dit toetsenboard en JA qua toetsen ... dan moet ik wel zelf uitvogelen maar mocht dit echt een beetje een terleurstelling zijn welke ... synth is dan ook goed voor 700 euro .... 2 hands of 1e hands :)

Copy Paste goede(beter!!) 2dehandjes!!! (zie hierboven) : Korg Trinity, Yamaha EX5/EX7, Roland Xp50/Xp80

ik zie bij speurder.nl een Korg Trinity V3 voor 750 euro staan... dat is trouwesn ook de prijs voor de Le 61 maar ik probeer af te dingen dus tja als jullie een keuze moesten maken wat zou het dan worden

1 Korg Trinity V3

2 Korg Triton Le 61

punten: waar ik naar kijk

1 gericht op de Brass maar das no prob geloof ik

2 de toetsen

3 de mogelijkheden

4 de sound patches en sound :)

"At last it can be said that the final Trinity is the new Triton, released in 1999. The Trinity has been used by Juno Reactor, David Holmes, Antiloop, Dream Theater, A-Ha, Depeche Mode, Duran Duran, Mike Oldfield, Kitaro, Alphaville, and Max Martin."
"At last it can be said that the final Trinity is the new Triton, released in 1999. The Trinity has been used by Juno Reactor, David Holmes, Antiloop, Dream Theater, A-Ha, Depeche Mode, Duran Duran, Mike Oldfield, Kitaro, Alphaville, and Max Martin."

Dit is een copy-paste van Vintagesynth.com
Met the final trinity wordt de V3 bedoelt.
Natuurlijk heeft de V3 ook een iets minder scherm dan de triton als ook minder polyphony en zo.
Maar ja, het lijkt in ieder geval veel meer op een triton qua mogelijkheden en interface (touch screen!).

Heeft de Marktplaats V3 een ingebouwde sampler?

Persoonlijk zou ik voor de trinity gaan.
Wel vindt ik 750 euro te duur!!;)

Laatst gewijzigd:
ik zie je dat je erg moderene sounds gebruikt ... voor mij zelf focus ik me meer op de Rock en 80's kant van de synth ,.,,,, vind je hem daar ook perfect voor :)

Korg Triton LE Deal bij homestudio.fr

Als je toevallig langs frankrijk zou rijzen.

Krijg je TriTon LE & Wharfedale monitor speakers (+SUB).

Voor 680 of zo....

ik heb ook een synth X5-D gezien bij feedback deze is wel al ouder aangezien het model uit 1995 komt maar hij natuurlijk wel geupdate ... nou wat vinden jullie van deze synth , is het een goeie synth voor een beginnende synth speler en is die geschikt voor 80's pop en rock ... de prijs is 500 euro en die Triton heeft wat meer functies qua seqencer maar als ik meer op sound afga van de synt is die XD5 dan ook een geoei :)

thanx

Uhm, je hebt de keuze tussen een Triton LE en een Trinity V3...?

Het scherm van de LE is ieniemienie vergeleken met de V3. De V3 heeft de mighty Z1 soundboard aan boord. Brassen, trompetten en andere blazers moet je daar behoorlijk uit kunnen halen. De toetsen op de V3 zijn veel nauwkeuriger te spelen. Ze hebben een lekkere actie en schieten gelijk terug wanneer je je vingers loslaat. Op de 1 of andere manier voelt de LE veel meer plastic aan.

Wel moet gezegd worden dat de polyphony van de LE 62 is en van de Trinity 32. Scheelt behoorlijk, maaruh, wanneer gebruik je het? Ik speel geen Rachmaninov 3e pianoconcert op dat ding. Verder heeft de Trinity een ribbon. Leuk speledingetje, echter je moet het wel nuttig gebruiken.

Ik vind de LE niks. De triton is al niet mijn favootje en dan brengen ze ook nog een LE uit. Een beetje porsche 911 en Boxter. Ik bedoel, ik ga liever voor een 2e hands 911 voor dezelfde prijs als een nieuwe boxter. tja.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Maar ja, ik ben dan ook geen virtuoos op de toetsen.

Je hoeft ook geen virtuoos te zijn om te kunnen concluderen dat die toetsen ruk zijn. Een roland E serie keyboard van 10 jaar oud speelt beter man. Ik heb ook naar de triton LE gekeken en hij klinkt inderdaad leuk maar ik wist meteen al dat ik er geen plezier van zou kunnen hebben. Ben voor een motif 6 gegaan (die heb je voor zo'n 800 wel tweedehands trouwens) en die voelt erg stevig en speelt erg lekker. Zit ook al een sampler in, volgens mij moet je die voor de LE los kopen (toch?).

Back