Korg Triton LE-61 wat vind jullie er nou van

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Je hoeft ook geen virtuoos te zijn om te kunnen concluderen dat die toetsen ruk zijn. Een roland E serie keyboard van 10 jaar oud speelt beter man. Ik heb ook naar de triton LE gekeken en hij klinkt inderdaad leuk maar ik wist meteen al dat ik er geen plezier van zou kunnen hebben. Ben voor een motif 6 gegaan (die heb je voor zo'n 800 wel tweedehands trouwens) en die voelt erg stevig en speelt erg lekker. Zit ook al een sampler in, volgens mij moet je die voor de LE los kopen (toch?).

Ik vind de Motif persoonlijk qua geluid ook een stukje fijner! Zeker als band-bak.

Inmiddels is er de Triton TR (61 en 76 keys). Lijkt me de opvolger van de LE-serie. Betere specificaties in ieder geval !

Er is maar weinig verandert volgens mij.
Ingebouwde sampler en USB... Wat nog?
Intern is het precies dezelfde machine....
Wat heb zijn die tritons overigens toch crap!

ja maar voor 600 euro dat ik ga uitgeven voor een 2e hans is het toch wel een goede deal en ik zoek geen oude modellen ....... zoals moogs of andere dingen dus als jij mij kan zeggen welke synth beter is dan deze onder de 600 euro en ook een workstation dan mag je het zeggen :)

Greetz

DT

workstation

workstation

Vaak lees ik op synthforum enorme tegenstrijdigheden.
Wat de 1 fantastisch vind, boort de ander kompleet de grond in.
Zie ook heel veel onwaarheden staan wat meningen zijn terwijl ik liever feiten hoor.

Zoek je een goede synth voor op het podium voor het reportaire rock/pop, waarom ga je dan niet voor een
01w/fd pro of de proX.
Heb zelf lang een pro gehad, 76 toetsen, lekkere warme piano, en veel volle allround sounds.
De proX heeft de gewogen toetsen maar dat weegt ook weer een kilo of 30 dus niet echt handig on de road, maar speelt wel heel goed, ook de gewone versies. Verder gebouwd als een tank.
Je koopt ze gebruikt voor een paar honderd euro, geld wat je spaart geef je aan mij voor de tip!

Als je naar de laatste 15 jaar kijkt, is korg toch de winner overall betreft workstations.
Een kurzweil K2000/2500/2600 is ook goed, maar een stuk duurder en schaarster.

Verder bootst een synth geluiden na, wil je het echte geluid, neem dan een leger blazers, zoals earth wind & fire dat altijd deed, dan is het pas echt!!

Origineel geplaatst door gremlin23
Er is maar weinig verandert volgens mij.
Ingebouwde sampler en USB... Wat nog?
Intern is het precies dezelfde machine....
Wat heb zijn die tritons overigens toch crap!

Belangrijkste verandering : meer sounds ! 64 MB ROM ipv 48 MB.
By the way, er zit géén sampler ingebouwd....Da's een optie.
Enne....die Tritons klinken met bepaalde sounds moddervet, alhoewel ik de Motifs in z'n totaliteit een klasse hoger vind.

ach ik ga morgen naar feedback toe dus als jullie nog een paar tips hebben van daar moet je opletten als er jaren 80 shit uit wilt halen enz enz goeie van halen brass whatever.... zeg het maar dan want dan kan ik me nog beter voorbereiden deze ga ik daar checken

1 Roland RS 70

2 Roland Juno D

3 Korg Le Triton

4 Korg X5-D

ik weet niet wat jij er van vinden ,,,, maar ik moet eens kijken welke het beste is maar zo omdit rijtje te zien welke is dan het beste voor MIJ :)

het enige advies wat ik je kan geven is goed luisteren. maar dat ga je nu doen, succes dus! de juno d en x5d moet je toch wel een klasse lager inschalen dan de rs70 en de triton le. maar het belangrijkste is gewoon dat zo'n ding jou goed in de oren klinkt. de triton heeft niet bepaald de meest realistische geluiden (daarvoor moet je beter bij yamaha en roland zijn), maar op één of andere manier bevalt de klankkleur van de triton mij veel meer.

verder.... vraag je ook af op welke synth je achteraf het meeste PLEZIER hebt gehad. welke user-interface is voor jou het duidelijkst? waarmee kon je het snelst uit de voeten? is de indeling van het display overzichtelijk voor je? allemaal dingen die ondergeschikt lijken aan het geluid op dit moment, maar die later wel bepalen hoe veel en wat je met zo'n beestje doet.

nogmaals succes! :okdan:

tsja kijk over die sounds geloof ik het wel maar de toetsen daar gaat het om ik speel nu op zo'n soort piano echt ongeloofelijk dat ik er achter kwam dat dat ding 20000 euro waard is :) http://ladbrookepianos.com/restoration/pianosrestored/images/steinveqbg.jpg dus tja dat moet ff wennen zijn maar ik hoorde allemaal negatieve berichten over de toetsen van de Le 61 korg triton ... maare de Yamaha CSX 1 vonden ze ook niks maar die viel reuze mee qua toesten dus IK BEN BENIEUWD :)

PS helaas kan ik die klasieke niet verkopen anders wist ik het wel ... DUIDELIJK korg Oasis !!!!!

als ze die nog maar hebben staan die van korg X5-D en zon RS ding van Roland....

Ik vind wel dat je op het moment appels met peren vergeleikt ( bijv. juno vs. Korg LE )

Van dat alles wat je opnoemd zou; de triton LE mijn voorkeur genieten ( en ik ben geen directe korg fan )
en zo'n X5-D ding als tweede ( en ik ben nog steeds geen krog fan )

Kijk als je nu een bijv. fantom XA en een Korg triton LE met elkaar zou vergeleiken, kan ik meer een vergeleiking trekken.
( alle 2 , wat kleine ietwat eenvoudigere aftrekking van de grotere broers )

Maar goed....

Juno D vind ik een zeer OVERschatte synth. Die mij ( maar goed wie ben ik ) precies 5 minuten heeft kunnen bekoren !

Maar goed ieder zijn ding !!

Ik wens je veel luister-plezier en een goede keus toe.

TIP; 't is helemaal niet erg om niet meteen een van de 4 synths mee te nemen na je luistersessie !

Fijn weekend.:dj:

Origineel geplaatst door jaccis

Juno D vind ik een zeer OVERschatte synth.

Omfg!!! het ding wordt overal getrashed, en dan vind je hem NOG overschat?!! :dubbel:
da's nog eens kritisch ;)

Origineel geplaatst door jaccis
Van dat alles wat je opnoemd zou; de triton LE mijn voorkeur genieten ( en ik ben geen directe korg fan )
en zo'n X5-D ding als tweede ( en ik ben nog steeds geen krog fan )
Juno D vind ik een zeer OVERschatte synth. Die mij ( maar goed wie ben ik ) precies 5 minuten heeft kunnen bekoren !

Maar goed ieder zijn ding !!

Fijn weekend.:dj:

Oeh! Heb je weleens een X5D geprobeerd dan? Een RS en dus ook de Juno-D bieden je heel wat meer dan deze synth.
For starters: De Juno-D heeft 768 patches. Dat is 3x zoveel als de X5D. Ik begrijp niet wat een Jaccis zich nog meer zou kunnen wensen!

De Juno-D wordt vooral getrashed hier om het marketing verhaal er omheen. Dat betekent niet dat een RS-50 de slechtste rompler ever is natuurlijk.

nah ik ben weer terug ik heb ze getest .. behalve de korg X5-D want die was er niet :(

wat me opviel aan de Júno-D is dat ik hem net een keyboard vond daarnaast waren de geluiden erg kaal.... betreft die RS 70 precies hetzelfde verhaal ....... en dan die le Triton.... qua toetsen vond ik het moeilijk te beoordelen want ik speel normaal laag en die stond boven een andere synth dus ik speelde nogal hoog ,,., daarnaast vond ik hem lekker klinken vooral die combi's ======= SUBLIEM :) .... maare wel veel trance en hip hop geluiden .... ik ben er dus niet uit of deze synth voor mij geschikt is maar wat wel mooi is is dat je het geluid net als een gitaareffecten bak kan regelen dus de brass vond ik eerst kaal maar naar wat gekloot te hebben kwam er toch nog wat redelijks maar die brass die ik zocht had ik nog niet gevonden , en de piano zuigt een beetje maar dat was al duidelijk...

Dus maandag ga ik maar weer terug want ik had helaas niet zoveel tijd i.n.v met gitaarles :)

nou nou .... wat zijn vaders toch handig :) me pa wil 300 euro bij leggen en dan mischien een synth kopen (excuses voor allemaal vragen maarja deze had ik ook nog niet gezien) http://www.sonicstate.com/synth/yamaha_ex5.cfm hij heet de yamaha EX5 Workstation .... maare aangezien ik dan 1000 euro heb... is er dan ook de Korg Le 61 Extreme hahaha best grappig ging vanmiddag allemaal synths die er eigenlijk niet meer toen doen :) ..... maar deze Yamaha ex5 is bij peter versuy afgesprijsd van 1600 euro naar 1000 euro maar ja ik ken dat ding niet en die Le 61 is ook die prijs het enigste verschil is dat die Yamaha uit 98 en die Extreme uit 2004

Nogmaal sorry voor al deze vragen maar het is nu eigenlijk weer wat anders geworden pffff nou ja ik kom er wel uit (ooit) :) maar voor 1000 euro lijkt me Le 61 extreme een goeie deal maar omdat ik nog maar een jaartje meeloop ken ik niks over die Yamaha EX5 .....

Greetz

DT

ik neem aan dat die EX tweedehands is? dan vind ik 1000 euro wel wat veel, ze moeten voor zo'n 800 euro ook wel te krijgen zijn, evt. via deze site . De ex is absoluut een goede synth met heel veel mogelijkheden. maar tegelijkertijd ook niet bepaals één van de makkelijkste. ik vind het als beginnerssynth niet echt jouw beste keus. Voor 1000 euro zou ik gaan kijken naar een tweedehands motif (yamaha) of een triton classic (grote broer van de le). deze zijn ook niet de makkelijkste, maar in den beginne wel makkelijker. Kijk anders ook eens naar een roland Fantom (X). allemaal tweedehands synths, maar relatief nieuw en kunnen nog jaren mee.
succes!

beste vriend legt je pa nu geld bij ?

300 euro's ??

Verander je plan en kijk eens naar

Roland Fantom X 6 of XA
of een yamaha MO 6 of een Motif ( ES ) 6....

das weer wat nieuwer dan een Triton LE

ik vind al die synths wel vet maar persoonlijk hoef ik die workstations niet ....geef me gewoon een bak met goeie effecten voor 1000 euro en dan zit het wel snor.... ik neem toch via me pc op :) maar die Korg Le triton Extreme 61 is dat een goeie verbetering ten opzichten van Korg Le 61 (2002)

Back