futuristische synth brainstorm...

Origineel geplaatst door BananaWorld
- Integratie van je synth met sequencers zoals cubase en logic

Dit is er dus ook al :)
In een vorige Interface (ik kan 'm zo snel even niet vinden) stond een stukje over
een stukje software waarin je je eigen synth- en fx-collectie kunt onderbrengen in een
"studio" en deze apparaten vervolgens als een VST aan kunt sturen.
Het zag er best stoer uit.

Als ik tijd heb, spit ik vanavond de stapel even door en post ik een linkje.

Origineel geplaatst door Bammel
[
Surround wordt uitgebreid met boven en onderkanalen, zodat het geluid echt overal vandaan lijkt te komen. Dit lijkt me een logische stap; misschien bestaat het al (?).

[/B]

Oren zullen op kinnen en kruinen moeten groeien om dit nuttig te laten zijn.:geslaagd:

Origineel geplaatst door Acidfever
Mijn mening is dat mensen die met de huidige beschikbare synths geen degelijk geluid kunnen voortbrengen dat in 2015 met 100x de DSP kracht van nu nog steeds niet kunnen.

Mwah niet echt mee eens. Als ik mijn huidige virus TI bekijk, met al die DSP kracht en door het detunen en bundelen (unissonen) van geluiden vind ik dat ik wel degelijk een vetter en krachtiger geluid eruit poep dan oude analoge synths. Tuurlijk die hebben opzich ook wel een warm geluid, maar niet zo'n "vol" geluid om het zomaar ff te zeggen.

Feit blijft dat hoe analoog een synth klinkt nog steeds erg weinig toevoegd aan een daadwerkelijke productie. Het geheel aan geluiden en hoe deze geluiden op elkaar zijn afgestemd wel. Dan kun je zelfs een realtief slecht synthgeluid nog goed laten klinken.
En dat is waar :) Vind ik dan :P
Opbouw is zeker belangrijkste. Maarja de mogelijkheden van een synth bepalen ook het geluid wat weer het geluid van de totale track bepaald. Dus het heeft wel een invloed erop.

DSP power zal zeker omhoog moeten om de nativ oplossing te kunnen bijbenen. Je ziet nu al dat de PC redelijk in de buurt gaat komen van DSP oplossingen kwa rekenkracht. DSP licht kwa klank zeker nog wel iets voor vind ik. Maar hoe lang nog?

USB/Firewire poorten voor patch management en editting zijn nog steeds een erg goed idee vind ik......Access voegt daar total integration aan toe.....Super voor de mensen die VST gebruiken maar mij doet het weinig....
En dat had ik jaren geleden bij de grote opkomst van VST's e.d. al gezegd dat het gewoon steeds meer software wordt, ook nog wat hardware erbij natuurlijk. Zoals de virus TI dus nu. Ik vind het perfect zo. Toch een hardware synth die ik ook kan bedienen als hardware maar ook de gemakken van software.

Origineel geplaatst door turtel
de parasynth , die wordt bedient dmv paranormale golven in de hersens.
stereo;)

Oud idee van Raymond Scott (+/- 1963).

Met vrindelijke groet,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door JeanV
Jazeker! Biologische synths!

Zitten al in je hoofd, als je componeert.

Natura Artis Magistra!

Vanuit Blijdorp,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik denk dat tegen die tijd Physical Modelling gewoon niet meer te onderscheiden is van echt en dat digitaal niet meer onderdoet voor Analoog (moet toch kunnen in 10 jaar mensen?).

Praktisch niet meer van echt te onderscheiden: Ja. Echt niet meer van echt te onderscheiden: nee. Ik heb zelf nogal wat simulaties van verschillende fysische systemen in elkaar gezet en het zal je verbazen hoe snel iets heel veel rekenkracht gaat kosten. De huidige simulaties van analoge synths zijn dan ook gebaseerd op heel veel slimme benaderingen van het gedrag van bepaalde componenten met behulp van relatief simpel uit te rekenen vergelijkingen. Hoe dichter je bij het origineel komt, hoe meer extra rekenkracht je nodig hebt om nog winst te boeken.

Natuurlijk kan je wel zeggen dat digitaal nu al lang niet meer onderdoet voor analoog. Schrijf maar eens de feature list van een gemiddelde moderne synth op (polyfonie, modulatiemogelijkheden, filtertypen etc.) en probeer een analoge synth te vinden die daar in de buurt komt. Lukt je niet. En dan blijf je nog bij een beschrijving van een synth zoals we die geleerd hebben in de analoge tijd. Maar goed, laten we er niet nog een analoog vs. digitaal discussie van maken.

DSP power zal zeker omhoog moeten om de nativ oplossing te kunnen bijbenen. Je ziet nu al dat de PC redelijk in de buurt gaat komen van DSP oplossingen kwa rekenkracht. DSP licht kwa klank zeker nog wel iets voor vind ik. Maar hoe lang nog?

Dit verbaast me eigenlijk. DSPs worden op zich ongeveer net zo hard sneller als CPUs. De massale overgang naar CPU-powered synthesis komt er volgens mij meer door dat je nu met een CPU best aardige dingen kunt doen, terwijl je daar tot voor kort absoluut een DSP voor nodig had. Ja, met DSPs moet je meer kunnen, maar de behoefte lijkt er niet te zijn. Zeg nu zelf, hoe veel is er echt veranderd in DSP-based synthesis sinds 1998 ofzo? Polyfonie, vooral. En er zitten gewoon minder chips in een DSP synth. Een Korg Z1 had er nog 12 nodig (1 per stem), tegenwoordig wordt de gemiddelde DSP synth voorzien van 1 of 2 chips. Alleen een Alesis Ion gebruikt naar mijn idee echt meer DSP-kracht per stem om realistischer analoge synths na te bootsen. Als hardware synth-fabrikanten een kans willen blijven maken ten opzichte van CPU-gebaseerde systemen, moeten ze wel gebruik blijven maken van de extra kracht van DSP. Doe mij maar nog realistischere analoog emulatie. En meer Physical Modelling synths. Maar goed, de markt heeft zich daar nu eenmaal tegen uitgesproken.

Digi i/o zal zeker een standaard worden.....er gaan steeds meer mensen over naar digitale mixers. Vraag me alleen af hoe dit met analoge synths gaat straks.

Net als met CV/Gate interfaces, gewoon specifiek een AD converter kopen om je analoge synth nog in je digitale setup te kunnen gebruiken.

Verder denk ik dat het geen goede zaak is om synths me duizenden patches te releasen. Een 100tal demo patches is leuk maar ga zelf maar eens lekker aan de slag! [/B]

Ik zou het graag met je eens zijn, maar voor een heel groot deel van de markt blijft 'hoeveel geluiden erin zitten' :Z een heel belangrijk argument in de aanschaf van een synth. Dat weten de fabrikanten maar al te goed.

Origineel geplaatst door chielos
mij persoonlijk zou het heelijk lijken als ik een usb poort achter mij oor of zo zou hebben.
op deze manier kan er een directe verbinding met mijn grijze massa en de pc worden gelegd.
via een snoertje, als dat dan nog bestaat, upload ik al mijn auditieve gedachte naar een visueel bestuurbaar sequence systeem dat voor mij als 3d hologram wordt geprojecteerd.

dat lijkt mij wel wat...

Zorg dan maar voor een goeie virusscanner voor je hersenen... :D

Maar idd, als er al iets moet veranderen, dan wil ik een modulaire synth waarvan je de user interface ook volledig naar je goesting kan aanpassen (dus zelf kiezen hoeveel knopjes en waar al die knopjes staan). En dat idee om geluid te controleren met hersengolven lijkt ook wel leuk.

Of een synth die een eigen 'muzikale intelligentie' heeft en kan mee improviseren en reageren op andere muzikale input (op een mannier zoals bijvoorbeel een gitarist en een bassist ook met elkaar kunnen spreken door gewoon muziek te maken).

Origineel geplaatst door gemmetje
Dit is er dus ook al :)
In een vorige Interface (ik kan 'm zo snel even niet vinden) stond een stukje over
een stukje software waarin je je eigen synth- en fx-collectie kunt onderbrengen in een
"studio" en deze apparaten vervolgens als een VST aan kunt sturen.
Het zag er best stoer uit.

Als ik tijd heb, spit ik vanavond de stapel even door en post ik een linkje.

Het gaat dus om: Sound Quest Midi Quest XL 9.1

linkje

Back