Novation Nova als Midi Controller in Cubase SX3

gremlin23

Compleet gestoord!
Hallo,,,

Ik wil het volgende voor elkaar krijgen.
Gezien de Nova midi uitzendt, moet het natuurlijk mogelijk zijn om met de knobs van de nova mijn VST's te bedienen.
Echter komen de cc nummers van de nova en de verschillende synths vaak niet overeen. De cc's op de nova zijn ook niet standaart te noemen.
Bijvoorbeeld voor Filter Cutoff: Dat is CC 105 bij de Nova. Normaal (in de meeste gevallen) is dit standaard CC 74 als ik me niet vergis.

Nu heb ik alle CC's genoteerd van de Nova en wil ik deze omzetten naar andere CC's zodat ik bijvoorbeeld toch met de cutoff frequency knob (of een andere knop) van mijn nova de cutoff van een VST synth kan bedienen.

Volgens mij moet ik hierbij de INPUT TRANSFORMER gebruiken in Cubase. Echter, weet ik niet hoe ik deze moet instellen. Volgens moet het heel makkelijk zijn.
Wie helpt mij??

Wat ik bijvoorbeeld wil is: MIDI CC 105 IN TRANSFORM TO MIDI CC 74.
Als iemand mij kan uitleggen hoe ik het hierbovene moet instellen in de input transformer, dan kan ik vervolgens de rest alleen doen :)

Alvast bedankt!!:halleluja

Kun je niet beter aan de #CC's van de betreffende VST's sleutelen, zo mogelijk uiteraard?

Mhhhh... Ik weet dat bij sommige VST's dit eenvoudig in te stellen is, maar volgens mij bij de meesten niet. Vergis ik mij misschien?

Back