[samples] 199 Nord Modular drumsamples

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lieve mensen,

Met veel liefde voor de Nord Modular machine gemaakt, 199 drumsamples. Ze zijn bedoeld als fillers in je drumpatronen of layers en imho niet echt geschikt voor sologebruik. E.e.a. is voorbereid voor de Akai S5/6000 , maar natuurlijk ook eenvoudig om te zetten voor iedere andere moderne toepassing van samples.

Een demo'tje is deze track.

De .zip file tref je op deze locatie .

Mochten jullie ze in tracks of snipes gebruiken, contact me dan even of o.v.v. op dit forum, ben erg benieuwd naar jullie mening erover.

*D

Attachments

• screen.jpg
    screen.jpg
    90,3 KB · Bekeken: 139
Origineel geplaatst door Missing Links
Tering gast,

lekkere sampletjes. Krijg meteen de onweerstaanbare drang om minimal te gaan maken. Maarja, ben niet in de studio...

<brainwave!>

BLING!

Ik heb reason op mijn maccie!

</brainwave!>

check hier het resultaat:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=55385

Thanx!

Ga ik als ik thuis kom even checken. Ben benieuwd.

Re: Re: [samples] 199 Nord Modular drumsamples

Re: Re: [samples] 199 Nord Modular drumsamples

Origineel geplaatst door Wout Blommers
URL is corrupt, tenminste, het zip file.

Trouwens, zijn de Patches niet beschikbaar?

Wout

Mhhh, nog even getest maar hier geen probleem. Misschien nog eens binnenhalen? De patches houd ik nog even voor mezelf.

Origineel geplaatst door bob303vs909
Mooi!

De patches zou ik ook wel heeeel graag willen hebben....modular G1 of G2?

G1, maar zoals vermeld, patches houd ik voorlopig nog even.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
G1, maar zoals vermeld, patches houd ik voorlopig nog even.

Komt dat "doffige" van de demo song door de patches of juist de de NM classic DA conversie?

Dat zou ik moeten testen. Demo song is gemaakt met de S5000 die via m'n analoog mengpaneel weer opgenomen wordt. De samples zijn rechtstreeks in m'n SI-24 / RPC1 gezet.

Origineel geplaatst door Acidfever
Komt dat "doffige" van de demo song door de patches of juist de de NM classic DA conversie?

Waar luister jij op af, op mijn Absolute 4p's klinkt het prima voor een mp3.

Origineel geplaatst door mikemix
Waar luister jij op af, op mijn Absolute 4p's klinkt het prima voor een mp3.

Ik zeg toch ook niet dat de mp3 slecht klinkt? Ik heb het over DA's en filtering.

Ik doelde erop dat drums uit een G2 over het algemeen veel crisper klinken. Een drum kun je zelf programmeren zoals je wilt vandaar mijn vraag. Ik weet namelijk dat de DA's van de vorige NM heel anders klinken.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik zeg toch ook niet dat de mp3 slecht klinkt? Ik heb het over DA's en filtering.

Ik doelde erop dat drums uit een G2 over het algemeen veel crisper klinken. Een drum kun je zelf programmeren zoals je wilt vandaar mijn vraag. Ik weet namelijk dat de DA's van de vorige NM heel anders klinken.

Volgens mij was jij het die het over dof heeft, maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.....

De G2 klinkt beslist anders dan de Clasic. Voor mij ook 1 van de redenen om de clasic lekker te houden en t.z.t. de G2 bij te kopen / ruilen [iemand mijn Ion ruilen tegen zijn G2?].

Origineel geplaatst door mikemix
Volgens mij was jij het die het over dof heeft, maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.....

Yawgmoth weet waar ik het over heb.....lijkt me voldoende aangezien de vraag aan hem gericht was.

Maar als je het echt wilde weten, Sennheiser HD280 (maar dat is totaal niet aan de orde dus).

Link werkt bij mij nog steeds niet goed.
Bij 55% download gooit de server de boel dicht en is het file corrupt...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Link werkt bij mij nog steeds niet goed.
Bij 55% download gooit de server de boel dicht en is het file corrupt...

Wout

Heel vreemd, kreeg net nog dit toen ik ging checken......

Attachments

• down.jpg
    down.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 133
Back