2 Virus B vraagjes

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Ik heb gister een Indigo gekocht en zit met twee kleine probleempjes.

De headphones out heeft een constante ruis. Is dit normaal?

Op de website v Access staat tussen de audio demos: 60 Factory presets on show" ... Deze patches zouden tussen de Factory presets moeten zitten, maar ik vind ze niet =( .... De 4 originele banken staan inmiddels op mn Virus maar die preset staat er niet tussen. Ik heb het over die mooie Rhodes patch waar die audio demo mee begint. Heeft iemand een idee waar ik deze patch kan vinden? Of wil iemand ze hier misschien ff uploaden in MIDI formaat? Het lukt me aardig om zelf een Rhodes achtige sound te maken a la DX7 maar ik wil die toch ook!
-> http://www.access-music.de/audiodemos/ : scroll twee maal naar beneden en druk op: "60 factory patches on show/160kbps" -> Daarvan de eerste sound demo!! 8~ 8~ 8~ ..... Waar vind ik die? :)

Thanks fellas!! :peukie:

was die indigo nieuw ?

als ie 2e hands is heeft misschien iemand die patches overschreven of misschien zijn ze overschreven door een OS update

in t laatste geval kun je misschien weer ff t originele OS terug zetten en dan die patch opslaan op een andere bank

of misschien dat iemand op t forum die patch nog ergens heeft en ff wil saven als .syx of .mid
ik heb zelf een C .. maar heb geen originele banks of access presets meer dus ik kan je er verder niet bij helpen

die indigo was 2dehands maar ik heb de originele patches er op gezet en die preset staat er niet tussen

je moet volgens mij alle banken A t/m H kunnen downloaden via de Access site....

Dan heb je toch je presets.... ?

je kunt toch ook zo'n fabrieks-OS-zo-als -ie -geleverd-wordt-setupje doen ?

Die 60 presets zijn Virus C presets de indigo is toch een B? Dus de kans is er dat die preset altijd anders klinkt op jou virus

thx folks
ik vond tussen de tutorial patches v Access de EPstage - patch.. en die kom aardig in de buurt. Die spacy touch is er niet bij maar die layer ik er wel overheen met een sampler :D

De Virus klinkt machtig!! Ik heb synthesis geleerd met Reason zn Subtractor en vstis. En de hi pass filters, de lfo en de fx kan je met een pc ook zo goed krijgen. Maar de bass (vooral low pass filter & sinus) krijg je toch zo mooi niet als met een Virus 8) ... De Virus zn bass is rond, diep.... VET!!! :halleluja

En welke golfvorm is de zaagtand eigenlijk? Ik vind hem maar niet.. Het lukt me dus ook niet echt om trance strings te maken. Ik krijg er orgels, andere keys, guitaren & percussie uit. Maar een simpele trance string (wat ik met een subtractor bv meteen heb) bekom ik maar niet op de Virus.
Een minpuntje vind ik is dat je maar 2 van de 8 banken voor jezelf kan gebruiken :kont: ... de overige 6, daar kan je simpelweg geen patches naar bewaren ( "USE A & B", zegt die :bekdicht: )... Is dit een software- of een hardwareprobleem? Ik bedoel maar, kan Access dit oplossen met een OS update. Of is het updaten vd B-lijn al stilgevallen?

Enig idee hoe het komt dat mn hoofdtelefoonuitgang ruist?

weet niet hoe t bij de B zit maar op de C kun je bank a en b kompleet weg schrijven naar alle andere banken
maar je kan bijv geen enkele patch naar bank c of hoger wegschrijven. Alleen komplete bank A of B ..
dus dan zou je bank A kunnen weg schrijven naar C en dan bank A weer opnieuw gebruiken, of overschrijven met een lege bank maar dit is pas mogelijk geworden sinds os update.... geen idee of die update ook op de B is uitgevoerd of mogelijk was

oh en je hoofdtelefoon output is niet normaal dat ie zo ruist trouwens

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE

De Virus klinkt machtig!! Ik heb synthesis geleerd met Reason zn Subtractor en vstis. En de hi pass filters, de lfo en de fx kan je met een pc ook zo goed krijgen. Maar de bass (vooral low pass filter & sinus) krijg je toch zo mooi niet als met een Virus 8) ... De Virus zn bass is rond, diep.... VET!!! :halleluja

Virus een vette bas??? VA is geen echte bass... maarja genoeg ana-digi maar je komt je zelf nog wel eens tegen als je analoog meemaakt.....

Trance: tip, zet je unison eerts ff op 3 a 4. laad in alle 3 je osc de saw. golf 0 geloof ik.
detunen een lfo op je pitch en tadaa!

unison ook ff spread op 80 ofzo....

filter env naa gelieve toepassen, attack op 0 en decay naar wat je wilt het wordt toch wel trancey....

amp env imiteren naar je filter env.... en dan spelen met de release.....

En welke golfvorm is de zaagtand eigenlijk? Ik vind hem maar niet..
Da's heel errug raar.

http://www.keyboardmuseum.org/pic/a/acc/virus_b.jpg

Draai de SHAPE knop eens naar 't midden? Daar is je zaagtand :).

Het lukt me dus ook niet echt om trance strings te maken.
Lui: Download de "Incubation" of de "Trance Source" banks van Manuel Schleiss op Vengeance Sounds. Hiero: http://www.vengeance-music.de/Virus2/eng/sounds.html
Hard werken: Osc 1-3 op saw, allemaal een beetje detunen, unisono aan met spread op 20. Wat ook werkt, 1 osc op saw, andere op pulse (75%) en dan met een redelijk langzame LFO op de PWM.

Ik heb ook net een Indigo mogen ontvangen (:D) en de koptelefoon uitgang ook als een gek... Deze ruis zal wel aan het design van de analoge kant van de koptelefoon uitgang liggen want als je aan de master volume knop draait blijft het ruisniveau constant.

Die manier om 1024 patches zelf op te slaan zou ik overigens ook wel willen weten. Maar ik vrees dat dat niet mogelijk is omdat 512 patches, die er vroeger niet waren, in de plaats van de demo-song zijn gekomen door een OS-update.

Origineel geplaatst door Steven V
Die manier om 1024 patches zelf op te slaan zou ik overigens ook wel willen weten. Maar ik vrees dat dat niet mogelijk is omdat 512 patches, die er vroeger niet waren, in de plaats van de demo-song zijn gekomen door een OS-update.

Hier ben ik ondertussen achter; Onder het knopje Ctrl kun je kiezen voor de optie "STORE TO FLASH". Met deze functie kun je doen wat ReSoNaNcE uitgelegd heeft.

Origineel geplaatst door Alex Omega
Virus een vette bas??? VA is geen echte bass... maarja genoeg ana-digi maar je komt je zelf nog wel eens tegen als je analoog meemaakt.....

Trance: tip, zet je unison eerts ff op 3 a 4. laad in alle 3 je osc de saw. golf 0 geloof ik.
detunen een lfo op je pitch en tadaa!

unison ook ff spread op 80 ofzo....

filter env naa gelieve toepassen, attack op 0 en decay naar wat je wilt het wordt toch wel trancey....

amp env imiteren naar je filter env.... en dan spelen met de release.....

Inderdaad, als de Virus 1 achilleshiel heeft dan is het wel de relatief zwakke basses. vergeleken met bijvoorbeeld een Novation bak is dat echt geen vergelijking.

Dat VA geen echte bass kan vind ik dan weer onzin.....al moet ik toegeven dat 1 stem van mijn Pulse (3 OSC) behoorlijk tekeer gaat.

Ik heb zelf overigens nooit de headphones gebruikt op de C (altijd via mengtafel). Vragen als welke golfvorm de zaagtand is kun je het beste in de manual opzoeken. Staat er echt heel duidelijk in en heel erg in het begin ook. De manual is bij de virus een verplicht document wat mij betreft. Kun je echt heel wat van leren.

Tja ik had misschien echt strak laag moeten zeggen.

Ik maak wel eens leuke pulsebassjes en syncbassjes met mijn pocovirus.....
Die zijn zeer bruikbaar.

En ik vind virus ook een mooie machien. maar ik zou er toch wel heel graag een
Nord Modular bij willen en dan is het klaar.....

Origineel geplaatst door Alex Omega
en dan is het klaar.....

Tuulk.....jij wel jongen......:D

Het is nooit klaar met synths! 8)

Nee idd! ik weet eigenlijk ook wel beter.... 8D

Want als ik die Nord Modular heb dan wil ik natuurlijk weer een evolver en dan toch maar de poly versie.....
En verdorie als die Jupiter ASB er is...

here we go again......

ach als je maar lol hebt niet? En je vriendin toch maar weer proberen te overtuigen dat je die synth moet hebben want dan....

Ik heb nog een vraagje.. Ik kan het volume van de audio input niet regelen.. Waar vind ik dat?
Ik wil hem harder :D .. hetgeen erin komt staat veel te stil

Hierzo ook een indigo met ruisende koptelefoon uitgang. Heb er eigenlijk niet echt last van, maar het is wel aanwezig als de volumeknop wat lager staat. Gelukkig alleen over de koptelefoon uitgang. Verder een fantastische lekkere machine. Ik zit er geregeld mee op de bank lekker geluidjes maken :) Enneuh, goede basgeluiden krijg ik er ook uit hoor...

Origineel geplaatst door Steven V
Ik heb ook net een Indigo mogen ontvangen (:D) en de koptelefoon uitgang ook als een gek... Deze ruis zal wel aan het design van de analoge kant van de koptelefoon uitgang liggen want als je aan de master volume knop draait blijft het ruisniveau constant.

Ik geloof dat je de Engelstalige handleiding ook als pdf kunt downloaden van de Access site. :eureka:

Ich hab einen deutsche handludink :D
Bedankt he :)

Back