M-Audio Firewire 1814

Niekos

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb een vraag voor een goede kennis van mij..

Hij heeft een laptop P4 met een kleine Firewire aansluiting.. Nu heb ik 2 vragen..

Is deze kaart goed en hoe zit het met de latency? hij wil het zo hebben dat het precies gaat als hij op zijn synths drukt.. dus meteen reactie van het geluid en geen delay todat het geluid komt..

En kan deze op zo'n kleine Firewire aansluiting.. het is niet een aansluiting wat bv op de Audigy zit..

Ik hoop snel op jullie reacties.. dan kan ik hem mailen dat hij deze aan moet schaffen...

hallo ik heb ook een vraagje over dit apparaat:

ik heb de beschikking over een alesis 24 multitrack met adat uitgang (per 8 dus)

en dit apparaat heeft een adat ingang ook 8

is het mochelijk om (sync) 3x (3x8) alle sporen in te laden op dit apparaat?

en heb ik daar de tijd code voor nodig? (die ook op de alesis zit)

Re: M-Audio Firewire 1814

Origineel geplaatst door Niekos

Hij heeft een laptop P4 met een kleine Firewire aansluiting..

Bedoel je met kleine aansuiting zo 1 die op een video camera zit?

Re: Re: M-Audio Firewire 1814

Re: Re: M-Audio Firewire 1814

Origineel geplaatst door mikemix
Bedoel je met kleine aansuiting zo 1 die op een video camera zit?
volgens mij is dat de sony variant ipv de grote firewire stekker zoals die altijd op apples zit
volgens mij is het ook nog een keer zo dat die kleine FW stekkers/kabels GEEN power leveren voor apparaten verbonden met FW ( sony is dacht ik 4 stekkers en die Apple heeft 6 pins als ik me niet vergis)

en mvmoock .. volgens mij doen de meeste breakouts 1 keer adat ... dus 8 kanalen per keer op 24/48
en met smux 4 keer op 24/96 .. wat je dus kan doen is de audio in 3 keer overblazen .. dus elke keer 8 sporen als je 24/48 doet .. de enige die meerdere adat's aan kunnen zijn de rme's dacht ik .. sommige iig 2 of 3 keer adat .. en FW800 doet 2 keer adat als ik me niet vergis .. je hebt zover ik wel wordclock nodig .. dat is volgens mij die time clock

open er eens een apart topic over als je er niet uitkomt

Bedankt voor jullie antwoorden.. maar ik heb nog niet helemaal het antwoord..

1. Is de latency goed?
2. idd die kleine firewire aansluiten (voor stroom is het niet nodig want zit een adapter bij) dus kan dit?

Origineel geplaatst door Niekos
Bedankt voor jullie antwoorden.. maar ik heb nog niet helemaal het antwoord..

1. Is de latency goed?
2. idd die kleine firewire aansluiten (voor stroom is het niet nodig want zit een adapter bij) dus kan dit?

latency zal altijd wel oke zijn .. zeker als het een wat nieuwere kaart is ..
maar de p4 kan ook nog roet in het eten gooien als er een slechte irq sharing enzow opzit .. al is intel altijd wel oke voor audio

en volgens mij zijn de 2 FW standaarden voor de rest gewoon compatible .. kijk maar eens of je zo'n verloop kabel kan krijgen

Re: Re: Re: M-Audio Firewire 1814

Re: Re: Re: M-Audio Firewire 1814

Origineel geplaatst door MadR
volgens mij is dat de sony variant ipv de grote firewire stekker zoals die altijd op apples zit
volgens mij is het ook nog een keer zo dat die kleine FW stekkers/kabels GEEN power leveren voor apparaten verbonden met FW ( sony is dacht ik 4 stekkers en die Apple heeft 6 pins als ik me niet vergis)

Klopt, die kleine is 4pins en geen power
de grote is 6pins powered.

Ik werk met een M-audio FW-410 met grote plug op mijn G5 en hoef daar
geen adapter voor te gebruiken.
410 krijgt stroom via de Mac.

Re: Re: Re: Re: M-Audio Firewire 1814

Re: Re: Re: Re: M-Audio Firewire 1814

Origineel geplaatst door mikemix
Klopt, die kleine is 4pins en geen power
de grote is 6pins powered.

Ik werk met een M-audio FW-410 met grote plug op mijn G5 en hoef daar
geen adapter voor te gebruiken.
410 krijgt stroom via de Mac.

Klopt inderdaad, maar volgens mij geven laptops zowiezo geen spanning op de firewire poort groot of klein, maakt niet uit.

Euh, een Powerbook en Ibook (Apple) dus wel.
Daar zit een grote plug op (6pins) en kan je on the road zonder adapter
aan de gang.

Back