Triton drumfill & stuff

AlonsoMos

Vintage Schmintage
De Triton LE heeft een fantastische arpeggiator. Ook voor drumloops.

Als ik een drumloop op wil nemen in cubase, laat ik de Triton midi uitspugen en die vang ik op in cubase.
Cubase stuurt dan de midi weer terug naar de triton. Erg handig want de Triton volgt dan automatisch mijn Track Tempo en ik kan kleine wijzigingen maken in de MIDI track.

Tot zover niets spannends.

Maar ik moet zelf het begin en einde zoeken en drumfills maken.

Nu heb ik 2 vragen:
1) Heeft de Triton een funktie heeft om de lopende maat af te maken en daarna de arpeggiator uit te zetten?
2) Kan ik een drumfill laten genereren?

De arpeggiator op zich kan geen fills verzinnen.

Maar! Wanneer je in de sequencer template song kiest en drumgrooves uit die templates selecteert zal de triton bij het overgaan naar een volgende drumgroove wél zelf een drumfill genereren.

ik heb nu het volgende gedaan:

-sequencer mode
-load template (house)

maar nu werkt mijn arpeggiator niet.
Moet ik het anders doen?

Ik heb weinig ervaring met de sequencer mode.

OK Hier gaat ie dan:

- Sequencer

- Load Template Song

--> hieronder vraagt de LE "Copy Pattern To Track Too?"
- Vink dit blokje aan

- Dan kan je kiezen uit preset en user patterns

- Selecteer de juiste track (bv track 1 is drums track 2 bas enz.) en kopiëer het pattern. Dit kan je dus doen voor zowel drum als bas, piano riff, synth, ... Bij drums gaat hij een fill maken wanneer je van het ene drumpattern overgaat naar een ander.

Arpeggiator laten werken:
- Sequencer menu, naar de ARP pagina gaan. Hier kan je instellen voor welk geluid je welke arpeggiator wilt (A of B) en welk pattern de twee arps moeten krijgen.

Greetz SQ

Wat gaaf zeg! Het werkt!

Bedankt voor je hulp...

Ik heb de sequencer nog niet gebruikt omdat ik dat meestal in cubase doe maar blijkbaar moet ik er toch eens induiken.

Mijn Korg Manual is in het duits dus die bracht me niet echt veel hulp :)
maar ik heb snel wat opgenomen en het werkt best intuitief.

als je nog leuke tips hebt hoor ik ze graag!

Back