Missing Links
Ouwe rot
Ik heb er eindelijk 1: een s950 met volledig geheugen (woohoo 2,5 MB
) voor een nette prijs.
De reden dat ik dat ding gekocht heb, naast mijn mpc, is voor de bekende 12 bits lo-fi sound. In mijn eerdere ervaringen met bitcrushers etc. heb ik echter gemerkt dat die typische korrelige sound eerder komt door het terugbregen van de samplefrequentie dan de bitdiepte. In de s950 van je per sample die je opneemt de 'bandwith' instellen (de bitrate). Deze loopt tot 19,2 khz (= 48 khz samplerate)
Op zicht best interessante materie, om niet in samplerates te denken, maar in de maximaal haalbare frequenties die meegenomen worden. In het maximale geval 19,2 khz. Maar nou heb ik niet zo veel ervaring in het rekenen met bandwith. Normaal verlaag ik de samplerate van mijn drumsounds naar rond de 30 khz, voor een lekker beetje extra korreligheid, zonder dat ik de sound echt verneuk.
Nu de vr aag, voor de s950 bezitters: wat is een beetje lekkere bandwith instelling voor drums?
Vraag twee: er zit zo'n board in met digitale aansluiten + 'hard disk'. Volgens mij is dat om een atari hd aan te sluiten?? kan hier ook scsi op?? En als ik zo'n atari HD wil, naar welk type moet ik dan zoeken op marktplaats? Hoe groot zijn die dingen?? Is het het waard, of kan ik net zo goed iedere program op een floppy zetten?
Thanx!
) voor een nette prijs.De reden dat ik dat ding gekocht heb, naast mijn mpc, is voor de bekende 12 bits lo-fi sound. In mijn eerdere ervaringen met bitcrushers etc. heb ik echter gemerkt dat die typische korrelige sound eerder komt door het terugbregen van de samplefrequentie dan de bitdiepte. In de s950 van je per sample die je opneemt de 'bandwith' instellen (de bitrate). Deze loopt tot 19,2 khz (= 48 khz samplerate)
Op zicht best interessante materie, om niet in samplerates te denken, maar in de maximaal haalbare frequenties die meegenomen worden. In het maximale geval 19,2 khz. Maar nou heb ik niet zo veel ervaring in het rekenen met bandwith. Normaal verlaag ik de samplerate van mijn drumsounds naar rond de 30 khz, voor een lekker beetje extra korreligheid, zonder dat ik de sound echt verneuk.
Nu de vr aag, voor de s950 bezitters: wat is een beetje lekkere bandwith instelling voor drums?
Vraag twee: er zit zo'n board in met digitale aansluiten + 'hard disk'. Volgens mij is dat om een atari hd aan te sluiten?? kan hier ook scsi op?? En als ik zo'n atari HD wil, naar welk type moet ik dan zoeken op marktplaats? Hoe groot zijn die dingen?? Is het het waard, of kan ik net zo goed iedere program op een floppy zetten?
Thanx!