Bestaat er een synth-module wat vergelijkbare geluiden geeft als een Moog?

anoukane

Stamgast
Sorry voot alweer een noob-vraag. :o:
Bestaat er een synth-module wat vergelijkbare geluiden geeft als een Moog(moog rogue/moog taurus 1)?
Thanks

Ja, maar wat bedoel je?

Hardware?
zoek op studio electronics ofzo... of Minimax.

Maar waarom geen moog? die maakt ook modules (voyager RME)

Zoals ik begrijp gaat het om het geluid van een Rogue of Taurus. Zelf zou ik eigenlijk niet weten wat er qua klank op lijkt. Creamware heeft onlangs een hardware Minimoog-clone uitgebracht, de Minimax ASB.

Ik bedoel een module ("19) die ook een midi-out heeft. Ik zal even googlen op Minimax en Voyager.

Ik denk dat de Minimax is wat ik zoek. Ik ga 'm keer uitproberen bij Feedback. Bedankt voor het advies!

Tja, een a-station is natuurlijk geen minimax.

is veel dunner dan een minimax.....

absoluut geen moog sound.

superbassstation ken ik helaas niet....

Origineel geplaatst door anoukane
Oke, zal ik doen. "Hoe goedkoper hoe beter" :P
Pak dan de Creamware Noah EX die nu bij Thomann in de aanbieding is, krijg je er gelijk meer bij dan alleen maar de Minimax :). Zelfde fabrikant overigens.

*edit : laat maar, hij staat er niet meer... zal wel al uitverkocht zijn, laatste partij-en-zo.

Maar als ik dus een beetje die Moog sound wil, is de Minimax een goede betaalbare oplossing? Komen deze nog wel eens op Ebay/Marktplaats voorbij?

Tja ik ben zelf nooit op zoek geweest naar een minimax.

Ik vind de sound wel mooi. ik geloof dat ie ook zoals een moog is op gebouwd dus volgens mij vrij wysiwyg qua interface....

ik heb geen idee hoeveel het ding kost maar volgens mij relatief niet zo prijzig.

Of het voldoende is zul je toch zelf moeten gaan luisteren.

Back