de slechtste rompler (synth!!!) ever?!

dumdumdadumdum

Scheelt niet veel
Om onze grote wijze Kwok te citeren:

Origineel geplaatst door mc_kwok

De Juno-D wordt vooral getrashed hier om het marketing verhaal er omheen. Dat betekent niet dat een RS-50 de slechtste rompler ever is natuurlijk.

maar..... wat vinden jullie dan WEL de allerslechtste rompler ever?
natuurlijk wordt de samplekwaliteit steeds beter, maar een synth rompler is natuurlijk meer dan alleen een verzameling samples. Tel ook mee het gebruikersgemak, synthesemogelijkheden enz.... Zo vond ik de yamaha sy85 veel leuker dan de korg x5, om maar een dwarsstraat te noemen.

om te voorkomen dat iedereen de casio ctk*.* gaat noemen ;), beperken we ons tot romplers met synthesizer functies.

Wat dacht je van de Alesis Q serie?
Die klinken ook als een natte krant IMHO.

die dr. synths zijn toch gewoon sound canvasses? die vinnik trouwens ook niks, die sound canvasses en alle afgeleiden ervan (jv30, jw50), totaal geen dynamiek en een ongeloofelijk "plat" geluid. het werd wel ietsje beter vanaf de sc88 (g800), maar toch...

Kawai XS-1 --> nieuw gekocht vlak voor de Kerst van 1993. Op Nieuwjaarsdag 1994 had ik al spijt. Ik was toen net begonnen met het kopen van synths. Wat een brak ding !!

Sorry maar ik vind Triton ongelooflijk kut klinken, wat een bagger synth, ik kan helemaal niets met die sound. Ik heb nog 10x liever een jv1010 of een ouwe emu rompler.

Origineel geplaatst door bobaphat
Sorry maar ik vind Triton ongelooflijk kut klinken, wat een bagger synth, ik kan helemaal niets met die sound. Ik heb nog 10x liever een jv1010 of een ouwe emu rompler.

Waarom heb je dan toch een Korg Karma in huis gehaald?

Quasimidi Quasar...

Wat een bak ellende, zo dof als wat...

Origineel geplaatst door Bass
Quasimidi Quasar...

wilde ik ook zeggen, quasar is het meest waardeloze ding dat hier ooit in huis is geweest. Klinkt dof en zwak, en soms een afschuwelijk gekraak uit de effecten...

ik vond het een wonder dat ik 'm nog kwijt ben geraakt. Voor minder dan een 10e van de prijs, weliswaar

Origineel geplaatst door Bass
Quasimidi Quasar...

Ik sluit me hier bij aan, ik had er één met expansion, nog meer waardeloze bagger.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Waarom heb je dan toch een Korg Karma in huis gehaald?

ik wil hem ook weleens tjekken eigenlijk .. er zitten los van de geluiden toch leuke truken in om dingen levendiger temaken had ik begrepen .. zelfde geldt voor de r8 .. vind ik qua sounds ook bagger maar als je dingen mee triggered moet ie wel heel vet kunnen klinken .. wat kenny larkin er uittovert sta ik nog altijd van te kijken

voor de rest wat mij betreft ook die quasar .. das echt dunne ielige rommel .. leuk als je dynamiek loze goa maakt .. maar verder ? en ohja de mt 32 van roland de voorloper van de canvas .. zelfs me ultrasound geluidskaart klonk 10 keer beter !

Origineel geplaatst door MadR
ik wil hem ook weleens tjekken eigenlijk .. er zitten los van de geluiden toch leuke truken in om dingen levendiger temaken had ik begrepen .. zelfde geldt voor de r8 .. vind ik qua sounds ook bagger maar als je dingen mee triggered moet ie wel heel vet kunnen klinken .. wat kenny larkin er uittovert sta ik nog altijd van te kijken

voor de rest wat mij betreft ook die quasar .. das echt dunne ielige rommel .. leuk als je dynamiek loze goa maakt .. maar verder ? en ohja de mt 32 van roland de voorloper van de canvas .. zelfs me ultrasound geluidskaart klonk 10 keer beter !

Er zit een soort sequencer in waarmee je leuke miditruukjes kan uithalen, maar het werkt niet helemaal ideaal, ik zou hem best willen houden voor de mididingetjes maar daarvoor is ie net wat te duur.

Zal wel allemaal met smaak te maken hebben..........................MAAAr de karma heb ik ooit ieuw gekocht voor 1400....................ik heb hem nu al 3 jaar of zo........dat is voor mijn doen errrrrrrg lang...................I like KARMA

Re: de slechtste rompler (synth!!!) ever?!

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Om onze grote wijze Kwok te citeren:
maar..... wat vinden jullie dan WEL de allerslechtste rompler ever?

"Allerbeste" of "allerslechtste" zijn totaal irrelevante begrippen in de muziek. Als iets geluid maakt kan in principe gebruikt worden om muziek te maken. Een "slechte" synth kan dan juist weer leuk zijn vanwege zijn eigen karakteristieken. Laten we wel wezen: de TB-303 was eigenlijk ook gewoon een beroerde bas-synth.

Back