de slechtste rompler (synth!!!) ever?!

Re: Re: de slechtste rompler (synth!!!) ever?!

Re: Re: de slechtste rompler (synth!!!) ever?!

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
"Allerbeste" of "allerslechtste" zijn totaal irrelevante begrippen in de muziek. Als iets geluid maakt kan in principe gebruikt worden om muziek te maken. Een "slechte" synth kan dan juist weer leuk zijn vanwege zijn eigen karakteristieken. Laten we wel wezen: de TB-303 was eigenlijk ook gewoon een beroerde bas-synth.

jups en daar zijn hele muziek stylen rondom gevormd :) best wel cool eigenlijk geloof dat het slechts verkopende synth van roland was na de 202 ofzo

helemaal waar, maar het discussieert voor geen meter ;)

:D

Evolution EVS-1, waarschijnlijk de grootste baggerbak die ik ken met additive, subtractive en FM synthesis.

MS10

MS10

Wat mijn persoonlijke ervaringen betreft tja dan is het toch echt een MS 10 van Korg.
Nooit begrepen dat men dat nog wil hebben, dun beperkt en veel teduur.

Re: MS10

Origineel geplaatst door Grooveron
Wat mijn persoonlijke ervaringen betreft tja dan is het toch echt een MS 10 van Korg.

Is alleen geen rompler Ron. :geslaagd:

Re: Re: MS10

Origineel geplaatst door Sly Dog
Is alleen geen rompler Ron. :geslaagd:

Oeps klopt, ik dacht ff dat het om de minste synth ging :-) door het noemen van de EVS-1

Dat vind ik trouwens ook van de MT 32 nu ik er over na denk dat is ook meer synth dan een Rompler.

Als Rompler zou ik dan de U110 noemen. ooit gehoord en dat was niet verheffend.
Maar ik denk er nog ff over na

Origineel geplaatst door Formant
Evolution EVS-1, waarschijnlijk de grootste baggerbak die ik ken met additive, subtractive en FM synthesis.
Er zaten ook behoorlijk wat fouten in de afhandeling van MIDI events. Als je het kreng doorluste via THRU, kon je helemaal lachen (program changes voor een ander apparaat, maar de EVS-1 reageert ook, enz...).
Echter kun je er wel hele rare geluiden uit halen.

:confused: .....:confused: :confused: :confused: ......:confused: .....neeeh...echt?
Heb je wel eens zo'n gefreakte ms-10 door een fx bakkie gehoord.....:luv: Ik vin het juist een van de vetste bakken allertijden.....Het filter is zeer lijp

Smaken verschillen;)

Origineel geplaatst door xpanded stereo
:confused: .....:confused: :confused: :confused: ......:confused: .....neeeh...echt?
Heb je wel eens zo'n gefreakte ms-10 door een fx bakkie gehoord.....:luv: Ik vin het juist een van de vetste bakken allertijden.....Het filter is zeer lijp

Smaken verschillen;)

Mooi he meningen :-) Ik vond het niets zelfs door heel veel effect spul gegooit maar wat jij schrijftkan ik zo onder het antwoord van Smackos gooien, I,k heb zelfs nu nog een K1.

ik werk nog nietzo lang met synths, maar welke ik kut vond klinken was de alesis Q reeks en ook de Fusion

Re: Re: Re: MS10

Re: Re: Re: MS10

Oeps klopt, ik dacht ff dat het om de minste synth ging :-) door het noemen van de EVS-1

Dat vind ik trouwens ook van de MT 32 nu ik er over na denk dat is ook meer synth dan een Rompler.

Als Rompler zou ik dan de U110 noemen. ooit gehoord en dat was niet verheffend.
Maar ik denk er nog ff over na

De U-110 was voor toen best ok. En nog beter met al die soundcards erbij zaten best ok dingen tussen.
Maar ik heb de ik heb zelf de U-220 en die doe ik nog steeds niet weg.
De MT-32 is een synth maar toendertijd behoorlijk populair en toch veel gebruikt in producties.
Zo slecht was het dus ook niet.

Ik heb ooit een U110 gekocht voor een tientje. Hij klinkt ook als een tientje, want er zit ongelofelijk veel ruis in de geluiden. Dat ligt niet aan de ROM's, maar aan de synthese van het ding zelf. Als je een geluidenkaart in een U220 steekt dan klinkt het al veel beter. Nouja er zitten wel wat dingen bij waar je van zegt "dit is wel leuk of ok", maar ik heb dan ook maar een geluidenkaart getiteld 'orchestral winds' en blaasinstrumenten kunnen me wat dat betreft niet echt interesseren.

Ik had gehoopt zelf op een of andere manier kaartjes te vullen met samples voor dat ding, maar er zit een wazige compressie op de ROM kaartjes.

Qua synthese is de U-serie erg saai. De MT-32 heeft tenminste nog een ring modulator, inzetbaar per voice. Daarnaast heeft de MT-32 naast PCM klankbron ook nog syntheseklankbron. Helaas nogal beperkt. De geluiden klinken soms wat oudbakken maar met wat knoeien kan je er nog wel wat uithalen. In ieder geval vond ik MT32 verassender klinken als general MIDI voor veel oude spellen die dan ook eigen sounds in de MT-32 konden inladen.

Origineel geplaatst door chromisX
Ik heb ooit een U110 gekocht voor een tientje. Hij klinkt ook als een tientje, want er zit ongelofelijk veel ruis in de geluiden. Dat ligt niet aan de ROM's, maar aan de synthese van het ding zelf. Als je een geluidenkaart in een U220 steekt dan klinkt het al veel beter. Nouja er zitten wel wat dingen bij waar je van zegt "dit is wel leuk of ok", maar ik heb dan ook maar een geluidenkaart getiteld 'orchestral winds' en blaasinstrumenten kunnen me wat dat betreft niet echt interesseren.

Ik had gehoopt zelf op een of andere manier kaartjes te vullen met samples voor dat ding, maar er zit een wazige compressie op de ROM kaartjes.

Qua synthese is de U-serie erg saai. De MT-32 heeft tenminste nog een ring modulator, inzetbaar per voice. Daarnaast heeft de MT-32 naast PCM klankbron ook nog syntheseklankbron. Helaas nogal beperkt. De geluiden klinken soms wat oudbakken maar met wat knoeien kan je er nog wel wat uithalen. In ieder geval vond ik MT32 verassender klinken als general MIDI voor veel oude spellen die dan ook eigen sounds in de MT-32 konden inladen.

Als je een CM-32P hebt die intern dus een U-110 is. Ruist het dus niet. Er zit in de U-110 iets wat de ruis veroorzaakt maar dat ligt inderdaad niet aan de romplers maar de versterking waarschijnlijk.

Orchestral winds vind ik een aantal leuke dingen op zitten ook wel gebruikt. IK denk dat het er ook erg aan ligt wat voor soort muziek je maakt. Ik heb alle kaarten en overal zit wel wat bruiksbaars op of om te layeren of anders.
Daarom doe ik hem niet weg.

MT-32 vind ik inderdaad nog steeds een grappig ding. Vooral met editor software. Maar ik heb hem nu te koop staan.

Nog iemand interesse?

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=55311&highlight=mt32

Origineel geplaatst door Bartology
Iedere synthesizer is zo goed als zijn gebruiker!!
Oftewel: goede gebruikers hebben alleen goede synthesizers?
;)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Oftewel: goede gebruikers hebben alleen goede synthesizers?
;)

Of hebben slechte gebruikers alleen slechte synths..... :D

NEE! Een goede gebruiker haalt meer uit zijn synth, bedoel ik

Back