active sensing

Dat is ooit bedacht zodat midi-apparaten kunnen detecteren of de kabel eruit ligt en zo ja, ophouden met geluid maken. Zodra er 1 active sensing datapakketje binnen komt, verwachten ze dit op vaste tijdstippen weer (weet zo snel uit mijn hoofd niet wat het interval is). Komt het pakketje niet, dan gaan ze er vanuit dat de kabel eruit ligt en stopppen ze met waar ze mee bezig waren.

Om te kunnen vertellen hoe het uit moet, moet je eerst zeggen op welk apparaat cq. in welke software je het uit wilt hebben ;)

Origineel geplaatst door etaoin
Dat is ooit bedacht zodat midi-apparaten kunnen detecteren of de kabel eruit ligt en zo ja, ophouden met geluid maken. Zodra er 1 active sensing datapakketje binnen komt, verwachten ze dit op vaste tijdstippen weer (weet zo snel uit mijn hoofd niet wat het interval is). Komt het pakketje niet, dan gaan ze er vanuit dat de kabel eruit ligt en stopppen ze met waar ze mee bezig waren.

Om te kunnen vertellen hoe het uit moet, moet je eerst zeggen op welk apparaat cq. in welke software je het uit wilt hebben ;)

Cubase SX3 :)

Ik wordt altijd helemaal gek van dat active sense. Bij DIY midi projecten zorgt het soms echt voor ellende. Je programma is niet meer goed te debuggen, midibuffers lopen vol enz. :erm: (als je er geen rekening mee houdt iig)

Ik weet niet of je dat uit kunt zetten. Bij apparaten die ik heb die active sense uitsturen kan het in ieder geval niet worden uitgezet. Het is overigens MIDI Sysex commando 0xFE. Dus mocht je dat ergens tegen komen...

Maar in Cubase SX3? stuurt het programma active sense informatie uit? lijkt me stug...

Nou, mijn Korg X2 stuurt al sinds jaar en dag Active Sensing uit en behalve dan dat in het begin mijn Midex8 interface net een discotheek leek (blink-blink-blink-blink) heb ik er nooit echt problemen mee gehad. Bovendien kwam ik na een tijdje erachter dat op de Midex8 een "Active Sensing Sensitivity" schroefje zat waarmee je kunt voorkomen dat de Midex 8 reageert op active sensing zooi.

Back