Wat er eigenliijk niet op had moeten zitten

In veel gevallen de veel te brede stroomadapters! Nemen heel vaak meer ruimte dan 1 stekker-unit in beslag doordat ze te breed zijn. :stupid
Natuurlijk snap ik de logica wel achter externe voeding, scheelt weer veel ellende bij voedingsproblemen: hoef je tenminste niet je apparaat open te halen maar vervang je gewoon de adapter.
De voedingen van apparatuur zoals de Access Virus, Roland R-8, veel Behringermixers en Yamaha RM1x is in mijn ogen ideaal. Gewoon een adapterblok met daarachteraan weer een stukkie kabel met stekker.

Extern is in mijn ogen dus wel handig, maar zorg ervoor dat óf de stekker en het voedingsblok apart van elkaar zijn óf maak de adapter langer in plaats van breder.

Origineel geplaatst door Sly Dog
De cowbell van de 808. }:|
Dat is niet het eenige wat ik nooit gebruik, want ik gebruik ook nooit compoce en play op dit computertje. Ooit een keer uit geprobeert, daarna heeft hij er noooit meer op gestaan.

Origineel geplaatst door Sly Dog
In veel gevallen de veel te brede stroomadapters! Nemen heel vaak meer ruimte dan 1 stekker-unit in beslag doordat ze te breed zijn. :stupid
Natuurlijk snap ik de logica wel achter externe voeding, scheelt weer veel ellende bij voedingsproblemen: hoef je tenminste niet je apparaat open te halen maar vervang je gewoon de adapter.
De voedingen van apparatuur zoals de Access Virus, Roland R-8, veel Behringermixers en Yamaha RM1x is in mijn ogen ideaal. Gewoon een adapterblok met daarachteraan weer een stukkie kabel met stekker.

Extern is in mijn ogen dus wel handig, maar zorg ervoor dat óf de stekker en het voedingsblok apart van elkaar zijn óf maak de adapter langer in plaats van breder.

En zorg dan asjeblieft ook dat t adapterkabeltjes dat je synth (of ander apparaat) ingaat, niet alleen zo'n klein rond plugje is dat er bij de kleinste beweging uitvalt. Niets is erger dan dat je spullen uitvallen als je er op speelt ;{

Maar verder.. De Smartmediaslots op de XP30 en JP8080 hebben voor mij hun nut nog niet bewezen.. (misschien als k zo'n kaartje had dat k ze wel zou gebruiken :P)

Origineel geplaatst door Arthur Dent
De ribbon controller op de AN1x. Leuke gimmick maar totaal nutteloos.

Moet zeggen dat ik die nog wel gebruik hoor! vind 'm wel fijn, alleen de 'z' as is nutteloos want dat kun je gewoon echt niet precies doen als je flink losgaat op je synth.

'to host' uitgang op de P90 en de JV1010 vind ik nutteloos. Ook de van RCA uitgangen op de P90 snap ik niet waarom ze aanwezig zijn.

Wat ook niet aanwezig had moeten zijn: die kutpresets van de an1x

Origineel geplaatst door dr.DRé
Dat is niet het eenige wat ik nooit gebruik, want ik gebruik ook nooit compoce en play op dit computertje. Ooit een keer uit geprobeert, daarna heeft hij er noooit meer op gestaan.
Ach verrek, die zitten er ook nog op. :D
Toch maar es een keer proberen voor het ware oldschoolgevoel (hoewel ik het makkelijker vind om 808-loops te samplen en te bewerken op de pc).

Verders vind ik die vervelende GM-sounds in sequencers als de Yamaha RM1x geen toegevoegde waarde hebben (op de drumsounds na dan). Ik koop een sequencer om het sequencen en niet voor de 'leuke geluiden' (ben me er wel van bewust dat een RM1x natuurlijk ook min of meer bedoeld is als leuke alles-in-één-bak, net als die Roland Grooveboxes).

Wat Roland verder wel had mogen weglaten, zijn de verwijzingen naar de typenummers van eerdere produkten op hun nieuwere spul.
SP-303, MC-303 -> TB-303
SP-808 -> TR-808
MC-909 -> TR-909
etc, etc.
Ik heb het namelijk wel vaker gehad dat een bekende tegen me zei: "ze hebben een 909 in muziekwinkel x te koop." Later bleek dat dan weer te gaan om een MC i.p.v. een TR. :stupid

KB 3 mode versus CD's doen branden

KB 3 mode versus CD's doen branden

Hoewel de KB 3-mode op de Kurzweil 2500 (e)X(ce)S een realistische additieve Hammond-emulatie ten gehore
kan doen brengen (ook de Lowrey behoort tot de mogelijkheden, de groetjes van Garth), zoude ik ze gaarne verwijderen
om zo tot voldoende woest en ledig FlashROM te geraken ten behoeve van een bonafide CD-verbrandingsprogramma,dat
uiteraard samples & programma's maar tevenszeer RAM-tracks (in krz-,k25-,k26-,WAV- en vooruit ....AIFF-formaat) in de maagdelijke zilverschijfjes kan verkerven.

De K3 kledinglijn mag echter blijven.
In 'n makkelijke bui,
ISPdeRuiter

Back