Wat is de beste koptelefoon naast mn Mackies?

scan

Ouwe rot
Wat is de beste koptelefoon naast mn Mackies?

Voor masteren, details in de pre-mastering etcetc.

De koptelefoon die alle details net zoals mn Mackies doorgeven.

Van zeer laag tot lekker hoog.
Heb nu zo'n ding waar mn bazz maar wat moddert met mn kick :gaap:

Vertel!

Groet

zo'n beyer dt 770 ? zoiets ? die bekende met die grijze stof om je oren ..
was ook in de aanbieding bij peter verspuy .. dacht iets van 159 euro terwijl ie overal iets van 179 euro is ofzow

Beyerdynamic DT990 Pro

BEYERDYNAMIC
DT 990 PRO

BEYERDYNAMIC DT 990 PRO, studio stereoheadphone, dynamic,open, 250 Ohm, 96dB/mW, 5-30 kHz, weight 250g, incl. cabelwith stereojack 6.3mm

139 euro

Deze bevalt iig goed .... maar ja er is vast wel beter te koop voor meer geld .....

wat is je budget?

Oude topic van me:

https://www.synthforum.nl/forums/sh...perpage=20&highlight=koptelefoon&pagenumber=1

ging over beste koptelefoon rond de 100 / 150 euro . misschien vindt je er iets nuttigs

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Beyerdynamic DT990 Pro

BEYERDYNAMIC
DT 990 PRO

BEYERDYNAMIC DT 990 PRO, studio stereoheadphone, dynamic,open, 250 Ohm, 96dB/mW, 5-30 kHz, weight 250g, incl. cabelwith stereojack 6.3mm

139 euro

Deze bevalt iig goed .... maar ja er is vast wel beter te koop voor meer geld .....

wat is je budget?
volgens mij bedoel ik die ook .. is toch DE standaard ? met die grijze stof om je oren ?
waar betaal jij trouwens 139 ?

ik volgens mij wel .. de ene is closed en de andere open als ik me niet vergis ..
closed is wel handig als er omgevingsgeluiden zijn ..

Ik heb jarenlang Beyer dynamic DT-770 en de DT-990 gebruikt en ik vond ze altijd prima klinken. Een paar maanden geleden ging er eentje stuk en toen ben ik gaan zoeken naar een nieuwe.
Ik heb toen mijn iPod meegenomen naar de muziek-winkel en ben alle koptelefoons afgegaan, ze hadden daar ook de Beyerdynamics, dus ik kon lekker vergelijken.
Uiteindelijk heb ik voor de AKG K271 studio gekozen, deze ligt in dezelfde prijsklasse (ik geloof dat ie 175 euro was, maar ik denk dat je hem wel goedkoper kan vinden als het moet). Ik vond hem beter klinken dan de Beyerdynamic, hij heeft ook een lager bass bereik. Maar je moet het gewoon echt zelf gaan uitproberen in de winkel.

Dank alvast...

Budget? tja maakt eigenlijk niet uit, heb eens een akg bezit maar vond hem toch niet doen wat ik ervan verwachtte.

Vandaar deze vraag naast de mackies, of in combi met.

euh, zeg maar.
Er zijn er ook zoveel...welke winkel heeft de meeste qua testen naast mekaar?

Tis een beetje hetzelfde als: welke monitoren moet ik gebruiken.
Zelf heb ik de Beyer Dynamic DT-990, heb er 129 voor betaald bij musik produktiv in Dld. Je kan daar een stuk of 10 pro koptelefoons uitproberen

3efeb4cc23.jpg

De tip van RiSC over zelf de iPod meenemen vind ik een hele goeie, heb je een prima referentie.

Ik heb de DT770 (gesloten versie van die hierboven). Gekocht zonder er naar geluisterd te hebben, was voornamelijk op reviews afgegaan. Blijkt een hele goede koop te zijn. Schijnt dat ie wel iets veel bass weergeeft, wat misschien een nadeel voor je kan zijn als je een zo neutraal mogelijk beeld wilt hebben. Ik vind het juist een pluspunt :)

Maar als je de mogelijkheid hebt om te vergelijken in een winkel zou ik dat zeker doen.

Het snoer zit hier na bijna een jaar gebruik wel in de knoop. Maar dat heb ik met alle headphones die ik in m'n handen krijg geloof ik :D Misschien is een headphone met makkelijk vervangbare kabel wel handig. Iemand tips om dit te voorkomen?

Origineel geplaatst door MadR
ik volgens mij wel .. de ene is closed en de andere open als ik me niet vergis ..
closed is wel handig als er omgevingsgeluiden zijn ..

Klopt . de DT990 is open en de DR770 is closed... heb toen op aanraden gekozen voor de open versie

Ik heb naast mijn Mackie HR824's de DT-990 en de DT-770. Ik moet zeggen dat er niet veel verschil zit tussen de weergave via m'n mackie's als via de 990. Voor mixen zou ik de 990 aanraden omdat die natuurlijker klinkt dan de 770. De 770 is vooral geschikt om microphoon opnames te maken doordat er weinig bleed optreedt, maar geeft wel een veel claustrofobischer gevoel.

BEYERDYNAMIC DT 990 PRO < deze zijn zeer fijn om mee te mixen in mijn optiek. :doei:

Heb hem besteld bij onze duitse vrienden.
Morgen komt die binnen.

Effe testen dus. Heren dank!

Zo das tof zeg : )

Heb de DT 990 en moet veel nummers 'masteren' voor show as oud en nieuw in Hellstinky, Funland.

Stop altijd te veel hoog in mn mix. Maar met de dt 990 naast mn mackies, en nu krijg ik dat hoge beter in balans.
Dus blij mee.

Heren dank voor de antwoorden en suggesties!

Groet

In combinatie met de Mackie HR824 vind ik de AKG 240 Studio (de nieuwe versie dus)
bijzonder geschikt.

Doewie,
ISPdeRuiter

Iemand ervaring met de Sennheiser HD 25? en is deze goed in combinatie met de Mackie HR524?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door scan
Zo das tof zeg : )

Heb de DT 990 en moet veel nummers 'masteren' voor show as oud en nieuw in Hellstinky, Funland.

Stop altijd te veel hoog in mn mix. Maar met de dt 990 naast mn mackies, en nu krijg ik dat hoge beter in balans.
Dus blij mee.

Heren dank voor de antwoorden en suggesties!

Groet

:okdan:

Ik heb heel veel koptelefoons getest waaronder BeyerDynamics en AKG's, maar ik heb uiteindelijk voor de HD 25 van Sennheiser gezozen. Ik heb het nu een jaar en heb er nooit spijt van gehad. Je moet dan wel de dure versie hebben want er is ook een goedkope HD 25 maar die gaat niet tot 70 ohm.

Echter kleurt deze koptelefoon wel maar is redelijk betrouwbaar. Het geluid op zich is prachtig en kan ERG hard,
maar das weer weer slecht voor je oortjes. :)

Ik heb in ieder geval nog geen betere gehoord (ook niet in de duurdere klasses)

De HD 25 kost iets van 200 euro.

Back