emu1212m

marjan

Ingeburgerd
Hallo! Voor de drums gebruik ik de standaard midisynt van ms wavetable. Deze drumtrack wil ik van midi naar wave opnemen. Eerder kon ik bij recordingcontrols "monomix" selecteren en dan nam de geluidskaart het geluid op van "binnenuit". Dus als ik de mididrumtrack afspeelde nam de computer dit direct op (was geen mixer bij nodig). Bij de Emu kan weet ik niet hoe ik van "binnenuit" mnoet opnemen. Nu neem ik de miditrack op via de output van de emu naar de mixer naar de input van de emu weer. Weet iemand hoe je van "binnenuit" kan opnemen? Of moet t met die mixerstrips? Deze vind ik nogal vaag...hoe zou dat dan werken? Alvast bedankt voor de info. Groetjes Marjan:)

Hoi Marjan

Welkom op het forum.
Er is over problemen met de emu opnemen al is het 1 en ander gepost.
Ik heb zelf totaal geen ervaring met deze kaart maar de zoekmachine is je vriend!

Re: emu1212m

Of moet t met die mixerstrips?

Klopt. Er staat waarschijnlijk een strip tussen die "WAVE" of "HOST WAVE" heet (zit nu niet achter mijn pc met 1212m dus kan het even niet checken). In die strip moet je een SEND toevoegen naar HOST WAVE. Klinkt krom, maar de ene is de uitgang van de computer naar de mixer van de 1212m en de ander is de uitgang van de 1212m naar de computer. De 1212m is ook het makkelijkst te begrijpen als je 'm ziet als een apart apparaat met aansluitingen van en naar de computer. Daarom moet je dus als je de computer zelf wilt opnemen, hem terugkoppelen in de 1212m mixer.

Was ik al bang voor. Ik gebruik nu de fysieke mixer, niet die van emu (jaa, die van emu wordt natiuurlijk wel gebruikt maar ik gebruik m niet actief) . 'kga maar ns kijken of het me lukt, tot nu toe doe ik niets met die hele emu mixer en doe ik alles via een Lem mixer. Maar doordat het geluid daardoor "rondjes" maakt - van geluidkrt naar mixer input via output mixer weer naar input geluidskrt via line out geluidskrt weer naar mixer etc..