reason vst's in cubase

Supreme Being°

Ingeburgerd
Vraagje:

Is het mogelijk om in cubase de vst instrumenten in te laden van reason.

Heb beide programma's, maar wil de geluiden van reason gebruiken in cubase.

Kan iemand me helpen aub?

cheerz

Je kan dmv rewire deze 2 programma's aan elkaar koppelen...

Reason is een behoorlijk "gesloten" programma. Je kunt geen onderdelen ervn als VSTi in cubase inladen. Geklukkig zijn reason en cubase aan elkaar te "koppelen" via Rewire. Hierdoor worden alle midi In/out en audio uitgangen van Reason aan cubase verbonden. Je kunt dan de instrumenten van Reason op de cubase mixer binnenhalen. En je kunt op de cubase miditracks de Reason instrumenten als midi uitgang kiezen.

Start Cubase op, en start daarna Reason op. Open in cubase onder devices het rewire venster en activeer de benodigde rewire kanalen. Deze zullen nu als extra kanalen op je cubase mixer verschijnen.

Succes!

Hoi,

bedankt voor de info, heb ondertussen gevonden hoe ik met rewire moet werken en
dat gaat zeer goed.
Enkel vind ik persoonlijk lastig dat ik nu als ik bepaalde vsti's gebruik van reason in cubase
elke keer reason moet openen met die bepaalde instellingen zodat hij wat opgenomen was
weer kan inladen.
Is het ook mogelijk om de vsti's van reason op een bepaalde manier vast te zetten
in cubase zodat ik niet telkens moet reason openen..?
En stel dat ik het op een schijfje wil branden de boel, gaat dit dan mee kopieren op schijf?

thx bij voorbaat
cheerz
supreme being

Origineel geplaatst door Supreme Being°

Is het ook mogelijk om de vsti's van reason op een bepaalde manier vast te zetten
in cubase zodat ik niet telkens moet reason openen..?
En stel dat ik het op een schijfje wil branden de boel, gaat dit dan mee kopieren op schijf?

nee +
ik neem aan dat je eerst rendert naar audio voordat je gaat branden;
anders: lijkt me erg verstandig

Nog even voor de duidelijkheid: De instrumenten in Reason heten geen VSTi's! Het zijn gewoon onderdelen van het Reason Programma. Als het VSTi's waren dan zou je ze wél in Cubase kunnen inladen.

Ik begrijp niet precies je probleem over het opslaan van de instellingen. Je kunt toch gewoon je instrumenten in Reason instellen, tweaken en programmeren naar wens en dit vervolgens opslaan als reason bestand. (via File-> save as). Vervolgens moet je gewoon dat bestand weer openen wanneer je aan dat nummer gaat werken. Het is natuurlijk logisch dat je Reason moet openen als je aan dat nummer wilt werken.

Het is niet zo dat je VSTi's gebruikt van Reason in Cubase. Het enige wat je doet met rewire is de twee programma's koppelen, net zoals je in een studio apparaten zoals synths en samplers via kabels aan je mixer / recorder moet aansluiten. Je synths en samplers zitten niet in je mixer / recorder.

Wat je wel kunt doen is het audio dat uit reason komt als audio track opnemen in cubase. Je hoeft dan reason niet meer te openen als je aan je track gaat werken. Nadeel is dat je de sounds niet meer kunt bewerken. (behalve dan in Cubase zélf met plug-ins en editing) Hoe je dit precies moet doen hangt af van wat voor geluidskaart je hebt. Ik heb zelf nooit audio van Reason in Cubase opgenomen. Het is namelijk niet nodig! (behalve dan als je je uiteindelijke mix gaat maken maar dan ga je inderdaad rederen...)

Back